  • 11. Data: 2021-08-10 02:42:20
    Temat: Re: Ksiegi wieczyste
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-09, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > Ale skoro księgi są jawne (i słusznie) to po co robić dodatkowe kroki
    > czy umożliwiać półlegalnym pośrednikom zarabianie na tego typu danych
    > zamiast udostępnić to wszystkim?
    >
    > Określenie stanu posiadania poprzez wyszukanie jego danych jest nadal
    > tak samo trudne więc kwestie prywatności się raczej nie zmieniają, dane
    > są dostępne za 40 złotych sztuka w detalu i 15 w półhurcie, a pewnie da
    > się dogadać na lepsze opcje jeżeli ktoś chce większy obszar...

    Chciałem ze dwa lata temu sprawdzić KW nieruchomości, którą kiedyś
    posiadałem. Nie pamiętam już szzegółów, ale nie miałem pełnego nr,
    jednak się w końcu wstrzeliłem. Ilość wrażliwych danych, które tam były
    prawdę mówiąc z lekka mnie szokowała. Pesele, kredyty, kto, gdzie kiedy
    etc.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2021-08-10 06:26:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 23:12, m4rkiz pisze:

    > Ale skoro księgi są jawne (i słusznie) to po co robić dodatkowe kroki
    > czy umożliwiać półlegalnym pośrednikom zarabianie na tego typu danych
    > zamiast udostępnić to wszystkim?

    Nie wiem.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-08-10 10:01:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 21:46:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Też mnie to wkurza, ale sprawa jest prosta. Numery działek są w księgach
    > wieczystych. Wiec jak przejrzysz wszystkie, to możesz sobie zrobić
    > tabelkę z numerem księgi wieczystej z jednej strony, a z numerem działki
    > z drugiej i się wyszukuje :-)

    Jakos watpie, aby tak sie to odbylo.
    Ale moze ... i dlatego to tyle kosztuje?

    A co ze zmianami? A - zmian chyba niewiele, ale nowe KW?

    J.

  • 14. Data: 2021-08-10 10:02:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 22:15:39 +0200, _Master_ wrote:
    > https://ekw.ms.gov.pl/eukw_ogol/menu.do
    > O tym piszecie?

    Tu musisz podac nr KW.
    A jaki jest ten numer dla jakiegos adresu ?

    J.

  • 15. Data: 2021-08-10 10:05:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 00:42:20 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > jednak się w końcu wstrzeliłem. Ilość wrażliwych danych, które tam były
    > prawdę mówiąc z lekka mnie szokowała. Pesele, kredyty, kto, gdzie kiedy

    No ale RODO to jedno, a KW maja byc jawne.
    Wiec dostep do danych losowych ludzi masz ...

    J.

  • 16. Data: 2021-08-10 10:05:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 10:01, J.F pisze:
    > A co ze zmianami? A - zmian chyba niewiele, ale nowe KW?
    Numery mają kolejne numery. Na końcu wyliczana z algorytmu cyfra
    kontrolna. Wystarczy sprawdzać kolejno, aż dostaniesz komunikat, że
    takiej nie ma. Natomiast uważam, że albo ta ewidencja powinna być po
    prostu jawna, albo powinno być zakazane udostępnianie tych danych za
    pieniądze.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-08-10 10:06:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 23:07:54 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Elektroniczne wyszukiwanie ma zabezpieczenia przed masowym sprawdzaniem
    > wszystkich ksiąg po kolei. Grzebać w papierowych to raz kupa roboty, dwa
    > - podejrzane chyba?

    Moze i podejrzane, ale dozwolone przeciez.
    Tylko czy pozwola tak "grzebac"? Chyba trzeba bylo podac nr ksiegi.

    J.

  • 18. Data: 2021-08-10 10:07:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 09 Aug 2021 23:08:03 +0200, Kubuś Puchatek wrote:

    > Kiedyś numer księgi wieczystej można było sprawdzić na
    > https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html
    > - prawoklik na działce. Dziś dostajemy komunikat: "Identyfikator działki
    > 100608_2.0004.40/39 [...] Numery ksiąg wieczystych zostały ukryte na
    > podstawie decyzji DKN.5112.13.2020 z 24 sierpnia 2020 r. Prezesa UODO"

    No i to bylo chyba zrodlo.

    J.

  • 19. Data: 2021-08-10 10:46:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > No ale RODO to jedno, a KW maja byc jawne.
    > Wiec dostep do danych losowych ludzi masz ...

    Jak losowych? To są pełne dane umożliwiające identyfikację.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2021-08-10 14:03:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 08:46:09 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jak losowych? To są pełne dane umożliwiające identyfikację.

    Ale losowych ludzi.
    Przy czym zauwaz, ze definicje danych w RODO i UoODO sa inne.

    Kadrowa w zakladzie pracy ma pelne dane, pracownik w banku, czy w
    przychodni, urzednik w urzedzie ... i to jakos nie przeszkadza.

    A tu ... no nie wiem - utajnic te KW ?
    Zostawic dostep tylko notariuszom i bankom ?

    J.