  • 1. Data: 2006-07-22 19:17:37
    Temat: przestępstwa internetowe - co ma zrobić ofiara
    Od: "Piotrek" <n...@s...nieee>

    Witam,
    Chciałem się zapytać jak wygląda postępowanie w przypadku przestępstw
    internetowych (wyłudzenie). Znalazłem ofertę (nie na allegro), nawiązałem
    kontakt ze sprzedającym (pytania, omówienie szczegółów, wysłanie pieniędzy
    na wskazane konto... i kontakt się urywa).

    Czy wie ktoś przy historia rozmowy na GG, screeny z ofertą itp. mogą być
    dowodem i podstawą namierzenia oszusta?
    Ile to trwa i jak wygląda. Wiem, że na allegro były różnego rodzaju
    przekręty które kończyły się aresztowaniami :).

    Rozumiem, że dostanie namiarów na oszusta (IP, a potem danych adresowych na
    podstawie numeru konta bankowego lub IP) zależy od Policji i jest kwestią
    czasu lub dowodów?

    pozdrawiam i dziękuję za pomoc,
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-07-22 20:50:50
    Temat: Re: przestępstwa internetowe - co ma zrobić ofiara
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Jul 2006 21:17:37 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Chciałem się zapytać jak wygląda postępowanie w przypadku przestępstw
    > internetowych (wyłudzenie).

    Nie ma czegoś takiego jak przestępstwo internetowe. Jest po prostu
    wyłudzenie. Postępowanie takie jak w przypadku innych, podobnych
    przestępstw. BTW strasznie naiwny jesteś, skoro wpłaciłeś kase :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-07-22 21:30:36
    Od: "Piotrek" <n...@s...nieee>

    > Nie ma czegoś takiego jak przestępstwo internetowe. Jest po prostu
    > wyłudzenie. Postępowanie takie jak w przypadku innych, podobnych
    > przestępstw. BTW strasznie naiwny jesteś, skoro wpłaciłeś kase :/

    Znałem się na rzeczy. Wypytywałem o bardzo szczegółowe rzeczy, był dobrze
    przygotowany.
    Na szczęscię udało się anulować przelew.

    pozdr :)

  • 4. Data: 2006-07-22 21:35:43
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Na szczęscię udało się anulować przelew.

    Oooooo, a jakim to cudem ?????

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-07-22 21:51:52
    Od: "Piotrek" <n...@s...nieee>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Oooooo, a jakim to cudem ?????

    Dzięki polskiemu prawie idealnemu prawu.
    Przelewy między bankami idą bardzo długo.
    Każdy przelew zlecony po 17:30 "wyjdzie" z banku dopiero następnego dnia
    poranną
    sesją KIR. Tak więc do tego czasu masz możliwość jego anulowania (oczywiście
    z zależności od banku, ale w większości jest taka opcja w bankowości
    internetowej czy telefonicznej). Przelewy w polskich bankach nie są
    realizowane zupełnie on-line. Przeksięgowanie odbywa sie trzy razy dziennie
    podczas trzech sesji KIR. Tylko przelewy w obrębie jednego banku zazwyczaj

    przeksiegowywane z konto na konto od razu.

    pozdr,

  • 6. Data: 2006-07-22 23:40:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.07.2006 Piotrek <n...@s...nieee> napisał/a:
    > Dzięki polskiemu prawie idealnemu prawu.
    > Przelewy między bankami idą bardzo długo.
    > Każdy przelew zlecony po 17:30 "wyjdzie" z banku dopiero następnego dnia
    > poranną

    Chcesz powiedzieć, że to co wcześniej napisałeś odbyło się w tych ramach
    czasowych tj. ca 1-2 dni i już kogoś oskarżasz o oszustwo?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-07-22 23:41:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotrek wrote:

    > Dzięki polskiemu prawie idealnemu prawu.

    Prawu?

    > Przelewy między bankami idą bardzo długo.

    Długo? Jeden dzień - max.

> [...]
    > Tak więc do tego czasu masz możliwość jego anulowania (oczywiście
    > z zależności od banku, ale w większości jest taka opcja w bankowości

    Rany, ale bzdury wypisujesz... To jest anulowanie zlecenia przelewu -
    sam przelew nie jest jeszcze wykonany.

    Jakby był, nie dałoby się go "wycofać".

    Poza tym w świetle tego, co piszesz, albo cholernie trollujesz, albo
    jesteś jakimś świrem, który chce zgnoić człowieka za to, że nie wysłał
    ci towaru po tym, jak ty mu powiedziałeś, że przelew zrobiłeś - tylko
    teraz czeka, aż przelew do niego dojdzie.

  • 8. Data: 2006-07-23 05:48:44
    Od: "Piotrek" <n...@s...nieee>

    wiadomości news:dmpap3-6ob.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]
    > towaru po tym, jak ty mu powiedziałeś, że przelew zrobiłeś - tylko teraz

    Ta.. tylko że ja kupował serwis internetowy... więc takie "tranzakcje" robi
    się w miarę szybko.

  • 9. Data: 2006-07-23 06:45:31
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Ta.. tylko że ja kupował serwis internetowy... więc takie "tranzakcje" robi
    > się w miarę szybko.

    Tym niemniej jednak kasa nigdy do sprzedawcy nie dotarła o jakim więc
    wyłudzeniu mowa ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2006-07-23 07:55:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.07.2006 KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał/a:
    > Tym niemniej jednak kasa nigdy do sprzedawcy nie dotarła o jakim więc
    > wyłudzeniu mowa ?

    W tym momencie zapewne próba wyłudzenia towaru.

    --
    Marcin