  • 11. Data: 2004-01-05 21:48:21
    Temat: Re: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    news:btbsfd$g1b$6@inews.gazeta.pl...

    > wyprowadził. Jak pani nie dostanie renty w terminie, to bardzo szybko
    > wszystko wyprostuje sama. Praktycznie, jeśli to list polecony, to go nie
    > odbierasz, jeśli zwykły, to możesz odnieść na Urząd Pocztowy i
    > powiedzieć, by odesłali, bo taka osoba tutaj nie mieszka i nie znasz
    > jej adresu.

    Adres znam...

    > Teoretycznie tak, i nawet niepowiadomienie jest wykroczeniem. Z tym, że to
    > w zasadzie martwy przepis, choć oczywiście możesz złożyć zawiadomienie na

    Co mi, teoretycznie, grozi z tego paragrafu? Tzn. jaka grzywna?

    > Policji, że rzeczona staruszka narusza przepisy o zameldowaniu, bowiem nie
    > mieszka u Ciebie od dawna, mieszka gdzie indziej, a się nie przemeldowała.
    > Tylko wcześniej sprawdź w Biurze Ewidencji Ludności, czy tak faktycznie
    > jest, bo jak pisałem wysyłanie na Twój adres korespondencji luźny związek
    > z zameldowaniem. Tobie jako właścicielowi mieszkania mają obowiązek
    > podać, kto jest w nim zameldowany.

    Ostatnio była...

    [ciach]

    > Tak. Możesz wysłać na piśmie, nawet faksem do Komendy,
    > tylko podaj swoje dane, bo w tym wypadku anonim trafi do
    > "kosza". Dzielnicowy pójdzie i zapyta Panią. Pewnie od razu
    > się przemelduje, jeśli nie zrobiła.

    Jak ją znam urządzi 'spektatkl' - i będę musiał za terapię policjanta płacić
    ;)

    > Teoretycznie tak. Ale wówczas wszczął procedurę wymeldowania
    > administracyjnego i będą chodzić po sąsiadach.

    I jeszcze mnie urzędniczka straszyła, że jeśli tamta osoba odmówi stawienia
    się, będę musiał bulić za jej 'reprezentację prawną'...

    Może nie chceć. Jest nieco wredna...

  • 12. Data: 2004-01-05 22:56:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:btcm6u$clb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Adres znam...

    A ja Ci mówię, że zapomniałeś albo zgubiłeś kartkę. Pies ją zżarł, a jak
    nie masz psa, to dzieci podarły. Trochę wyobraźni. Zresztą nikt nie będzie
    pytał najprawdopodobniej.

    > Co mi, teoretycznie, grozi z tego paragrafu? Tzn. jaka grzywna?

    Kodeks Wykroczeń:

    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Grzywna za wykroczenie to do 5.000 zł. Ale to naprawdę niemal martwy
    przepis.

    > Ostatnio była...
    >
    > Jak ją znam urządzi 'spektatkl' - i będę musiał za terapię policjanta
    płacić
    > ;)

    Przyzwyczajeni.

    > I jeszcze mnie urzędniczka straszyła, że jeśli tamta osoba odmówi
    stawienia
    > się, będę musiał bulić za jej 'reprezentację prawną'...

    A nie wiem skąd ona to wzięła, bo żadna podstawa prawna mi chwilowo do
    głowy nie przychodzi. Coś mi się wydaje, że chciała Cię spławić, bo nie
    wiem dla czego Ty miał byś pokrywać koszty zastępstwa jakiejś nieznanej Ci
    osoby. Ale w każdym razie gwarantuję Ci, że policja Cię nie skasuje za
    paliwo.

    > Może nie chceć. Jest nieco wredna...

    Wredność niektórych osób maleje, jak się dowiaduję, że to do 5.000 zł ich
    może kosztować. Uwierz, bo znam to z praktyki.

  • 13. Data: 2004-01-06 12:08:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ > odmówi stawienia
    >+ > się, będę musiał bulić za jej 'reprezentację prawną'...

    Przyznam że mnie też intryguje :)
    Tym bardziej że rzeczywiście u mnie "reprezentacja prawna"
    wymeldowywanego była, i to w postaci urzędnika komunalnego :)
    Powołania na kuratora dokonał właśnie sąd.
    [...]
    >+ Wredność niektórych osób maleje, jak się dowiaduję, że to do 5.000 zł ich
    >+ może kosztować.

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-01-06 12:18:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Czemu przed sadem, a nie w trybie administracyjnym?

