  • 31. Data: 2006-07-27 08:18:35
    Temat: Re: Kto jest odpowiedzialny za legalność oprogramowania?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    > wiadomości news:ea78r7$i8v$4@inews.gazeta.pl...
    >
    > Generalnie wystarczy, by właściciel komputera godził się na to, że
    > program może pochodzić z nielegalnego źródła. A skoro nie sprawdza i się
    > nie interesuje, to się godzi.

    ale czlowieku on moze godzic sie na to jezlei widzi ze ktos wgrywa ten
    program w przypadku o ktorym piszemy nie mozna za h. przypisac mu winy
    bo nie mial zadnego wplywu na ten fakt i nie mogl temu zapobiec, nie
    zgadzam sie z Toba.

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 32. Data: 2006-07-27 08:23:31
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "MiKeyCo" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Taki jest właśnie mechanizm przestępstwa nieumyślnego. Jest ich
    > niewiele, ale są. wypadku nieumyślnego przestępstwa odpowiadasz za to,
    > że nie pomyślałeś, ze możesz przypadkowo popełnić przestępstwo. I to
    > raczej z totalitaryzmem mi się w żaden sposób nie łączy.

    moim zdaniem nieumyslnosc polega na tym ze wlasciciel widzi ze pracownik
    instaluje program ale nie sprawdzi w tym momencie czy program jest
    uzyskany legalnie.

    P.

  • 33. Data: 2006-07-27 11:57:45
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > ale czlowieku on moze godzic sie na to jezlei widzi ze ktos wgrywa ten
    > program w przypadku o ktorym piszemy nie mozna za h. przypisac mu winy
    > bo nie mial zadnego wplywu na ten fakt i nie mogl temu zapobiec

    Istnieją możliwości techniczne uniemożliwiające instalowanie programów
    przez osoby nieuprawnione. Ale to przypomina wiązanie noży w sklepie
    mięsnym na półmetrowych łańcuchach, by pracownik nie rzucił się z nimi
    na klientów.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 34. Data: 2006-07-27 12:37:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    MiKeyCo napisał(a):

> [...]
    > przez osoby nieuprawnione. Ale to przypomina wiązanie noży w sklepie
    > mięsnym na półmetrowych łańcuchach, by pracownik nie rzucił się z nimi

    admin przeciez moze miec prawo instalowania programow, z tym ze zgodnie
    z wiedza wlasciciela instaluje te na ktore posiada licencje.

  • 35. Data: 2006-07-27 14:43:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:ea9t63$hcb$3@inews.gazeta.pl...

    > moim zdaniem nieumyslnosc polega na tym ze wlasciciel widzi ze pracownik
    > instaluje program ale nie sprawdzi w tym momencie czy program jest uzyskany
    > legalnie.

    Również może na tym polegać.

  • 36. Data: 2006-07-27 16:17:37
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > admin przeciez moze miec prawo instalowania programow, z tym ze zgodnie
    > z wiedza wlasciciela instaluje te na ktore posiada licencje.

    To o czym piszesz wcześniej zamieściłem w cytowanym przez ciebie
    poście, więc nie rozumiem ciągu konwersacji.

    A dodam tylko, że nie istnieją całkowicie pewne sposoby na
    wyeliminowanie problemu składowania warezu - nie instalowania a
    wprowadzenia i zapisania w systemie. Co jest takim samym przestępstwem.
    Tym sposobem można zniszczyć każdą firmę albo przedsiębiorcę, jeśli się
    wprowadzi swojego człowieka albo załatwi sprawę z sprzedajnym
    funkcjonariuszem.

    --
    pzdr, MiKeyCo