  • 1. Data: 2005-02-16 09:53:16
    Temat: praca w "obozie" - potrzebuje kilka porad...
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    witam.
    mam nastepujaca sytuacje:

    pracuje na umowe o prace na 1/2 etatu za najnizsza mozliwa stawke. tyle
    formalnie. nieformalnie pracuje na pelny etat (wynagrodzenie ponizej
    sredniej, ale powyzej minimalnej) + nadgodziny (nigdy dziekuje nie
    uslyszalem nawet, ale to osobna kwestia). sytuacja mi sie znudzila wiec
    postanowilem sie zwolnic (ale to tez osobna kwestia). tyle mianem
    wstepu. dodam tylko, ze gdy sie zatrudnialem, mowa byla o umowie o prace
    na pelen etat. potem "tak wyszlo".

    od paru tygodni przebywam na zwolnieniu L4. pracodawca spoznia mi sie
    okolo 2 tygodni z wyplata.
    jak, na drodze w miare pokojowej, wyegzekwowac wyplate wynagrodzenia? co
    zrobic w przypadku, jezeli wyplaca mi tylko tyle ile mam na umowie (tzn.
    80%, z racji L4).

    kwestia druga:
    urlop i dni wolne.
    z tego co sie orientuje to za 1 stycznia, jako ze wypadl w tym roku w
    sobote, firma powinna ustalic inny dzien wolny od pracy. nie zrobila
    tego - jak to wyegzekwowac?

    kwestia trzecia:
    urlop ciag dalszy.
    dostalem swego czasu urlop (sam sie dziwie do dzisiaj jakim cudem).
    w czasie tego urlopu sciagnieto mnie do pracy (no tak, firma bez murzyna
    funkcjonowac nie moze) - czy za to nalezy mi sie dodatkowy dzien urlopu?
    w czasie urlopu zdazylo mi sie takze zachorowac i dostalem L4 - czy za
    pokrywajace sie dni urlopu ze zwolnieniem nalezy mi sie dodatkowe wolne?

    kwestia czwarta:
    chce sie zwolnic - jak przeprowadzic to w taki sposob, by urlop mi nie
    przepadl? (zalozmy ze z zeszlego roku urlop wykorzystany poza w/w dniami
    spornymi). z tego roku nie wykorzystalem jeszcze nic.

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

    --
    pwl.

  • 2. Data: 2005-02-16 11:43:00
    Temat: Re: praca w "obozie" - potrzebuje kilka porad...
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> napisał w wiadomości
    > co
    > zrobic w przypadku, jezeli wyplaca mi tylko tyle ile mam na umowie (tzn.
    > 80%, z racji L4).

    Jeżeli pracodawca zatrudnia cie na 1/2 etatu /oficjalnie tak jest, z tego co
    piszesz/, to nie wyrwiesz od niego więcej. Czy jestes w stanie udowodnić, ze
    zatrudnia cie na cały etat?

    pozdr

    cherokee

  • 3. Data: 2005-02-16 11:53:40
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    cherokee wrote:

    > Jeżeli pracodawca zatrudnia cie na 1/2 etatu /oficjalnie tak jest, z tego co
    > piszesz/, to nie wyrwiesz od niego więcej.

    a jakbym go postraszyl sadem pracy, urzedem skarbowym, zusem, bsa,
    policja, waglikiem, adwokatem i jeszcze czyms/kims ?

    > Czy jestes w stanie udowodnić, ze
    > zatrudnia cie na cały etat?

    bez problemu, jestem w stanie udowodnic ze innych zatrudnia bez zadnej
    umowy, pelnego etatu nikt nie ma a wszyscy pracujemy od 9 do minimum 17,
    czyli pelny etat jak w pysk strzelil ;)

    --
    pawel

  • 4. Data: 2005-02-16 11:55:55
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    pawel napisał(a):

    > a jakbym go postraszyl sadem pracy, urzedem skarbowym, zusem, bsa,
    > policja, waglikiem, adwokatem i jeszcze czyms/kims ?

    Jak sam napisałeś ... straszył , a nie informował o możliwych
    konekwencjach, sankcjach etc.

  • 5. Data: 2005-02-16 12:11:23
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Jak sam napisałeś ... straszył , a nie informował o możliwych
    > konekwencjach, sankcjach etc.

    mozesz rozwinac mysl ? ;)

    --
    pawel

  • 6. Data: 2005-02-16 12:14:25
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    pawel napisał(a):

    > mozesz rozwinac mysl ? ;)

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=59078

    vs

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=25322

    Inaczej; dwa zdania do rozbiórki:

    - Straszysz mnie ?
    - WYciągniesz konsekwencje ?

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 7. Data: 2005-02-16 13:35:35
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Inaczej; dwa zdania do rozbiórki:
    >
    > - Straszysz mnie ?
    > - WYciągniesz konsekwencje ?

    ok, zatem biorac pod uwage moja sytuacje, o jakich konsekwencjach moge
    poinformowac mojego pracodawce ? ;)

    --
    pawel

  • 8. Data: 2005-02-16 13:42:42
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    > ok, zatem biorac pod uwage moja sytuacje, o jakich konsekwencjach moge
    > poinformowac mojego pracodawce ? ;)

    Zadzwon do ZUS-u i US i przedstaw sytuację, nie mówiąc o jaką firmę chodzi -
    powinni ci jasno podać konsekwencje zatrudniania na czarno oraz w
    ponadwymiarowym czasie pracy bez wynagrodzenia.
    Poza tym - co z tego,ze staniecie w kilka osób i powiecie - ten pan
    zatrudnia nas niezgodnie z prawem, jeśli nie macie ewidencjonowanego czasu
    pracy ani innych "kwitów" na faceta. W takiej sytuacji mogą to potraktować
    jak pomówienie - trzeba do tego podejsc rozsądnie i zapewnic sobie jakieś
    dowody.

    pozdr

    cherokee

  • 9. Data: 2005-02-16 13:54:44
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    cherokee wrote:

    > Zadzwon do ZUS-u i US i przedstaw sytuację, nie mówiąc o jaką firmę chodzi -
    > powinni ci jasno podać konsekwencje zatrudniania na czarno oraz w
    > ponadwymiarowym czasie pracy bez wynagrodzenia.

    dzieki, tak zrobie.

    > Poza tym - co z tego,ze staniecie w kilka osób i powiecie - ten pan
    > zatrudnia nas niezgodnie z prawem, jeśli nie macie ewidencjonowanego czasu
    > pracy ani innych "kwitów" na faceta.

    a swiadkowie spoza firmy??

    > W takiej sytuacji mogą to potraktować
    > jak pomówienie - trzeba do tego podejsc rozsądnie i zapewnic sobie jakieś
    > dowody.

    na przyklad logi z komputera ze jestem zalogowany w danych godzinach na
    tylko sobie znane haslo?
    a moze logi z alarmu, ktory zdazalo mi sie wlaczac w godzinach nocnych.
    bilingi rachunkow telefonicznych (jakby co to centralka tez prowadzi
    wewnetrzny biling).
    moze wykaz zadan w systemie zarzadzania oraz godziny ich akceptacji?
    dowody sie znajda, mam tylko nadzieje ze nie beda potrzebne.

    --
    pawel

  • 10. Data: 2005-02-16 13:58:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    pawel wrote:

    > dowody sie znajda, mam tylko nadzieje ze nie beda potrzebne.

    To zależy głównie od tego czy inni pracownicy potwierdzą twoje
    oskarżenia. Jeśli chcą nadal pracować to mogą zeznawać przeciw tobie.
    Typowe w takich sprawach.