  • 81. Data: 2021-05-17 19:24:39
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: Kviat

    W dniu 17.05.2021 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > No ale te duze spolki to tez kiepska inwestycja - zobacz co sie stało z
    > cenami spolek z udziałem skarbu panstwa...

    Teraz... hmmm... I tak i nie. Trzeba to robić z głową i wybierać z głową.
    PKNORLEN, zakup 22.07.2020 - dzisiaj +28,07% (w sensie wzrost od daty
    zakupu)
    albo taki STALPROFI, zakup 12.04.2019 - dzisiaj +59,77%
    to tylko dwa przykłady...

    Spółki dywidendowe nadal płacą dywidendy - raz kursy rosną, raz spadają,
    zabawa nie dla spekulantów, tylko dla ludzi o mocnych nerwach ;)
    Można obracać częścią portfela w ramach IKE - nie płacisz podatku Belki
    od zamkniętych pozycji (ma to swoje wady i zalety, mrozisz kasę na
    dłuuugo...).
    Świadomie zrezygnowałem z inwestycji w spółki zagraniczne i na
    zagranicznych giełdach - przerasta mnie czasowo rozliczanie tego
    podatkowo - nie jest to moje główne zajęcie, a nie chce mi się nad tym
    siedzieć po nocach i rozkminiać różnice kursowe, albo czy mamy jakieś
    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, czy nie mamy...

    Wszystko jest dla ludzi, ale nie dla wszystkich ludzi. Jak ktoś w
    miesiąc chce zarobić miliony, bo się naczytał blogów i wszystkie
    oszczędności wrzuca na spekulacje, to potem zżerają go prowizje i...
    nerwy. I ma pretensje do całego świata.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 82. Data: 2021-05-17 19:48:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 16:52, J.F pisze:

    > Jest jedna mala roznica.
    > Za akcjami stoi jakas spolka, ktora cos robi, zarabia, wypracowuje
    > zysk i moze dac wszystkim zarobic ... no chyba, ze akurat wyjdzie jej
    > strata a nie zysk :-(

    Czyli piszesz o dywidendach. Tyle, że one przeważnie nie są zbyt
    wielkie. Z tymi spółkami, to jest tak, ze jest jakaś suma która wszyscy
    inwestorzy zainwestowali w akcje. Im więcej zainwestują, tym bedzie
    większa sumaryczna wartość akcji.

    > Reszta spekulacji to niestety gra o zerowej, czy nawet ujemnej sumie -
    > zeby ktos zarobil, ktos musi stracic.

    No właśnie. Cudów nie ma.

    > No chyba, ze taki bitcoin, ktory zawsze bedzie drozal :-)

    Będzie do tego momentu, do którego będą dodatkowe osoby decydować się na
    inwestowanie w BitCoiny i inne kryptowaluty.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2021-05-17 19:51:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 17:51, pioruns pisze:
    > Wystarczy miec cierpliwosc i inwestowac dlugoterminowo.

    Co więcej najlepiej by było w rożne waluty, bo szanse, ze wszystkie
    jednocześnie zaczną spadać są mniejsze, niż jakaś konkretna.

    > Jesli chodzi o gielde, to inwestuj tam, gdzie swiatowe fundusze
    > emerytalne inwestuja. Jak ktos sie bawi w codzienne tradowanie CD
    > Projektow, Bitcoinow, zlota czy Forex, to straci. Bitcoin tutaj nie
    > jest jakims wyjatkiem - to po prostu jedna z wielu dostepnych
    > inwestycji. Kazda inwestycja wiaze sie z ryzykiem utraty srodkow,
    > tyle ze w tym przypadku risk-to-reward-ratio Bitcoina bylo do tej
    > pory lepsze niz inne. Jesli ktos chce spekulowac, a nie inwestowac,
    > to moze stracic praktycznie na wszystkim.

    I wracamy do tego, co napisałem, Nie warto brać się za rzeczy, na
    których ludzie się nie znają.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2021-05-17 19:57:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 19:24:39 +0200, Kviat wrote:

    > Teraz... hmmm... I tak i nie. Trzeba to robić z głową i wybierać z głową.
    > PKNORLEN, zakup 22.07.2020 - dzisiaj +28,07% (w sensie wzrost od daty
    > zakupu)

    Porownaj do cen mieszkan :-)

    > albo taki STALPROFI, zakup 12.04.2019 - dzisiaj +59,77%
    > to tylko dwa przykłady...

