  • 51. Data: 2003-07-28 20:54:11
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Jakos niebardzo doszukuję się analogii...

    Cóż, pomijając analogię czy jej brak nie ustosunkowałeś się do
    pierwszego zdania ("Obowiązek pasażera oczekiwania w pojeździe do czasu
    zakończenia kontroli nie jest równoznaczny z prawem kontrolera do
    zatrzymania pasażera."). A ja jestem ciekaw, dlaczego uważasz że
    obowiązek pasażera do pozostania w autobusie daje Ci prawo do
    uniemożliwienia pasażerowi jego opuszczenia. Moim zdaniem jedno nie
    wynika z drugiego.

    > A ja juz kilkakrotnie pisalem, ze jestem w stanie tak to zrobic, ze nikt
    > mnie nie oskarzy o ograniczenie wolnosci bo zwyczajnie nie bedzie mial ku
    > temu podstaw.

    Daj spokój, bajki opowiadasz. Naprawdę sądzisz, że Twoja potencjalna
    obrona w sądzie będzie wyglądała: "Ależ wysoki sądzie, ja tylko stałem w
    drzwiach, na całej ich szerokości a mój kolega w drzwiach obok. Przecież
    to nie jest ograniczenie wolności, pasażer mógł sobie wyfrunąć oknem."

    Ograniczenie wolności nie jest związane, o ile się nie mylę, tylko z
    działaniami bezpośrednimi (typu pobicie, związanie, etc.). Jeśli się
    mylę, niech jakiś prawnik poprawi.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 52. Data: 2003-07-28 21:08:29
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    Czarek Gorzeński wrote:

    | Pasażer pojedzie tam, gdzie go zmusisz, po czym
    | wytoczy Ci sprawę w sądzie z żądaniem zadośćuczynienia (powiedzmy za
    | spóźnienie do pracy została mu obcięta premia) i jeśli przez Twoje
    | świadome (z udowodnieniem świadomości czynu nie będzie raczej w sądzie
    | trudno) i niekoniecznie uzasadnione (głosy w tej dyskusją są podzielone)
    | zatrzymanie odpowiesz Ty.

    Pasażer to ma najpierw zapłacić za przejazd. Jak zapłaci to nikt go nigdzie
    nie będzie przetrzymywał i nie spóźni sie do pracy. A skoro świadomie nie
    płaci (bo takich co niepłacą nieświadomie jest garstka) to się musi liczyć
    z konsekwencjami.

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/

  • 53. Data: 2003-07-28 21:28:53
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Jakub Jackiewicz napisał:
> [...]
    > płaci (bo takich co niepłacą nieświadomie jest garstka) to się musi liczyć

    czyli jak Cie złapie w autobusie bez biletu i spuszcze Ci solidny
    wpierdol (co prezentuje nam tu grupowy kontroler), to będzie okej, bo
    nie zapłaciłes za przejazd i liczyłeś sie z tym?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 54. Data: 2003-07-28 22:10:33
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    scream wrote:

    | czyli jak Cie złapie w autobusie bez biletu i spuszcze Ci solidny
    | wpierdol (co prezentuje nam tu grupowy kontroler), to będzie okej, bo
    | nie zapłaciłes za przejazd i liczyłeś sie z tym?

    Za brak biletu jest opłata dodatkowa, a nie wpierdol. Nie wiem gdzie
    wyczytałeś, że Olo chce każdemu gapowiczowi spuszczać wpierdol.

  • 55. Data: 2003-07-28 22:21:07
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Jakub Jackiewicz napisał:
    > Za brak biletu jest opłata dodatkowa, a nie wpierdol. Nie wiem gdzie
    > wyczytałeś, że Olo chce każdemu gapowiczowi spuszczać wpierdol.

