  • 1. Data: 2004-09-29 16:10:03
    Temat: Kto to jest "student"
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Witam. Na grupie pl.soc.prawo.podatki toczy sie dyskusja o tym, kto jest
    zwolniony z oplacania ZUSu. Ustawa mowi, ze student przed ukonczeniem 26
    roku zycia zatrudniony na umowe zlecenie lub o dziele (...) zwolniony jest z
    oplacania skladki ZUS (tzn . pracodawca jest zwolniony). Tylko jak
    definiujemy studenta?
    Czy student studiow podyplomowych jest studentem? a doktoranckich?
    Na uczelni www.wizja.pl powiedziano mi, ze jako doktorant otrzymam
    legitymacje studencka...ale czy to znaczy ,ze bedzie ona wazna?

    Przejrzalem sobie ustawe o szkolnictwie wyzszym (90 rok) i nie ma tam
    definicji studenta. Jest jakas nowsza ustawa? Ze stron:
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    wynika, ze nie ma nowszej ustawy. Wprowadzano jedynie sukcesywnie zmiany.
    Nie znalazlem jednak definicji studenta.

    Wpadl mi w rece takze projekt ustawy z lutego tego roku, tam byla definicja
    studenta taka:

    "student" - studenta studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych
    studiów magisterskich, o których mowa w art. 146 ust. 1 i 2,

    ale afaik ta ustawa nie weszla w zycie. (tak swoja droga jesli wejdzie a ja
    zaczne studia przed jej wejsciem w zycie to czy lapac sie bede wg starej
    definicji (czyli bez definicji) czy wg nowej?)