  • 31. Data: 2010-07-08 08:37:22
    Temat: Re: Kto dziedziczy - brak najbliższych krewnych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 10:15, Andrzej Lawa pisze:

    > O tym nie wspomniałaś ;)

    Ale Tristan owszem. I zanim go wyciąłeś, to chyba przeczytałeś?

    > Ale swoją szosą nie pamiętam, jak to jest z "pogrobowcami" oraz dziećmi
    > z mrożonych plemników...

    Skoro płód to człowiek to i prawo do dziedziczenia mieć powinien.

    Teoretycznie skoro już blastula to człowiek, to powinna mieć prawo
    dziedziczenia, nie?
    A jednak pesel dziecko dostaje dopiero, jak się żywe urodzi.
    Totalny brak konsekwencji.

    A mrożonych plemników to chyba polskie prawo jeszcze nie dostrzegło. Tak
    samo jak matek-surogatek i paru innych rzeczy.

    --
    *** Stosujesz się do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2010-07-08 09:31:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Skoro płód to człowiek to i prawo do dziedziczenia mieć powinien.
    >
    > Teoretycznie skoro już blastula to człowiek, to powinna mieć prawo
    > dziedziczenia, nie?

    O, mam: Art. 927 § 2. Jednakże dziecko w chwili otwarcia spadku już
    poczęte może być spadkobiercą, jeżeli urodzi się żywe.

    Czyli musi być poczęte najpóźniej w chwili zgonu ;)

    > A jednak pesel dziecko dostaje dopiero, jak się żywe urodzi.
    > Totalny brak konsekwencji.
    >
    > A mrożonych plemników to chyba polskie prawo jeszcze nie dostrzegło. Tak
    > samo jak matek-surogatek i paru innych rzeczy.

    Rabunków z banku spermy też nie ;)

    Kiedyś słyszałem o sytuacji, w której jakaś panienka wyłudziła "lokatę"
    z takiego banku wraz z namiarami na "depozytariusza"... a potem biedak
    płacił alimenty.

  • 33. Data: 2010-07-08 10:43:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-08 11:31, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > O, mam: Art. 927 § 2. Jednakże dziecko w chwili otwarcia spadku już
    > poczęte może być spadkobiercą, jeżeli urodzi się żywe.

    Tyle że spadek zostanie podzielony wcześniej a potem się urodzi
    ale np. dwoje. Kolejny sąd będzie zabierał dotychczasowym
    spadkobiercom aby zaspokoić tych nowo narodzonych ?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-07-08 10:58:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadoslawF pisze:

    > Tyle że spadek zostanie podzielony wcześniej a potem się urodzi
    > ale np. dwoje. Kolejny sąd będzie zabierał dotychczasowym
    > spadkobiercom aby zaspokoić tych nowo narodzonych ?

    Długość trwania ciąży nie jest nieskończona. Przypuszczam, że w takie
    sytuacji sąd odroczyłby całą sprawę do chwili narodzin.

    Bo matka IMHO byłaby zainteresowana tym, alby jej dzieci się w sprawie
    pojawiły.

  • 35. Data: 2010-07-08 12:42:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

> [...]
    > sytuacji sąd odroczyłby całą sprawę do chwili narodzin.
    >
    > Bo matka IMHO byłaby zainteresowana tym, alby jej dzieci się w sprawie

    Teoretycznie mozna spadek podzielic zanim kobieta zorientuje sie, ze
    jest w ciazy.

    Ale sytuacja, ze pojawia sie dodatkowy spadkobierca i trzeba mu czesc
    spadku oddac moze sie pojawic na 100 innych sposobow i nie jest to nic
    nieslychanego.

    MJ

  • 36. Data: 2010-07-08 13:50:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Tyle że spadek zostanie podzielony wcześniej a potem się urodzi
    > ale np. dwoje. Kolejny sąd będzie zabierał dotychczasowym
    > spadkobiercom aby zaspokoić tych nowo narodzonych ?

    tak

    tak samo sie robi, gdy np, po podziale spadku nagle ktoś odnajduje
    testament lub pojawia sie nieznany dotychczas spadkobierca
    Wydaje sie drugie postanowienie unieważniajac poprzednie.

  • 37. Data: 2010-07-08 14:15:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maddy napisal:
    > Żeby dziedziczyły?

    No. Wystarczy wcześniak in vitro byleby się urodził wcześniej
    niż 9 miesięcy od śmierci spadkodawcy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 38. Data: 2010-07-09 05:52:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > No. Wystarczy wcześniak in vitro byleby się urodził wcześniej
    > niż 9 miesięcy od śmierci spadkodawcy.

    Ma być _poczęty_ zanim spadkodawca został nieboszczykiem, ale kto
    powiedział, że ciąża nie może się przedłużyć? ;)

  • 39. Data: 2010-07-09 08:56:19
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 07 Jul 2010 16:58:09 +0200, Maddy napisał(a):

    > czy ktoś poza żoną dziedziczy po zmarłym,
    >
    > Znajomy zmarł bez testamentu, jedyny majątek to dom i samochód - oba
    > wspólne.

    Jak tak zapytam, skoro dom, auto jest majątkiem wspólnym zmarłego i tej
    Twojej znajomej, to chyba w masę spadkowa wejdzie tylko 50% ich wartości
    ich - prawda?
    Przecież połowa jest Twojej znajomej ...
    I dopiero z tej drugiej połowy jest "dziedziczenie"?