  • 11. Data: 2010-07-07 19:47:54
    Temat: Re: Kto dziedziczy - brak najbliższych krewnych
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    jak sa dzieci to zawsze biora dzieci.

    w tym przypadku dzieci nie ma.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 12. Data: 2010-07-07 19:50:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jan kowalski pisze:

    > Spośród wskazanych osób można wyróżnić trzy grupy dziedziczenia ustawowego:
    > * I grupa: małżonek i dzieci spadkodawcy oraz zstępni dziecka, które nie
    > dożyło otwarcia spadku;
    > * II grupa: małżonek, rodzice spadkodawcy, rodzeństwo oraz zstępni rodzeństwa;
    > * III grupa: gdy nie ma spadkobierców z I oraz II grupy, do dziedziczenia
    > dochodzi gmina ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy lub Skarb Państwa.

    Troszkę to już nieaktualne, ta II grupa. Podzieliłbym ją na dwie.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2010-07-07 19:56:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > jednej rzeczy nie jestem pewien
    >
    > "§ 4. Jeżeli jedno z rodziców spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku,
    > udział spadkowy, który by mu przypadał, przypada rodzeństwu spadkodawcy
    > w częściach równych."
    >

    > co to znaczy "jedno z rodziców" Tylko jedno? a co jak dwoje nie zyją.
    > Czy rodzenstwo wowczas tez dziedziczy?

    To proste:
    umiera jedno z rodziców: małżonek 1/2, drugi rodzic 1/4, rodzeństwo 1/4
    rodzice nie żyją: małżonek 1/2, rodzeństwo 1/2

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2010-07-07 20:35:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > To proste:
    > umiera jedno z rodziców: małżonek 1/2, drugi rodzic 1/4, rodzeństwo 1/4
    > rodzice nie żyją: małżonek 1/2, rodzeństwo 1/2

    proste, nie proste.

    z matematycznego punktu widzenia.
    "jeżeli jedno z rodziców nie dożyło" jest innym przypadkiem niż "oboje
    rodzice nie dożyli".

    jak dla mnie przypadek kiedy dwoje rodziców nie żyje absolutnie nie
    kwalifikuje sie pod zwrot "jeżeli jedno z rodziców nie dożyło..."

  • 15. Data: 2010-07-07 20:49:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > jak dla mnie przypadek kiedy dwoje rodziców nie żyje absolutnie nie
    > kwalifikuje sie pod zwrot "jeżeli jedno z rodziców nie dożyło..."

    Twoje zdanie nie jest istotne.

    Przepis mówi co dzieje się z udziałem zmarłego rodzica i tyle.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2010-07-07 20:52:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Twoje zdanie nie jest istotne.
    >
    > Przepis mówi co dzieje się z udziałem zmarłego rodzica i tyle.

    Nie.
    Przepis mówi co się dzieje z udziałem jednego rodzica gdy jedno z
    rodziców nie dożyło spadku.
    Przepis absolutnie nie mówi co się dzieje z udziałem gdy oboje rodzice
    nie żyją.

  • 17. Data: 2010-07-07 20:56:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Przepis mówi co się dzieje z udziałem jednego rodzica gdy jedno z
    > rodziców nie dożyło spadku.
    > Przepis absolutnie nie mówi co się dzieje z udziałem gdy oboje rodzice
    > nie żyją.

    Mylisz się, ale to twoja sprawa.
    Ale z ciekawości: napisz jak według ciebie winien brzmieć przepis by był
    taki efekt o którym ja piszę ?? Tzn. żeby udziały rodziców przechodziły
    na rodzeństwo.

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2010-07-07 21:04:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A i napisz kto dziedziczy gdy oboje rodzice nie żyją i dlaczego (tzn.
    który art. ?)

    --
    @2009 Johnson

  • 19. Data: 2010-07-07 21:06:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Mylisz się, ale to twoja sprawa.

    Nie mylę się.
    Przepis jest jasny jak słońce.
    Tylko oczywiscie w polskim prawie liczy sie interpretacja, dopóki ktoś
    się nie postawi i nie wygra.

    Nie ważne co ustawodawca chciał napisać tylko co napisał.
    A rozważył sytuację kiedy jedno z rodziców nie żyje, w ogóle nie biorąc
    pod uwagę sytaucji kiedy oboje rodziców nie zyje.

    > Ale z ciekawości: napisz jak według ciebie winien brzmieć przepis by był
    > taki efekt o którym ja piszę ?? Tzn. żeby udziały rodziców przechodziły
    > na rodzeństwo.

    Jeżeli jedno z rodziców lub oboje rodziców spadkodawcy nie dożyło
    otwarcia spadku, udział spadkowy, który by przypadał zmarłemu rodzicowi,
    przypada rodzeństwu spadkodawcy w częściach równych.

  • 20. Data: 2010-07-07 21:07:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:
    > A i napisz kto dziedziczy gdy oboje rodzice nie żyją i dlaczego (tzn.
    > który art. ?)

    niewiadomo.
    dziura w prawie.