  • 91. Data: 2021-05-18 14:52:26
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: Kviat

    W dniu 18.05.2021 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > :-D
    > Przyzznaje ze jak sie zna historyczne ceny akcji to łatwiej sie
    > inwestuje tyle ze do tego potrzebna byłaby maszyna do podrozy w czasie.

    W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    > Tymczasem jakbys kupił np w okolicach 2015 roku za około 80zł to po 6
    > latach nadal byłbys w plecy czyli de facto straciłbys kilkadziesiat
    > procent.

    Dlatego nie kupuje się akcji w trakcie hossy, tylko w trakcie bessy.
    A przynajmniej nie te, które wytypowałeś jako inwestycyjne na długie okresy.
    Do zabawy w spekulacje nie przeznacza się wszystkich oszczędności i
    jakbym faktycznie je kupił w 2015 to nie ma takiej opcji, że trzymałbym
    je do dzisiaj. Przy zakupie ustawiłbym stop lossa na np. -5% od ceny
    kupna i byłbym w plecy na 5%, a nie na kilkadziesiąt. A nawet jakby
    całkowicie utraciły płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to
    trudno. Trzymam się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne
    przeznaczam tyle, ile mogę stracić bez palpitacji serca.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 92. Data: 2021-05-18 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    Ok, ja nie mowie ze sie nie da.
    Zastanawiam sie tylko głosno na ile to wiedza a na ile szczescie.

    > Dlatego nie kupuje się akcji w trakcie hossy, tylko w trakcie
    > bessy.

    Gdyby ludzie tak robili to nikt by nigdy nic nie kupił :)))

> [...]
    > płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to trudno. Trzymam
    > się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne przeznaczam tyle,

    Ok, ale inwestowanie dla zabawy to jednak coś innego niz madre
    oszczedzanie na przyszłosc.
    Bo jezeli planujesz zainwestowac 5% to nadal musisz skads zdobyc
    pozostałe 95 potrzebne ci na starosc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 93. Data: 2021-05-18 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik trybun M...@j...cb ...

    > Żadne cuda. Ot przedsięwzięcie trochę bardziej rozbudowane niż np
    > kiedyś "Bezpieczna Kasa Grobelnego" bo na międzynarodowa skalę.
    > ale jakby na to nie patrząc są to zasady działania oparte na bańce
    > spekulacyjnej, a że nie ma praktycznie żadnej bazy to kiedyś musi
    > pierdyknąć definitywnie. Jednym słowem "kopać" na niewielką skalę
    > to żadne ryzyko ale kupować płacąc za to uznanymi przez wszystkich
    > wartościami to już gruba przesada.

    nie da sie kopac nie inwestujac realnych pieniedzy.
    Nawet na poczatku nie było to bardzo tanie (stad wiele osób uruchamiało
    koparki po cichu na pradzie z pracy) a teraz to juz w ogole stosunkowo
    duza kase trzeba zainwestowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 94. Data: 2021-05-18 18:06:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 14:52:26 +0200, Kviat wrote:

    > W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    A kiedy kupiles? I dlaczego nie wczesniej?

> [...]
    > je do dzisiaj. Przy zakupie ustawiłbym stop lossa na np. -5% od ceny
    > kupna i byłbym w plecy na 5%, a nie na kilkadziesiąt.

    A one by tak skokami - 5% w dol, 10% w gore, 5% w dol, 10% w gore :-P

    > A nawet jakby
    > całkowicie utraciły płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to

    Alez daloby sie. Tylko na otwarciu by stracily np 20% :-)

    > trudno. Trzymam się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne
    > przeznaczam tyle, ile mogę stracić bez palpitacji serca.

    Bardzo slusznie.
    Tylko ... w czasie wielu lat sumarycznie zarobiles, czy straciles? :-)

    J.

  • 95. Data: 2021-05-18 22:04:18
    Od: Kviat

    W dniu 18.05.2021 o 18:06, J.F pisze:

    > Alez daloby sie. Tylko na otwarciu by stracily np 20% :-)

    Serio?
    Wiesz, że po drugiej stronie nie stoi jakaś magiczna studnia, która
    kupuje wszystko co akurat chcesz sprzedać?
    Jak "dałoby się", gdy nikt nie chce kupić?
    Albo jak sprzedasz, gdy np.:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/GPW-zawieszenie-obr
    otu-akcjami-spolki-IALBATROS-GROUP-S-A-7526975.html

    Znowu próbujesz pisać w temacie, o którym nie masz bladego pojęcia.
    Ale przyzwyczaiłem się już.

