  • 1. Data: 2021-05-03 19:10:13
    Temat: Obiekty I i II kategorii
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który
    jest kategorii pierwszej lub drugiej ?

    https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0G
    DNNg

  • 2. Data: 2021-05-03 19:14:43
    Temat: Re: Obiekty I i II kategorii
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2021 o 19:10, Henryk Hajdan pisze:
    > Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który
    > jest kategorii pierwszej lub drugiej ?
    > https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0G
    DNNg
    Nie wie i nme powinien wiedzieć. Szpieg nagra / sfotografuje, to co
    bedzie chciał. Dlatego nie należy im tego ułatwiać.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-05-03 19:32:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    DNNg
    > Nie wie i nme powinien wiedzieć. Szpieg nagra / sfotografuje, to
    > co bedzie chciał. Dlatego nie należy im tego ułatwiać.

    poplułem monitor... :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 4. Data: 2021-05-03 19:54:12
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.05.03 o 19:10, Henryk Hajdan pisze:
    > Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który
    > jest kategorii pierwszej lub drugiej ?
    >
    > https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0G
    DNNg

    Jestem za tym, aby pozdejmować tabliczki z wszelkich obiektów I i II
    kategorii.
    Może się nie znam, ale jak dla mnie wychodzenie do intruza jest bez
    sensu. Administratorzy ochrony obiektu powinni zrobić audyty co widać z
    ogólnodostępnych miejsc, aby wiedzieć, co widać i co ewentualnie może
    być sfilmowane. W dzienniku służby jedynie odnotować, że był jakiś gośc
    filmujący sprzed bramy. Czy potrzebne im dane osobowe, jeśli nie
    sfilmował niczego tajnego ?

    Tak z ciekawości:
    Gdyby intruz puścił drona nad obiekt chroniony to służba wartownicza
    miałaby podstawę prawną, aby użyć broni palnej w celu zestrzelenia drona ?

  • 5. Data: 2021-05-03 20:09:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2021 o 19:10, Henryk Hajdan pisze:
    > Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który
    > jest kategorii pierwszej lub drugiej ?

    To proste - o tajnych obiektach wiadomo że są tajne, bo wojak z nich
    wyskakuje albo kulson. A te tajniejsze niż tajne poznajesz po tym, ze
    nie ma na nich żadnych tabliczek a kręcą się wojsko/policja/dziwne typy.
    Bierzesz adres i szukasz w portalu zamówień publicznych. Duża szansa, że
    znajdziesz w przetargu na dostawę srajtaśmy wraz z danymi własciciela;)

    A no i kiedyś geoportal wymalował na czarno wszystko co tajne - tak żeby
    się w oczy nie rzucało za bardzo;)

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-05-03 20:14:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2021 o 19:54, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Tak z ciekawości:
    > Gdyby intruz puścił drona nad obiekt chroniony to służba wartownicza
    > miałaby podstawę prawną, aby użyć broni palnej w celu zestrzelenia drona ?

    Podstawa jest w Ustawie o ŚPB. Natomiast zakaz lotu dronu nie wynika z
    tablic (które zresztą nei mają żadnej mocy prawnej), a z wydzielenia
    stref na operacyjnej mapie.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-05-04 12:48:06
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Henryk Hajdan napisał(a):
    > Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który
    > jest kategorii pierwszej lub drugiej ?
    >
    > https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0G
    DNNg

    Daj przykład ze zwykłym obywatelem, ten taki nie jest.
    Ten łazi tam gdzie jest ochrona i kręci na potrzeby wysokiej
    klikalności jutubowej. Znaczy ma taki sposób na życie.

    Co turysta może widzieć w szarym budynku jakiej administracji? Nic.

    Szukata kwadratowych jajec i tyle.

    OT.
    Teraz wszyćkie albo jutubery albo szafiarki.
    Trza było iść na inżyniera, inżynier nie musi żebrać na patronite.

  • 8. Data: 2021-05-04 13:14:03
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Podstawa jest w Ustawie o ŚPB. Natomiast zakaz lotu dronu nie wynika z
    > tablic (które zresztą nei mają żadnej mocy prawnej), a z wydzielenia
    > stref na operacyjnej mapie.

    Rozdział 3
    Broń palna
    Art. 45.
    Broni palnej można użyć, gdy zaistnieje co najmniej jeden z
    następujących przypadków:
    1) konieczność odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na:
    [...]
    b) ważne obiekty, urządzenia lub obszary albo konieczność
    przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpo-średnio do takiego zamachu,

    Czy jeśli dron pojawi się nad obiektem chronionym, przekroczy
    ogrodzenie, to najpierw trzeba stwierdzić, czy dron przystosowany jest
    do dokonania zamachu ? Czy można strzelać bez oglądania drona, czy
    wystarczy to, że dron znajdzie się w obrębie obiektu chronionego ?

  • 9. Data: 2021-05-04 13:19:43
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 04.05.2021 o 12:48, Astralny Rębajło pisze:

> [...]
    > Teraz wszyćkie albo jutubery albo szafiarki.
    > Trza było iść na inżyniera, inżynier nie musi żebrać na patronite.

    Komantatorzy pod filmami jarają (słowo od wnuczki) się edukacją
    mundurowych z ustaw i procedur. Można wysmuć wniosek, że mundurowi coś
    tam słyszeli, ale nie do końca.

  • 10. Data: 2021-05-04 13:43:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 May 2021 20:09:14 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > znajdziesz w przetargu na dostawę srajtaśmy wraz z danymi własciciela;)
    >
    > A no i kiedyś geoportal wymalował na czarno wszystko co tajne - tak żeby

    Googlowi tez sie czasem zdarzalo.

    J.