    Owszem, ale ze akurat Stalprofi tak podrozeje, to rok temu nie
    wiedziales :-)

    No i .. sa takie zyski, bo byly duze spadki :-(
    Orlen dwa lata temu kosztowal ~100, teraz 76. Taki zysk :-(

    A kupic ... trzeba bylo miec gotowke, aby kupic.
    A jak ktos uwazal, ze na gieldzie mozna zarobic, to pewnie kupil akcje
    dawno temu i mial akcje a nie gotowke :-(
    .... i trzeba bylo byc czujnym, zeby sprzedac w grudniu 2019, bo potem
    to tylko straty.

    Lub zagrac va banque - wziac kredyt maklerski ... i miec dochody na
    splate rat :-)

    A Stalprofil trzeba bylo sprzedac w sierpniu 2018, bo potem juz tylko
    spadal ... a w marcu 2020 przewidziec, ze nie spadnie jak inne, tylko
    kupic. Choc byla druga szansa w pazdzierniku zlapac minimum.

    > Spółki dywidendowe nadal płacą dywidendy - raz kursy rosną, raz spadają,

    A z tym to w tym roku bedzie kiepsko

> [...]
    > Można obracać częścią portfela w ramach IKE - nie płacisz podatku Belki
    > od zamkniętych pozycji (ma to swoje wady i zalety, mrozisz kasę na

    A tu cos kombinuja w Nowym Ladzie.

    J.

  • 85. Data: 2021-05-17 20:10:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 19:48:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czyli piszesz o dywidendach.

    Niekoniecznie. Jak spolka zatrzymuje zysk i inwestuje w siebie, to
    powinno w przyszlosci zaowocowac jeszcze wiekszym zyskiem ... i
    wzrostem ceny akcji. Uzasadnionym wzrostem.

    > Tyle, że one przeważnie nie są zbyt
    > wielkie. Z tymi spółkami, to jest tak, ze jest jakaś suma która wszyscy
    > inwestorzy zainwestowali w akcje. Im więcej zainwestują, tym bedzie
    > większa sumaryczna wartość akcji.

    Cos w tym jest, ale przeciez to nie musi byc stala suma.
    I sie moga wycofac z jednego rynku, i zaiwestowac w inny.
    A spolek gieldowych moze przybywac, mogą sie rozwijac.

    J.

  • 86. Data: 2021-05-17 22:15:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 19:51:13 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Co więcej najlepiej by było w rożne waluty, bo szanse, ze wszystkie
    > jednocześnie zaczną spadać są mniejsze, niż jakaś konkretna.

    Zlotowki chcesz inwestowac?
    Juz zapomniales co bylo w latach 2004-2008 ?

    J.

  • 87. Data: 2021-05-17 23:45:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 22:15, J.F pisze:
    > Zlotowki chcesz inwestowac?
    > Juz zapomniales co bylo w latach 2004-2008 ?

    Rozwiniesz?

    --
    Robert Tomasik

  • 88. Data: 2021-05-18 00:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

> [...]
    > wzrost od daty zakupu)
    > albo taki STALPROFI, zakup 12.04.2019 - dzisiaj +59,77%

    :-D
    Przyzznaje ze jak sie zna historyczne ceny akcji to łatwiej sie
    inwestuje tyle ze do tego potrzebna byłaby maszyna do podrozy w czasie.
    Tymczasem jakbys kupił np w okolicach 2015 roku za około 80zł to po 6
    latach nadal byłbys w plecy czyli de facto straciłbys kilkadziesiat
    procent.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 89. Data: 2021-05-18 11:09:17
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.05.2021 o 11:51, Roman Tyczka pisze:

    > I tak już blisko 12 lat, przy czym po drodze były już co najmniej ze 3
    > totalne zjazdy i wszystko powinno zgodnie z logiką piramid upaść, a tu
    > patrz, działa, cuda.

    Żadne cuda. Ot przedsięwzięcie trochę bardziej rozbudowane niż np kiedyś
    "Bezpieczna Kasa Grobelnego" bo na międzynarodowa skalę. ale jakby na to
    nie patrząc są to zasady działania oparte na bańce spekulacyjnej, a że
    nie ma praktycznie żadnej bazy to kiedyś musi pierdyknąć definitywnie.
    Jednym słowem "kopać" na niewielką skalę to żadne ryzyko ale kupować
    płacąc za to uznanymi przez wszystkich wartościami to już gruba przesada.

  • 90. Data: 2021-05-18 11:20:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 23:45:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Rozwiniesz?

    Zlotowka sie umacniala, czyli dolar tanial, i euro tanialo, i chf
    tanial, i jen tanial - jakas waluta drozala?
    Zlotowka drozala :-)

    J.