    > Bardzo slusznie.
    > Tylko ... w czasie wielu lat sumarycznie zarobiles, czy straciles? :-)

    Przecież to oczywiste geniuszu, że konto maklerskie mam do tracenia
    pieniędzy, a po zamknięciu sesji dodatkowo palę forsę w piecu.
    Takie mam fajne hobby.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 96. Data: 2021-05-19 10:13:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 22:04:18 +0200, Kviat wrote:

    > Serio?
    > Wiesz, że po drugiej stronie nie stoi jakaś magiczna studnia, która
    > kupuje wszystko co akurat chcesz sprzedać?
    > Jak "dałoby się", gdy nikt nie chce kupić?

    Ktos sie tam zawsze znajdzie.

    > Albo jak sprzedasz, gdy np.:
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/GPW-zawieszenie-obr
    otu-akcjami-spolki-IALBATROS-GROUP-S-A-7526975.html

    Ale to jedna spolka, a czego ucza najpierw na kursie?
    Dywersyfikacja !!

    > Znowu próbujesz pisać w temacie, o którym nie masz bladego pojęcia.
    > Ale przyzwyczaiłem się już.

    Raczej bys napisal o zasadach ustalania widelek na GPW, albo paru
    krachach w USA ... przez te wredne komputery :-)

    > Przecież to oczywiste geniuszu, że konto maklerskie mam do tracenia
    > pieniędzy, a po zamknięciu sesji dodatkowo palę forsę w piecu.
    > Takie mam fajne hobby.

    Czlowiek sie zawsze łudzi, ze zarobi/wygra :-)

    J.

  • 97. Data: 2021-05-19 11:11:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.05.2021 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Nawet na poczatku nie było to bardzo tanie (stad wiele osób uruchamiało
    > koparki po cichu na pradzie z pracy) a teraz to juz w ogole stosunkowo

    Nie, sporo ludzi ma już odpowiedni sprzęt, a nawet jak będą musieli
    kupić nowy to nikt komputera nie będzie wyrzucał jak inwestycja
    "bitcoin" ostatecznie upadnie. Zużycie prądu dla sporej grupy to w sumie
    żaden problem. Potencjalne samobójstwo grozi tym co to w celach
    spekulacyjnych skupują te walory za żywą gotówkę.

    Utrudnienia także będą większe jak pomysłodawcy tego projektu zaczną
    żądać od kopaczy licencji górniczej.. ?

  • 98. Data: 2021-05-20 01:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik trybun M...@j...cb ...

    > Nie, sporo ludzi ma już odpowiedni sprzęt, a nawet jak będą
    > musieli kupić nowy to nikt komputera nie będzie wyrzucał jak
    > inwestycja "bitcoin" ostatecznie upadnie.

    W jakim sensie? ze kupili go 10 lat temu i pracuje?
    O jakim sprzecie mowisz?

    > Zużycie prądu dla sporej
    > grupy to w sumie żaden problem.

    Bo?

    > Potencjalne samobójstwo grozi tym
    > co to w celach spekulacyjnych skupują te walory za żywą gotówkę.

    Jak szystkim "inwestorom" :)

    > Utrudnienia także będą większe jak pomysłodawcy tego projektu
    > zaczną żądać od kopaczy licencji górniczej.. ?

    ;-DDD
    Ci od bitcoina? Ktos konkretny?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 99. Data: 2021-05-20 12:10:47
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/05/2021 10:11, trybun wrote:
    > Utrudnienia także będą większe jak pomysłodawcy tego projektu zaczną
    > żądać od kopaczy licencji górniczej.. ?

    O kur... nastepny retard ?, ktory nie rozumie, ze Bitcoin to
    zdecentralizowany system, i nie ma "pomyslodawcow" ani "wlascicieli".

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 100. Data: 2021-05-20 13:35:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-20-maja-2021 o 12:10, pioruns pisze:
    > to zdecentralizowany system, i nie ma "pomyslodawcow" ani "wlascicieli

    Kilka lat temu też myślałem że to ZALETA.
    Dziś to tylko cecha ;-)