    [..]wowczas niechcący obiję mu facjatę tak, ze przez tydzien na oczy nie
    przejrzy, argumentując, ze autobusem szarpnęlo, albo posliznąl się na
    mydle[..]

    nie kazdemu, ale tylko takim, ktorzy beda chcieli wysiasc z autobusu a
    on bedzie stal w drzwiach i to uniemozliwial
    a zadne prawo nie daje kontrolerowi uprawnien do zatrzymania mnie w
    pojezdzie

  • 56. Data: 2003-07-28 22:41:45
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > De facto kontroler nie ma prawa do legitymowania osob na rowni z policją i
    > strażą miejską - moze jedynie poprosic o okazanie dokumentu, a pasazer
    moze
    > odmowic. Tylko ze taka odmowa rodzi dodatkowe koszta za angazowanie w
    sprawe
    > policji / strazy miejskiej.

    a tu to się chyba coś zmieniło na korzyść kontrolujących - mają prawo do
    legitymowania.

    a z innej beczki, we Wrocku podobno nie ma kontrolerów przynajmniej do końca
    miesiąca

    Stryket

  • 57. Data: 2003-07-28 22:46:42
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    scream wrote:

> [...]
    |
    | nie kazdemu, ale tylko takim, ktorzy beda chcieli wysiasc z autobusu a
    | on bedzie stal w drzwiach i to uniemozliwial

    Jak cytujesz to cytuj dokładnie, a nie wyrywaj zdań z kontekstu.

    | a zadne prawo nie daje kontrolerowi uprawnien do zatrzymania mnie w
    | pojezdzie

    Żadne prawo nie daje ci uprawnień do nieuiszczania opłaty za przejazd.
    Jeśli będziesz w porządku w stosunku do przewoźnika, czyli zapłacisz za
    przejazd to przewoźnik (w osobie kontrolera) nigdzie cię nie będzie
    zatrzymywał, ani niczego od ciebie (poza okazaniem biletu) żądał.

  • 58. Data: 2003-07-29 07:46:32
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

> [...]
    > przejazd to przewoźnik (w osobie kontrolera) nigdzie cię nie będzie
    > zatrzymywał, ani niczego od ciebie (poza okazaniem biletu) żądał.

    oj tu sie troszke zagalopowales poniewaz, prawo daje uprawnienia do
    nieuiszczania oplat za przejazd np. honorowym dawcom krwi, obroncom warszawy
    i jeszcze paru innym. ale z reszta masz racje.

    pozdro, GT!

  • 59. Data: 2003-07-29 07:54:22
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    > Jesli mam Twoj dokument, badz pieniazki za jazde bez biletu, to wysiadaj
    se
    > gdzie chcesz :-)
    > Ja czynnosci zakoncze w pojezdzie, a co Ty zrobisz to juz Twoja sprawa...

    tak mi sie przypomnialo. czyli po uiszczeniu oplaty dodatkowej mam prawo
    dalej podrozowac bez waznego biletu czy musze natychmiast opuscic pojazd?
    napisales, ze moge sobie jechac gdzie chce wiec z tego wniosek, ze chyba
    dalej moge juz jechac bez waznego biletu.

    pozdro, GT!

  • 60. Data: 2003-07-29 09:14:23
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Jakub Jackiewicz wrote:
> [...]
    > płaci (bo takich co niepłacą nieświadomie jest garstka) to się musi liczyć

    Tyle że przepisy dokładnie określają z jakiego rodzaju konsekwencjami
    może się liczyć. Między innymi z opłatą dodatkową, ustaleniem tożsamości
    przez policję, jeśli odmówi okazania dokumentów kontrolerowi lub
    uiszeczenia opłaty na miejscu, etc. Teraz znajdź mi przepis który
    uprawnia kontrolera do uniemożliwienia pasażerowi opuszczenia autobusu.

    Dopuki taki przepis nie istnieje zatrzymanie pasażera w autobusie przez
    kontrolera jest równie bezprawne, jak na przykład danie mu w pysk.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński