  • 1. Data: 2003-02-18 07:25:40
    Temat: Ksiazeczka Oszczednosciowa
    Od: Michał <m...@w...pl>

    Witam
    Pisze do Was z taka ciekawostka i moze ktos mi doradzi co mam ewentualnie
    zrobic..
    21 lat temu dziadek zalozyl mi Ksiazeczke Oszczednosciowa w Banku
    Spółdzielczym..
    Mniej wiecej regularnie wplacał pieniazki na ta ksiazeczke i suma rosla..
    ostatnia wplata jest w listopadzie 1992 roku i suma wynosi 72.900 ,- kiedys
    bylo to troche
    .. a jak to wyglada na dzien dzisiejszy ? czy ksiazeczka jeszcze istnieje ?
    czy mam jakeis prawa do wyjecia pieniedzy z tej ksiazeczki? i czy ta suma
    jakos sie skumulowala po zmianach denominacji w Polsce ?
    Moze ktos mial podobny "problem"..
    Jezeli ktos cos wie to z gory dziekuje za wszelkie informacje na ten temat..

    z pozdrowieniami
    Michał F.

  • 2. Data: 2003-02-18 09:53:46
    Temat: Re: Ksiazeczka Oszczednosciowa
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moze ktos mial podobny "problem"..
    > Jezeli ktos cos wie to z gory dziekuje za wszelkie informacje na ten temat..

    Wyjaśnij mi prosze tylko jedną rzecz, bo mni to bardzo intryguje. Co kierowało tobą,
    że pytasz o to
    na grupie a nie w tym banku?

    mer

  • 3. Data: 2003-02-18 10:26:17
    Od: Michał <m...@w...pl>

    > Wyjaśnij mi prosze tylko jedną rzecz, bo mni to bardzo
    [ciach]

    Moze najpierw dowiedziec sie czegos od strony prawnej a pozniej
    "porozmawiac" z Bankiem.. ?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-18 11:43:19
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > [ciach]
    >
    > Moze najpierw dowiedziec sie czegos od strony prawnej a pozniej
    > "porozmawiac" z Bankiem.. ?
    >
    > pozdrawiam

    OK. Niech tak bedzie jak chcesz. Pomożemy Ci wszyscy tutaj z chęcią. Prześlij nam
    warunki z tego
    banku na jakich ta książeczka została załozona i zabieramy sie do roboty.

    mer

  • 5. Data: 2003-02-18 12:10:10
    Od: Michał <m...@w...pl>

    > OK. Niech tak bedzie jak chcesz. Pomożemy Ci wszyscy tutaj z chęcią.
    Prześlij nam warunki z tego
    > banku na jakich ta książeczka została załozona i zabieramy sie do roboty.

    Hmm wszystko ladnie pieknie ale gdzie moge to znalesc ? jestem w posiadaniu
    ksiazeczki ale tam nie ma zadnych warunkow napisanych.. tylko kwoty wplat i
    biezace saldo..

  • 6. Data: 2003-02-18 17:07:14
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > ksiazeczki ale tam nie ma zadnych warunkow napisanych.. tylko kwoty wplat i

    Powinny być w najbliższym gminnym wydziale komunikacji. Jak tam jednak nie będzie to
    pownni ci
    podpowiedzieć gdzie dalej musisz pytać.

    mer

  • 7. Data: 2003-02-18 23:44:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Rozumiem, że dziadek odszedł z tego padołu łez. No bo jak nie, to oczywiście
    może się udać do banku i pieniądze odzyskać. Jeśli zmarł, to pieniądze mogą
    odzyskać spadkobiercy na podstawie postanowienia sądu. Z postanowieniem sądu
    udajesz do Banku i prosisz o wydanie zaświadczenia o stanie oszczędności na
    dzień śmierci dziadka. Oni doliczą odsetki za cały okres w wysokości, w
    jakiej w danym banku obowiązują. Następnie każdy ze spadkobierców udaje się
    do Urzędu Skarbowego i płaci stosowny podatek od spadku (chyba, że kwota nie
    przekroczy granicznej, to nie płaci) i otrzymuje takie pisemko, że obowiązek
    podatkowy uregulował. Z tym pisemkiem wraca do banku i otrzymuje należną mu
    część powiększoną o odsetki za okres od dnia śmierci dziadka do dnia
    wypłaty.

  • 8. Data: 2003-02-19 06:35:02
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Rozumiem, że dziadek odszedł z tego padołu łez. No bo jak nie, to oczywiście
    > może się udać do banku i pieniądze odzyskać. Jeśli zmarł, to pieniądze mogą
    > odzyskać...

    Dlaczego tak szybko odpowiedziałeś!
    Już miałem nadzieję, że przysłużę się do używania mózgu prze kogoś. Tak cięzko
    spotkać ludzi
    myślących, że chociaż jedna owieczka wykierowana na ludzi to duża radość.
    A tak to znowu ktoś kogoś w tej przykrej czynności wyręczył i znów można się obawiać
    o wynik
    referendum.

    mer

  • 9. Data: 2003-02-19 16:47:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie bardzo zrozumiałem. Następnym razem zaznacz, że odpowiedzi oczekujesz za
    trzy tygodnie. Postaram się dostosować. Pozdrawiam.