  • 1. Data: 2005-02-16 09:03:00
    Temat: Odpowiedzialnosc pracownika
    Od: ck <DuzePe@nospam_poczta.onet.pl>

    Czesc,
    prosilbym o sugestie dotyczace nastepujacego problemu:
    pracownik zajmuje si? rozliczeniami z klientami, omylkowo
    zwraca pieniadze klientowi, kwota nie jest duza (np: 300-
    500 zl), ale dla pracownika to jedank kwota stanowiaca
    duza czesc wynagrodzenia, pieniadze nie nalezaly sie
    klientowi, w rozmowie tel. przyznaje ze dostal pieniadze,
    ale nie zamierza ich zwracac. Firma nie ma czasu dochodzic
    roszczen od klienta (latwiej i taniej mu je odzyskac z
    pensji pracownika, w koncu to jego wina).
    Czy pracownik moze dochodzic zwrotu pieniedzy od klienta
    np.: na drodze postepowania cywilnego, jesli tak, to czy
    moze zadac od pracodawcy historii korespondencji z klientem
    w tej sprawie jesli byla prowadzona, nagran rozmow
    telefonicznych, jesli taki system jest wdrozony, od jakiej
    kwoty mozemy rozwazac postepowanie sadowe?
    Dzieki
    PS. nie mam do wiele do czynienia z prawem wiec prosilbym
    raczej o komentarz niz o wskazanie aktow prawnych .

  • 2. Data: 2005-02-16 09:10:27
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc pracownika
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ck napisał(a):
> [...]
    > telefonicznych, jesli taki system jest wdrozony, od jakiej
    > kwoty mozemy rozwazac postepowanie sadowe?

    Ja proponuje inne rozwiązanie:
    Nie wyraź zgody na potrącenie tego ze swojego wynagrodzenia. Pracodawca
    i tak będzie musiał pozwać cię do sądu, a wtedy nie udowodni szkody
    przynajmniej w tej wysokości, gdyż nie wystąpił przeciwko bezpodstawnie
    wzbogaconemu, przegra sprawę i nic nie będziesz musiał płacić. Problemem
    jest tylko to, że znacznie pogorszysz sobie kontakty z pracodawcą i
    możesz stracić pracę.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-02-17 09:37:37
    Od: "miriamo" <m...@w...pl>

> [...]
    > telefonicznych, jesli taki system jest wdrozony, od jakiej
    > kwoty mozemy rozwazac postepowanie sadowe?

    Napisales ze kwota nie jest wielka 300-500 zl
    wydaje mi sie ze najlepiej ulozyc sie z pracodawca na jakies mozliwe dla was
    obu
    kwoty ktore miesiecznie beda Ci potracane np. 10x50 zl
    za swoje bledy trzeba placic a pakowac sie w takim przypadku w sprawe sadowa
    o ile jest wogole taka mozliwosc
    odradzam twoje nerwy i inne koszty zdecydowanie nie sa tego warte

    MK