  • 91. Data: 2003-07-30 16:43:15
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    poreba wrote:
    > "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> niebacznie popelnil
    > Twoim zdaniem gdy otrzymam _nieskasowany_ bilet w prezencie,
    > to pomimo że go skasuję, mój przejazd jest nieopłacony a dowód
    > uiszczenia opłaty w postaci biletu - nieważny?

    Myślę że Olo miał na myśli "uzyskała _skasowany_ bilet od wysiadającego
    pasażera". W DC regulamin ZTM reguluje to jednoznacznie:

    REGULAMIN PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU RĘCZNEGO POJAZDAMI GMINNEGO TRANSPORTU
    ZBIOROWEGO W WARSZAWIE, Rozdział IV, Kontrola biletów

    § 23
    2. Pasażer nie może odstępować lub oddawać innej osobie biletu imiennego
    lub skasowanego biletu jednorazowego.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 92. Data: 2003-07-30 16:46:14
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    poreba wrote:

> [...]

    § 23
    2. Pasażer nie może odstępować lub oddawać innej osobie biletu imiennego
    3. Nieważny jest bilet zniszczony, nieprawidłowo skasowany albo użyty
    wcześniej przez inną osobę korzystającą z przewozu na podstawie tego biletu.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 93. Data: 2003-07-30 17:01:26
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Oplata dodatkowa zawiera w sobie przewozne.

    Nie wszędzie... Regulamin ZTM w DC.
    http://www.ztm.waw.pl/taryfa/Regulamin2001.htm

    § 24
    4. Wezwanie do zapłaty stanowi dowód przejazdu pasażera lub przewozu
    bagażu bez ważnego biletu i nie zastępuje biletu ani nie upoważnia
    pasażera do kontynuowania jazdy lub przewozu bagażu.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 94. Data: 2003-07-30 17:18:19
    Od: poreba <d...@p...com>

    Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> niebacznie popelnil

    > Myślę że Olo miał na myśli "uzyskała _skasowany_ bilet od
    > wysiadającego pasażera". W DC regulamin ZTM reguluje to
    > jednoznacznie:
    Pozostaje jeszcze kwestia jak udowodnić że ten wręczony przez
    wysiadającego bilet to ten sam który podczas kontroli okazuje
    wsiadający pasażer. Na kim spoczywa "ciężar dowodu"? Jak to było?
    "skutki prawne" czy "interes prawny"?

    --
    pozdro
    poreba

  • 95. Data: 2003-07-30 17:29:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    > musza zostac wykonane wewnatrz pojazdu - pasazer oczywiscie moze
    > sobie wysiasc, ale wowczas pozbywa sie dokumentu,
    Czy można zatrzymywać (nie będąc do tego uprawnionym) dowód
    tożsamości (DO,P)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 96. Data: 2003-07-31 07:48:30
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Twoim zdaniem gdy otrzymam _nieskasowany_ bilet w prezencie,
    > to pomimo że go skasuję, mój przejazd jest nieopłacony a dowód
    > uiszczenia opłaty w postaci biletu - nieważny?

    Jesli otrzymasz nieskasowany i go skasujesz to wszystko jest ok - po prostu
    za Twoj przejazd zaplacila inna osoba.

    pdr
    Olo

  • 97. Data: 2003-07-31 07:49:31
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > wysiadającego bilet to ten sam który podczas kontroli okazuje
    > wsiadający pasażer. Na kim spoczywa "ciężar dowodu"? Jak to było?

    De facto jesli kontroler nie widzial, jak ktos Ci ten bilet przekazuje, to
    nie udowodni.

    pdr
    Olo

  • 98. Data: 2003-07-31 07:51:25
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > W ogólności swojego twierdzenia mylisz się. To że akurat na Twoim
    > podwórku tak jest, nie znaczy że wszędzie. Z TOiB PKP:
    >
    > "Podróżny bez ważnego biletu
    > (...)
    > Przy obliczaniu należności za przejazd bez ważnego biletu pobiera się:
    > a) opłatę taryfową za przejazd,
    > b) opłatę dodatkową za przejazd bez ważnego biletu ustaloną na podstawie
    > rozporządzenia MTiGM z dnia 09.04.1999 r."

    No i akurat w PKP tez tak jest, bo na druku wezwania jest wyszczegolniona
    oplata dodatkowa i przewozne. Analogicznie jest na drukach wezwan KZK GOP
    Katowice.

    pdr
    Olo

  • 99. Data: 2003-07-31 07:52:55
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Mam pytanie. Kontrolowali mnie w autobusie. zapomniałem miesięcznego to
    > spisali, a potem anulowałem. tylko przy kontroli ja chciałem jechać dalej
    > kontroler stwierdził, że on wysiada wobec czego ja też. na szczęście
    > złapałem po chwili drugi autobus bo bym się spóźnił. czy w takim wypadku
    > mogli mi kazać wysiąść? to znaczy nie kazali tylko zabrali dowód i
    wysiedli.

    Nie mogli - czynnosci zwiazane z kontrola musza odbywac sie na terenie
    objetym kontrola. Przystanek nim nie jest.

    pdr
    Olo

  • 100. Data: 2003-07-31 18:02:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Czy można zatrzymywać (nie będąc do tego uprawnionym) dowód
    > tożsamości (DO,P)?

    Tu sytuacja jest odwrotna - nie ja zatrzymuję dokument, tylko pasazer go
    porzuca. Co innego gdybym to ja wysiadal z czyims dowodem, a ja po prostu
    stoję i spisuję. Przeciez nie będę nikogo gonil z jego dokumentem, bo to
    jemu powinno zalezec.

    pdr
    Olo