  • 171. Data: 2010-11-28 03:00:40
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mies=?ISO-8859-2?Q?zkaniowej?=
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/26/2010 2:01 AM, Massai wrote:

    > Chciałbym zobaczyć tę "zniszczalność" w przypadku tej gerdy co mam.
    > Przez nie chyba takim taranem średniowiecznym trzeba by wchodzić, albo
    > jakiś ładunek wybuchowy założyć.
    >
    > Toż to z 70 kilo blachy i wzmocnień...

    I co z tego, jak sciany, w ktore masz wsadzone te 70 kg blachy sa z
    piasku lekko wzmocnionego cementem.

  • 172. Data: 2010-11-28 11:07:38
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Większość ludzi chętnie nie płaciłaby podatków etc. I najchętniej
    > głosowała
    > na tych, którzy proponują wszytko za darmo i obniżenie podatków do zera.

    A co w tym dziwnego? Naturalnym odruchem człowieka jest zminimalizowanie
    kosztów życia.
    Oczywiście część podatków ma sens i generalnie większość ludzi nie oponuje,
    by je płacić.
    Ale zdecydowana większość haraczu, to po prostu zwykłe strzyżenie baranów -
    nic poza tym.

    > Tylko to takie dziecinne myślenie.

    Dziecinne to jest myślenie, że jak się płaci podatki, to się potem coś z
    tego ma :)
    Czasem się ma, a ogrmonej ilości przypadków utrzymujesz jedynie tych,
    którzy te podatki na Ciebie mniej czy bardziej pośrednio narzucają,
    pilnują, żebyś płacił, karzą, gdy nie płacisz i nic poza tym (40% kasy z
    VAT idzie na obsługę aparatu, który zajmuje się ściąganiem i rozliczaniem
    tego podatku - normalnie samonapędzająca się maszyna ;-). W dużym
    uproszczeniu oczywiście, ale tak to wygląda.

    > Rząd też byś zdymisjował, bo nie kasuje podatków?

    Tego nie rozumiem.

    K.

  • 173. Data: 2010-11-28 17:49:23
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 03:23:07 +0100, animka napisał(a):

    > To se jedź na Pałac Kultury :-)

    No tak. Problem w tym, że z Pałacu Kultury nie widać Pałacu Kultury

    > Koło wind w swoim bloku powinieneś też mieć okna,

    Przez które widać śliczny blok na przeciwko :)

    --
    marcin

  • 174. Data: 2010-11-28 17:51:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 00:05:58 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Tak offtopicznie, ale z czego to wnosisz (z tymi podatkami)?

    Z tego, że jednak motłoch będzie głosować na populistyczne bzdury i tych
    którzy naobiecują dobrego. A jak ktoś powie, że nie ma takiej możliwości, a
    żeby państwo nie zbankrutowało, to trzeba te podatki podnieść - nie będzie
    miał najmniejszych szans (co innego po wyborach)
    :)

    --
    marcin

  • 175. Data: 2010-11-28 17:56:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 12:07:38 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > A co w tym dziwnego? Naturalnym odruchem człowieka jest zminimalizowanie
    > kosztów życia.

    Tylko, że średniointeligentny osobnik wie, że za darmo nic nie ma. I albo
    jest kto zarządza mądrze, albo ktoś spełnia zachcianki i jest popularny a
    późniejsze efekty rozdawania, spadają na następców.

> [...]
    > by je płacić.
    > Ale zdecydowana większość haraczu, to po prostu zwykłe strzyżenie baranów -

    No to teraz wyobraź sobie jakby budżet Polski byłby mniejszy o połowę.

    > Dziecinne to jest myślenie, że jak się płaci podatki, to się potem coś z
    > tego ma :)

    Poniekąd

    > Tego nie rozumiem.

    No bo należałoby powołać taki rząd, który nie nakłada podatków. Przecież
    dążymy do zminimalizowania kosztów życia.

    --
    marcin

  • 176. Data: 2010-11-28 20:23:06
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "zly" <b...@N...fm> napisał

    > No to teraz wyobraź sobie jakby budżet Polski byłby mniejszy o połowę.

    Mam wrażenie, że nic nie zrozumiałeś z tego, co napisałem.

    > No bo należałoby powołać taki rząd, który nie nakłada podatków. Przecież
    > dążymy do zminimalizowania kosztów życia.

    Ja nie twierdzę, że podatki nie są w ogóle potrzebne, bo są - trzeba
    utrzymać sferę budżetową (oświata, policja, wojsko, sądy).
    Ale multum podatków jest po to, by utrzymywać całą sferę niepotrzebnej
    biurokracji oraz bandę polityków, którzy w żaden sposób nie przyczyniają
    się do tego, "by żyło się lepiej". Pomijam już takie kurioza, jak
    finansowanie z budżetu partii czy PZPN. Dużo by pisać, ale nie chcę się
    denerwować przed snem ;-)
    Reasumując - naprawdę nie trzeba opodatkowywać każdego pierdnięcia, by
    społeczeństwo mogło normalnie funkcjonować. Tyle, że fiskus w Polsce jest
    wyjątkowo nienażarty. Szkoda, że nie przekłada się to w tym samym stopniu
    na korzyści dla obywateli.

    K.

  • 177. Data: 2010-11-28 20:30:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjątkowo nienażarty. Szkoda, że nie przekłada się to w tym samym stopniu

    Co więcej opodatkowywanie każdego "pierdnięcia" powoduje, ze w końcu system
    podatkowy jest tak zakręcony, ze sami urzednicy sie już gubią. Na zdrowy
    rozsądek, to mamy jakieś tam zapotrzebowanie budżetu, któa da się mniej
    więcej oszacować. Pozostaje kwestia w jaki sposób to zapotrzebowanie
    podzielić na obywateli. Wydaje mi sie, ze spokojnei dałoby się to w o wiele
    prostszy (a przy okazji tańszy) sposób zrobić. Czy na pewno przykładowo
    potrzebujemy jakiejś skomplikowanej skali podatkowej, zamiast prostej
    liniowej? Po co nam tyle zwolnień?

  • 178. Data: 2010-11-28 21:03:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm>

    > Generalnie problem jest w tym, że komuś się wydaje, że jakiś bliżej
    > nieokreślony kawałek korytarza przed *jego* drzwiami, również należy do
    > niego. Nie jest w stanie ogarnąć, że teren o którym może decydować kończy
    > się na drzwiach.

    Demonizujesz. Ludzie oczywiście chcą tego, co piszesz i zdarza się, że rodzi
    to konflikty, ale opłaty za te "kawałki" niczego w tym temacie nie zmienią
    przecież.

  • 179. Data: 2010-11-28 21:08:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm>

    > Ehh... Chcesz coś na wyłączność to płać. Powierzchnia niestety sporo
    > kosztuje

    To nie jest na wyłączność. Jest tylko lepiej chronione. Oczywiście pewnie
    wykorzystują bardziej niż tylko do zabezpieczenia ale w ramach tego prawa
    dla każdego właściciela znaczy jak komuś będzie wadziło to będzie musiał
    zaprzestać.

  • 180. Data: 2010-11-28 21:12:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 21:23:06 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Reasumując - naprawdę nie trzeba opodatkowywać każdego pierdnięcia, by
    > społeczeństwo mogło normalnie funkcjonować.

    Ogólnie się zgadzam, ale reasumując :)
    W temacie. Nikt im nie zabrania korzystać z korytarza. Od tego jest. Ale
    jeśli chcą go mieć na wyłączność to niech płacą, tak samo jak płacą za
    mieszkanie, bo gdzie tu jest różnica?

    --
    marcin