    Odszczekuję. Bo nie sprawdziłem kto w końcu papier wystawił :[
    Oczywiście, "na podstawie...KPA..." !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-01-06 12:20:41
    Temat: Re: Kupi3em mieszkanie a poprzedni w3aściciel nie wymeldowa3 sie... (was: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował=?is
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Sun, 4 Jan 2004, Kaja wrote:
    >+ 2 Jan 2004 15:50:04 GMT, *Dredd* <news:bt43vc$t0v$1@flis.man.torun.pl>
    [...]
    >+ >+ > Sąd wchodziłby ewentualnie w gre jeżeli niewymeldowanie się człowieka
    >+ >+ > wyrządziło Ci jakąś szkodę a to jest mało prawdopodobne
    >+
    >+ Mniemam że się mylisz. Mam sygnaturę akt

    Mniemam że się mylę :[ :> !
    Znaczy: sygnatura jak sygnatura, ale jak mnie Robert pogonił
    to sprawdziłem w końcu co to za jakie. KPA, oczywiście !
    Proszę o łagodny wymiar kary za zamieszanie :]

    [...]

    Ale to podstrzymuję !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-01-06 15:40:35
    Temat: Re: Kupi3em mieszkanie a poprzedni w3aściciel nie wymeldowa3 sie... (was: Kupiłem mieszkanie a p
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mniemam że się mylisz. Mam sygnaturę akt w których dokonano
    wymeldowania
    > chociaż było "bez szkody" dla mnie.

    Nie kwestionuję że się mylę :)
    We wcześniejszym wpisie może zbyt stanowczo się wypowiedziałem.
    Pewnie da się wymyślić taką sytuację (czego dowodem Twoje
    doświadczenia Gotfeydzie, których nie zamierzam deprecjonować) że
    konieczne będzie zwrócenie się do Sądu
    Co do zasady jednak podtrzymuję to że wymeldowuje się w
    postępowaniu administracyjnym a nie sądowym

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2004-01-06 21:27:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Dredd wrote:
    [...]
    >+ doświadczenia Gotfeydzie, których nie zamierzam deprecjonować)

    ...kiedy ja pisałem "z głowy czyli z niczego". Aż mnie zagonili
    i zajrzałem do papierów :(

    >+ Co do zasady jednak podtrzymuję to że wymeldowuje się w
    >+ postępowaniu administracyjnym a nie sądowym

    Widać dobrej zasady się trzymasz :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-01-07 02:47:28
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego
    > organu o niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej
    > obowiązku meldunkowego, podlega karze grzywny albo
    > karze nagany.

    No właśnie ten miałem na myśli.

    > Grzywna za wykroczenie to do 5.000 zł. Ale to naprawdę
    > niemal martwy przepis.

    Wiem, wiem, ale "strzeżonego Budda strzeże".

    Czy - w razie czego - 'kryje mnie' fakt, że administracja spółdzielni
    została o tym poinformowana, oraz to, że (w związku z inną sprawą) w
    oficjalnym policyjnym protokole przesłuchania jest wpisane inne miejsce
    zamieszkania? (faktyczne - tam, gdzie przesłuchanie miało miejsce)

  • 19. Data: 2004-01-07 02:48:38
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Przyznam że mnie też intryguje :)
    > Tym bardziej że rzeczywiście u mnie "reprezentacja prawna"
    > wymeldowywanego była, i to w postaci urzędnika komunalnego :)
    > Powołania na kuratora dokonał właśnie sąd.

    Dokładnie - i wg. urzędniczki z urzędu gminy opłacić tego urzędnika
    komunalnego miałbym ja....

  • 20. Data: 2004-01-07 12:42:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:btfs1b$cac$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > oficjalnym policyjnym protokole przesłuchania jest wpisane inne miejsce
    > zamieszkania? (faktyczne - tam, gdzie przesłuchanie miało miejsce)

    Moim zdaniem nie. Nie, bo ustawa przewiduje powiadomienie BEL, a nie
    jakiegokolwiek innego organu. Tak, to nabywca samochodu napisał by pismo
    do nadleśniczego, że chce zarejestrować fakt nabycia i należało by uznać,
    że dopełnił formalności, bo w końcu kogoś tam powiadomił.

    Prawo administracyjne co prawda zawiera mechanizm przesyłania do
    właściwego organu błędnie wniesionego pisma, ale tego mechanizmu nie
    należy nadużywać. Gdyby policjant chciał robić wnioski do sądu o ukaranie
    na każdego świadka, który zeznaje, że mieszka gzie indziej, niż jest
    zameldowany to - uwierz mi - byłoby tego kilka dziennie. Prawda jest taka,
    że na starcie w samodzielne życie, czyli w przedziale 18-30 lat to udział
    osób mieszkających nie tam, gdzie są zameldowane jest naprawdę spory i
    choć nie prowadziłem takich badań, to zaryzykował bym że może gdzieś
    oscylować w granicach 30~50% populacji. Wcześniej z reguły mieszka się z
    rodzicami, a później, to człowiek jakoś się tam statkuje, więc w
    pozostałych grupach wiekowych załóżmy będzie to gdzieś koło 10%. Piszę
    około, bo mogę to stwierdzić jedynie na podstawie własnych obserwacji. Nie
    wiem, jak to jest w innych miejscowościach chociażby, no i ile osób nawet
    podczas przesłuchania nie przyznaje się, że mieszka gdzie indziej.