  • 21. Data: 2010-07-07 21:53:25
    Temat: Re: Kto dziedziczy - brak najbliższych krewnych
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 07 Jul 2010 16:06:36 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Nie ważne co ustawodawca chciał napisać tylko co napisał.

    ale to chyba nie u nas?
    bo u nas to nie rzadzi prawo tlyko interpretacja, czyli sady
    zakladaja, co ustawodawca chcial napisac :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 22. Data: 2010-07-08 02:25:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cyb wrote:

    > ale to chyba nie u nas?
    > bo u nas to nie rzadzi prawo tlyko interpretacja, czyli sady
    > zakladaja, co ustawodawca chcial napisac :)

    do czasu aż ktoś wysoko postawiony lub z kupą kasy, zeby oplacic wysoko
    postawionego sie postawi.
    wowczas nagle interpretacja sie zmienia na przeciwna.

  • 23. Data: 2010-07-08 06:08:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:i12of1$nrl$2@inews.gazeta.pl>:

    > proste, nie proste.

    > z matematycznego punktu widzenia.
    > "jeżeli jedno z rodziców nie dożyło" jest innym przypadkiem niż "oboje
    > rodzice nie dożyli".

    > jak dla mnie przypadek kiedy dwoje rodziców nie żyje absolutnie nie
    > kwalifikuje sie pod zwrot "jeżeli jedno z rodziców nie dożyło..."

    Przecież sam cytowałeś:
    Art. 933.
    § 1. Udział spadkowy małżonka, który dziedziczy w zbiegu z rodzicami,
    rodzeństwem i zstępnymi rodzeństwa spadkodawcy, wynosi połowę spadku.

    Czyli masz w omawianym przypadku:
    małżonek 1/2
    rodzice (nieżyjący) 0
    rodzeństwo (nieżyjące) 0
    zstępni rodzeństwa 1/2

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2010-07-08 06:15:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-07-2010 19:37, kam pisze:

    > testament nie jest tak trudno sporządzić...

    Ile znasz osób przed 40 rokiem życia, które sporządziły testament?
    Tylko nie koloryzuj.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 25. Data: 2010-07-08 06:16:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > E, no jak na boki? To jak różne ciotki mojego taty umierały, to miał się
    > domagać po nich spadków? Spadki zawsze brały dzieci i już.

    Dzieci trzeba sobie zrobić przed śmiercią, wiesz?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 26. Data: 2010-07-08 07:18:36
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 07 Jul 2010 21:25:51 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >do czasu aż ktoś wysoko postawiony lub z kupą kasy, zeby oplacic wysoko
    >postawionego sie postawi.
    >wowczas nagle interpretacja sie zmienia na przeciwna.

    wystacza potrzeby zwiekszenia wplywow podatkowych - w cudowny sposob
    zmienia sie interpretacja i juz masz zaleglosci z 5 lat wraz z
    ciekawymi odsetkami..

    ostatnio rzucil mi sie w oczy artykul o portach polskich - urzednicy
    zmienili jakastam interpretacje i juz porty maja duze zaleglosci
    podatkowe.

    tak wiec jak slysze ze u nas obowiazuje prawo to smiac mi sie zawsze
    chce - jest to typowe bezprawie, gdzie silniejszy moze zinterpretowac
    przepisy na swoja korzysc i wogole nie ma to nic wspolnego z panstwem
    prawa - ot takla wieksza mafia dysponujaca srodkami przymusu
    fizycznego i majaca swoich rekieterow

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 27. Data: 2010-07-08 08:01:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Dzieci trzeba sobie zrobić przed śmiercią, wiesz?

    Ummm... Niekoniecznie ;)

  • 28. Data: 2010-07-08 08:03:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Swoją drogą dwoje ludzie dorabiają się wspólnie jakiegoś majatku cięzką
    > pracą, jedno umiera a drugie ma na głowie rodzinę, która się nimi od lat
    > nie interesowała a teraz chce kasy.

    Może sobie chcieć, ale należy się jej tylko spadek ;)

    Tzn. spłacać musisz tylko jak się nie chcesz bawić we współwłasność.

    Pomijam dziedziczenie gotówki ;)

  • 29. Data: 2010-07-08 08:07:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 10:01, Andrzej Lawa pisze:

    > Ummm... Niekoniecznie ;)

    Żeby dziedziczyły?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 30. Data: 2010-07-08 08:15:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Żeby dziedziczyły?

    O tym nie wspomniałaś ;)

    Ale swoją szosą nie pamiętam, jak to jest z "pogrobowcami" oraz dziećmi
    z mrożonych plemników...