  • 1. Data: 2006-07-23 09:35:18
    Temat: Kto jest odpowiedzialny za legalność oprogramowania?
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    Witam, mam nadzieje że piszę na odpowiednią grupę.
    Mam pytanie dotyczące odpowiedzialności za legalność oprogramowania w
    firmie. Głównie dotyczy to systemów Windows i pakietu office.
    Czy jako informatyk, ja jestem odpowiedzialny, czy może jednak prezes.
    Mam z firmą umowę o pracę jednak nie mam jasno określonego zakresu
    obowiązków, nie podpisywałem niczego odnośnie odpowiedzialności.

    Kolejne moje pytanie: jaka jest karA za nielegalnego Windowsa/Offica.

    Dzięki z góry za odpowiedź.
    --
    Pozdrawiam Marek
    GG: 4086323

  • 2. Data: 2006-07-23 09:49:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MaREK napisał(a):
> [...]
    > obowiązków, nie podpisywałem niczego odnośnie odpowiedzialności.
    >
    > Kolejne moje pytanie: jaka jest karA za nielegalnego Windowsa/Offica.

    Zloz notatke sluzbowa z inwentaryzacji oprogramowania. Bedziesz czysty.
    W razie wpadki szefostwo moze szukac kozla ofiarnego.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2006-07-23 10:30:05
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    MarcinJM napisał(a):

    > Zloz notatke sluzbowa z inwentaryzacji oprogramowania. Bedziesz czysty.
    > W razie wpadki szefostwo moze szukac kozla ofiarnego.

    Czyli radzisz zeby zrobić jakiś mały audyt wewnętrzny, podpisany z
    określoną datą? Czy to ma jakąs ustaloną formę, taki dokument, czy
    formuuje go dowolnie?

    --
    Pozdrawiam Marek
    GG: 4086323

  • 4. Data: 2006-07-23 12:22:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    MaREK napisał(a):
> [...]
    > obowiązków, nie podpisywałem niczego odnośnie odpowiedzialności.
    >
    > Kolejne moje pytanie: jaka jest karA za nielegalnego Windowsa/Offica.

    karalne jest uzyskanie od osoby nieuprawnionej oprogramowania a nie
    posiadanie. Odpowiedzialnosc poniesie ten kto to zrobil.

    P.

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 5. Data: 2006-07-23 14:38:26
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MaREK napisał(a):

    > Czyli radzisz zeby zrobić jakiś mały audyt wewnętrzny, podpisany z
    > określoną datą? Czy to ma jakąs ustaloną formę, taki dokument, czy
    > formuuje go dowolnie?

    Forma ma male znaczenie, znaczenie ma tresc.
    Data, kto sporzadzil inwentaryzacje, podpis i do sekretarki, niech ci
    kleksa postawi na kopii, ze przyjete.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 6. Data: 2006-07-23 17:21:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:e9vpmq$aje$2@inews.gazeta.pl...

    > karalne jest uzyskanie od osoby nieuprawnionej oprogramowania a nie
    > posiadanie.

    Nie do końca. Posiadanie też jest zabronione. przecież to typowe paserstwo.

  • 7. Data: 2006-07-23 18:40:25
    Od: "Mariusz" <mariuszm (at) akacje.pl>

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    1. Rob audyty oprogramowania - zainstaluj soft do inwentaryzacji softu
    2. Jak juz wspominano - notatka sluzbowa do szefa o stanie softu
    3. Ty ponosisz odpowiedzialnosc, Twoj szef rowniez, szef Twojego szefa
    rowniez.

    I pamietaj, na wszystko trzeba miec papier - nie ma to jak dobra du...
    kryjka.

    Pozdrawiam
    /Mariusz

  • 8. Data: 2006-07-23 19:36:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    > wiadomości news:e9vpmq$aje$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie do końca. Posiadanie też jest zabronione. przecież to typowe paserstwo.

    posiadanie czy nabycie?

    P.

  • 9. Data: 2006-07-23 19:48:12
    Od: "Robi" <r...@k...pl>

    > Zloz notatke sluzbowa z inwentaryzacji oprogramowania. Bedziesz czysty.
    > W razie wpadki szefostwo moze szukac kozla ofiarnego.

    Czy mail będzie wystarczającym dokumentem? (też można sprawdzić czy doszła
    wiadomość)

  • 10. Data: 2006-07-23 21:00:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    pl> napisał w wiadomości

    > posiadanie czy nabycie?

    Przechowywanie, przenoszenie, ukrywanie itd. W sumie sprowadza się do
    posiadania.