  • 1. Data: 2004-04-04 08:10:53
    Temat: Kraków i strefa w dni powszednie
    Od: "iwi" <i...@k...pl>

    Witam.
    Mam pytanie.
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej oraz o zmianie KC w Art 3 ust 1 mowi ze sprzedawca dokonujacy
    sprzedazy w RP jest obowiazany udzielic kupujacemu jasnych, zrozumialych
    iniewprowadzajacych w blad informacji w jezyku polskim ...
    Mam w zwiazku z tym pytanie. Miasto Krakow sprzedaje mi parking w strefie i
    niestosuje sie do tej ustawy. Na znakach jest napisane ze parking jest
    platny w dni powszednie, a w soboty pobieraja oplaty rowniez. Czy sobota to
    jest dzien powszedni??? Wg mnie te znaki (tutaj miasto) wprowadzaja w blad i
    w sobote nie powinno sie placic, a jesli juz Krakow chce zeby pobierac
    oplaty w sobote to niech napisza na znakach od poniedzialku do soboty. Wtedy
    bedzie jasno i czytelnie.
    Jeszcze to jest dzwine ze w soboty pobieraja oplaty tylko do godziny 15 -
    jeszcze nie widzialem nigdy nikogo ze strefy po 15. Jak wiec to jest. Gdzie
    pisze ze dzien powszedni jest od poniedzialku do soboty do godziny 15?????
    Czy ktos z tej grupy moglby mnie uswiadomic?? Na szczescie jeszcze nie mam
    zatargow z straznikami, ale kto wie co bedzie pozniej. Wole wiedziec jakie
    mam prawa.
    iwi

  • 2. Data: 2004-04-04 08:25:03
    Temat: Re: Kraków i strefa w dni powszednie
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    iwi wrote:
> [...]
    > iniewprowadzajacych w blad informacji w jezyku polskim ...
    > Mam w zwiazku z tym pytanie. Miasto Krakow sprzedaje mi parking w strefie i

    Przeczytaj art.1 tej ustawy

> [...]
    > pisze ze dzien powszedni jest od poniedzialku do soboty do godziny 15?????

    A co to jest dzień powszedni?

    KG

  • 3. Data: 2004-04-04 08:26:29
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

> [...]
    > zatargow z straznikami, ale kto wie co bedzie pozniej. Wole wiedziec jakie

    generalnie rzecz ujmujac straznicy nic do tego nie maja. Jesli nie zaplacisz
    firma wystawia Ci taki pseudomandat (pseudokare administracyjna), wzywajac
    do zaplacenia oplaty podwyzszonej w terminie 7 dni. Czesc spoleczenstwa sie
    przestrasza, biezy do biura strefy i placi. A czesc to olewa i... nic sie
    nie dzieje. Jeszcze nie slyszalem zeby przeciwko komus zostalo wszczete
    postepowanie egzekucyjne z tyt. niezaplacenia oplaty podwyzszonej (a moze
    sie myle? - w kazdym razie nie slyszalem, a mam znajomych z bogata kolekcja
    karteczek z czerwonym paskiem).

    Co do powszednosci soboty - masz calkowita racje. Ale ja kiedys zbilem z
    tropu sprzedawce kart argumentem, ze on tu na pewno stoi bez potrzeby, bo
    przeciez jesli miasto uwazaloby sobote za dzien powszedni, to przeciez
    moznaby zalatwic cos w urzedzie miasta, a ten jest przeciez zamkniety ;-)
    Nie wiem natomiast czy wg. przepisow prawa pracy sb nie jest dniem
    powszednim

    Kwik

    --
    # 0 0 1 1 0 0 0
    # 00 1 1 1 1 00

  • 4. Data: 2004-04-04 08:54:53
    Od: "iwi" <i...@k...pl>

    > Przeczytaj art.1 tej ustawy
    czytalem
    odnosi sie do sprzedazy rzeczy lub uslug pomiedzy sprzedawca (tu miasto) a
    konsumentem nieprofesjonalnym (tu ja)
    iwi

  • 5. Data: 2004-04-04 09:13:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    iwi wrote:
    > odnosi sie do sprzedazy rzeczy

    ruchomych

    > lub uslug

    a to gdzie wyczytałeś?

    Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która
    nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    gospodarczą (towar konsumpcyjny).

    KG

  • 6. Data: 2004-04-04 10:18:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która
    > nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub

    Może w Krakowie mają ruchome parkingi i po wykorzystaniu zabiera się je ze
    sobą.

  • 7. Data: 2004-04-04 12:12:01
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    moze
    > sie myle? - w kazdym razie nie slyszalem, a mam znajomych z bogata

    Ja potwierdzam, mnostwo tego nawyrzucalem i nic. Ale nadal nie czyni to
    jeszcze reguly. Moze znajdzie sie ktos, od kogo probowano tej oplaty w
    jakis sposob dochodzic?

    marekz

  • 8. Data: 2004-04-04 16:08:40
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja potwierdzam, mnostwo tego nawyrzucalem i nic. Ale nadal nie czyni to
    > jeszcze reguly. Moze znajdzie sie ktos, od kogo probowano tej oplaty w

    ja mialem 8, w zeszlym roku zuzylem je do rozpalenia ogniska
    mimo wszystko goscie rozdajacy je fotografuja auta cyfrowka
    warto inwestowac w sprzet jesli nie jest on wykorzystany?

  • 9. Data: 2004-04-04 17:28:06
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w
    wiadomości news:c4pbup$9fs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ja mialem 8, w zeszlym roku zuzylem je do rozpalenia ogniska
    > mimo wszystko goscie rozdajacy je fotografuja auta cyfrowka
    > warto inwestowac w sprzet jesli nie jest on wykorzystany?

    Pewnie po pracy uzywaja sobie tych cyfrowek prywatnie :-).

    marekz

  • 10. Data: 2004-04-04 19:41:38
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > ja mialem 8, w zeszlym roku zuzylem je do rozpalenia ogniska
    > mimo wszystko goscie rozdajacy je fotografuja auta cyfrowka
    > warto inwestowac w sprzet jesli nie jest on wykorzystany?

    jasne ze warto. Kierowca widzi ze robia zdjecia cyfrowka, wiec jemu pewnie
    tez zrobili, znaczy sie ze dowod jest, i ze zdjecie niedlugo przyjdzie do
    domu, wiec moze lepiej isc i zaplacic zanim zona zobaczy i znow zrobi
    awanture? ;-)

    Kwik