  • 1. Data: 2005-02-16 08:43:01
    Temat: przedstawienie zarzutow a uzasadnienie
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    Witam!

    Czy jak zostaly przedstawione komus zarzuty i uzasadnienie zostalo wyrazone
    ustnie oraz zostalo to podpisane przez podejrzanego to czy ma on prawo do
    uzasadnienia tych zarzutow na pismie czy juz nie ma? Jesli tak to jakies art
    i w jakich kodeksach o tym mowia.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-16 15:30:59
    Temat: Re: przedstawienie zarzutow a uzasadnienie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > uzasadnienia tych zarzutow na pismie czy juz nie ma? Jesli tak to jakies art

    art.313§3 kpk

    KG

  • 3. Data: 2005-02-16 21:32:52
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > art.313§3 kpk

    Czyli jak juz zapoznal sie z materialami to juz po zawodach? :( Czy jednak
    moze sie oto ubiegac dokladniej ot chodzi mu o wyjasnienie na pismie par 4
    wskazanego artykulu czyli na podstawie jakich dowodow przedstawiono mu ten
    zarzut... Niestety byl tak przejety ze nie bardzo pamieta o czym do niego
    mowiono... Wiec czy jest mozliwe zarzadanie tego uzasadnienia jeszcze na
    pismie czy juz koniec i przepadlo :) I jeszcze jedno czy bedzie mu
    przyslugiwal jakis obrancza czy ktos taki? :)

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2005-02-16 21:34:33
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

  • 5. Data: 2005-02-16 23:02:40
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 16/02/2005 22:34, Marek wrote :

> [...]
    > pismie czy juz koniec i przepadlo :) I jeszcze jedno czy bedzie mu
    > przyslugiwal jakis obrancza czy ktos taki? :)

    Jakie to było zaznajomienie z materiałami? Nie każde zaznajomienie jest
    zaznajomieniem końcowym -- tj. z art. 321 kpk, (bo jest jeszcze art. 156
    § 5 kpk). Ale niech się nie martwi, wszystko przeczyta sobie w akcie
    oskarżenia który mu zostanie przesłany jak sprawa trafi do sądu.

    Jeśli jest zdrowy psychicznie, umie czytać i pisać, włada językiem
    polskim, nie przebywa w areszcie śledczym lub zakładzie karnym to
    obrońca przysługuje z urzędu.

    Może jednak kolega wystąpić do sądu o przydzielenie mu obrońcy z urzędu.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 6. Data: 2005-02-17 20:43:36
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

> [...]
    > § 5 kpk). Ale niech się nie martwi, wszystko przeczyta sobie w akcie
    > oskarżenia który mu zostanie przesłany jak sprawa trafi do sądu.

    Nie no chyba nie koncowe... ale tego nie wiem...

    > Jeśli jest zdrowy psychicznie, umie czytać i pisać, włada językiem
    > polskim, nie przebywa w areszcie śledczym lub zakładzie karnym to
    > obrońca przysługuje z urzędu.

    Czy tu nie zabraklo jakiegos "nie"? czyli ze jak jest zdrowy etc. to mu nie
    przysluguje tylko dopiero jak wystpoi do sadu?

    > Może jednak kolega wystąpić do sądu o przydzielenie mu obrońcy z urzędu.

    Ale to chyba dopiero po otrzymaniu aktu oskarzenia?

  • 7. Data: 2005-02-17 21:17:37
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 17/02/2005 21:43, Marek wrote :

    > Nie no chyba nie koncowe... ale tego nie wiem...

    Zresztą, tu się nie ma co niepotrzebnie wysilać. Niech napisze wniosek o
    uzasadnienie. Jeśli już po terminie to prokurator mu napisze że za późno
    i tyle ;-)

    > Czy tu nie zabraklo jakiegos "nie"? czyli ze jak jest zdrowy etc. to mu nie
    > przysluguje tylko dopiero jak wystpoi do sadu?

    Słusznie, zabrakło ;-). I sąd niekoniecznie musi się przychylić.

    > Ale to chyba dopiero po otrzymaniu aktu oskarzenia?

    Nie. Może też w postępowaniu przygotowawczym.

  • 8. Data: 2005-02-18 09:06:09
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Słusznie, zabrakło ;-). I sąd niekoniecznie musi się przychylić.

    > Nie. Może też w postępowaniu przygotowawczym.

    Dzieki serrdeczne za odpowiedz!
    I kolejne pytanko znajomy ma w okolicy wtorku pojechac na komisarat celem
    zrobienia zdjecia i pobrania odciskow. Podobno po przxedstawieniu zarzutow
    to nomalne. I czy jezeli okaze sie ze sad go uniewinni to czy zostana te
    materialy (zdjeice i odciski) zamazane (skasowane) z bazy policji czy
    zostana juz tam na zawsze? Jaki art. o tym mowi o pobieraniu odciskow i
    robieniu zdjec a jaki o tym ze zostanie to zamazane (znajomy twierdzi ze
    policjant powiedzial iz jak sprawa zostanie umozona lub zarzuty zostana
    oddalone w sadzie to te dane zostana skasowane... jednak chcialbym wiedziec
    co dokladnie o tym mowia przepisy.
    W imieniu kolegi dzieki serdeczne za pomoc:)