  • 1. Data: 2005-02-16 09:46:19
    Temat: Kruk & NOM
    Od: "Juzer" <s...@g...pl>

    Witam

    Firma Kruk przysłała do mnie bardzo "agresywne" pismo w sprawie rzekomego
    zadłużenia wobec NOM w kwocie 45,60 + należne odsetki.

    Z tego co dowiedziałem się od miłej Pani zadłużenie dotyczy nieopłaconej
    faktury wystawionej przez NOM we wrześniu 2002.

    Prawdopodobnie faktura ta nigdy do mnie nie dotarła albo została opłacona
    tak jak poprzednie od tego operatora. Podejrzewam dodatkowo, że w trakcie
    remontu wyrzucając pożółkłe ze starości dokumenty mogłem skazać na ten sam
    los wszytskie dokumenty NOM.

    1. Czego można się obawiać (postępowanie sądowe, egzekucja komornicza, wpis
    do "czarnej księgi" itp?)
    2. Czy aby ten dług nie był już przedawniony?

    pozdrawiam
    tom

  • 2. Data: 2005-02-16 13:33:34
    Temat: Re: Kruk & NOM
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Juzer wrote:

    > Z tego co dowiedziałem się od miłej Pani zadłużenie dotyczy nieopłaconej
    > faktury wystawionej przez NOM we wrześniu 2002.
    Miła pani z NOM, czy z KRUK? Bo z Kruk to bez sensu rozmawiać. Oni sobie
    te zadłużenia losowo generują

> [...]
    > remontu wyrzucając pożółkłe ze starości dokumenty mogłem skazać na ten sam
    No to masz problem.
    Dzwoń do NOM i wyjaśniaj. Jak nie masz dokumentów, że zapłąciłeś, to
    raczej ci to będzie ciężko udowodnić. Nie masz żadnej nastęnej faktury z
    której by wynikało, że nic nie zalegasz. Zwykle piszą jaki jes stan konta.
    Nie masz dowodu wpłaty anu niczaego innego?

    > 1. Czego można się obawiać (postępowanie sądowe, egzekucja komornicza, wpis
    > do "czarnej księgi" itp?)
    Jak już się okaże, że jesteś winien, to zapłać.
    Jak nie, to będzie dużo krzyku ze strony Kruka, ale nie sądzę, żeby
    sprawę oddali do sądu.

    > 2. Czy aby ten dług nie był już przedawniony?

    3 lata zdaje się, ale nie jestem pewien, bo cześć należności okresowych
    przedawnia sie po roku. Nie wiem w tym przypadku.

  • 3. Data: 2005-02-16 13:41:20
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > której by wynikało, że nic nie zalegasz. Zwykle piszą jaki jes stan konta.
    > Nie masz dowodu wpłaty anu niczaego innego?

    Zwykle to firma musi dostarczyc cos,
    na podstwieczego ma sie zpalacic..

    Mysle, ze powinni miec na tojakies potwierdzenie, ze dostarczyli

    Boguslaw

  • 4. Data: 2005-02-16 14:34:54
    Od: "Juzer" <s...@g...pl>

    Faktury za usługi telekomunikacyjne (vide: Tepsa, PTC, Polkomtel itp)
    przychodzą
    pocztą zwykłą więc sądzę, że podobnie było w przypadku NOM.

    Pozostaje poprosić o duplikat.
    Suma nie jest wielka więc ewentualna zapłata nie stanowi problemu. Ale mam
    ochotę sprawdzić jakie będą kolejne kroki "Kruka" i ostatecznie przekonać
    się o skuteczności (bądź nie) działań firm windykacyjnych.
    Boję się tylko o ten wpis do księgi dłużników - podobnież jest bardzo trudno
    skutecznie go wykreślić. Nie wiem ponadto, czy czasami nie zostaje "na
    wieki" jak jakaś blizna.

    Może ktoś z grupowiczów ma doświadczenia w tym względzie.

    tom

  • 5. Data: 2005-02-16 17:34:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Juzer" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czego można się obawiać (postępowanie sądowe, egzekucja komornicza,
    wpis
    > do "czarnej księgi" itp?)

    Teoretycznie mogą Cię pozwać do sądu. Podnieś wówczas zarzut przedawnienia.
    Na razie bym im nie odpisywał i nie odpowiadał, dokad nei dostaniesz pisma z
    sądu.

    > 2. Czy aby ten dług nie był już przedawniony?

    Przedawnienie wynosi chyba 2 lata, więc się przedawniło.

  • 6. Data: 2005-02-16 19:34:49
    Od: "gRa!" <c...@p...fm>

    Czy do wpisu do bazy nierzetelnych dłużników wystarczy fakt nieopłacenia
    faktury ( brak reakcji na wezwania wystwawione w odpowiednich terminach
    itp. - zgodnie z procedurą) czy też musi współwystępować prawomocne
    orzeczenie sądu w tej sprawie?

> [...]
    > sądu.

    > Przedawnienie wynosi chyba 2 lata, więc się przedawniło.

    Czy ktokolwiek z grupowiczów potrafi wskazać przepis prawa mówiący o 2
    letnim okresie przedawnienia tego typu zobowiązań?

    tom

  • 7. Data: 2005-02-16 19:45:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gRa! napisał(a):
    > Czy ktokolwiek z grupowiczów potrafi wskazać przepis prawa mówiący o 2
    > letnim okresie przedawnienia tego typu zobowiązań?

    ewentualną podstawą do takiego twierdzenia mógłby być art.751 w zw. z
    art.750 kc
    MZ nie jest...

    KG

  • 8. Data: 2005-02-16 23:04:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ewentualną podstawą do takiego twierdzenia mógłby być art.751 w zw. z
    > art.750 kc
    > MZ nie jest...

    Nie mam pod ręką ustawy prawo telekomunikacyjne. Cos mi się tłucze po
    głowie, że tam jest dwa lata. Jak tam nie ma, to zostaje 3 lata wynikające z
    art. 118 kc.