  • 1. Data: 2005-01-12 17:14:14
    Temat: podział majątku a wymeldowanie
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam;

    Jestem w trakcie sprawy o podział majątku. Prawdopodobnie zapadnie wyrok
    orzekający, iż mieszkanie własnościowe, w którym zamieszkuję wraz z dziećmi
    bedzie należało do mnie. Kupiliśmy je z meżem we wspólności małżeńskiej. Do
    tej pory mąż jest jednak w tym mieszkaniu zameldowany chociaż nie mieszkamy
    już razem od dwóch lat. W jaki sposób uregulować sprawę wymeldowania męża?
    Czy fakt że mieszkanie stanie się tylko moją własnością bedzie podstawą samą
    w sobie do wymeldowania go w wydziale meldunkowym, czy tez muszę dokonać
    jeszcze innych formalności? Może powinnam na nastepnej sprawie złożyć taki
    wniosek? Czy sąd jest kompetentny o decydowaniu o takim fakcie...? Jeśli nie
    to jak mam to zrobić?

    pozdrawiam
    edyta

  • 2. Data: 2005-01-12 17:42:14
    Temat: Re: podział majątku a wymeldowanie
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "edyta" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    dziećmi
    > bedzie należało do mnie. Kupiliśmy je z meżem we wspólności małżeńskiej.

    po prawomocnym wydaniu orzeczenia mysle , ze bedziesz wiedziala co dalej
    zrobic bowiem w tresci orzeczenia bedzie dokladnie okreslone co kto komu ma
    oddac prawdopodobnie bedziesz musiala go splacic , w sprawie majatkowej
    musisz dokladnie podac swoje żadania , mysle ,ze wyrok wydany w tej sprawie
    pozwoli na dokonanie tej czynnosci

    pozdrawiam
    Sandra

  • 3. Data: 2005-01-12 21:42:25
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 12/01/2005 18:14, edyta wrote :
> [...]
    > wniosek? Czy sąd jest kompetentny o decydowaniu o takim fakcie...? Jeśli nie

    Jedyną podstawą do wymeldowania kogokolwiek jest fakt jego nie
    zamieszkiwania w lokalu. Jeśli więc mąż nie mieszka, to należy go
    wymeldować i tyle. Ja bym po prostu poszedł do urzędu gminy i zgłosił,
    że mąż nie mieszka w danym. Tak więc męża można (i trzeba) już teraz
    wymeldować z mieszkania (skoro w nim nie przebywa).

    Zwracam też uwagę na treść art. 9 ust. 2b Ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych:
    "Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu
    potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu."

    Tak więc Sąd nie będzie oczywiście się zajmował zameldowaniem męża.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 4. Data: 2005-01-12 22:45:42
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
> [...]
    > "Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu
    > potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu."

    tak ale wez pod uwage ze to jest majatek wspolny i wlasnosc to nie jakies
    tam mieszkanko kwaterunkowe czy spoldzielcze

    > Tak więc Sąd nie będzie oczywiście się zajmował zameldowaniem męża.

    zameldowaniem nie ale majatkiem wspolnym ktory jest wlasnoscia tych ludzi

    Sandra

  • 5. Data: 2005-01-12 22:54:29
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 12/01/2005 23:45, sandra wrote :
    > Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > tak ale wez pod uwage ze to jest majatek wspolny i wlasnosc to nie jakies
    > tam mieszkanko kwaterunkowe czy spoldzielcze

    Zgoda. Ale meldunek ma proste przełożenie:
    mieszka -- ma być zameldowany;
    nie mieszka -- ma być wymeldowany...

    Nie bardzo widzę, czy to, że mąż jest współwłaścicielem coś zmienia w
    tym stanie faktycznym odnośnie zameldowania.

  • 6. Data: 2005-01-12 23:19:15
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

> [...]

    czy napewno ? mam stale zameldowanie a tam gdzie przebywam melduje sie
    czasowo ?
    mam wlasnosc i mysle , ze mam prawo decydowac o swojej wlasnosci czyz nie?

    > Nie bardzo widzę, czy to, że mąż jest współwłaścicielem coś zmienia w
    > tym stanie faktycznym odnośnie zameldowania.

    dla mnie jako wlasciciela raczej tak , moj meldunek stały w mojej wlasnosci
    nie ogranicza mi praw do tymczasowego zameldowania i nie sadze by ktos z
    biura meldunkowego odwazyl sie mnie wyrzucic z mojej wlasnosci dlaczego tak
    pisze ? poniewaz malo informacji w tej sprawie dostalismy , skad pewnosc ,ze
    osoba nie moze przebywac w swojej wlasnosci z jakis szczegolnych powodow? i
    tu wlasnie rozstrzygnie sad podzial majatku , skad taka pewnosc ze wlasnosc
    przejdzie na powoda? nawet jesli tak to prawomocne orzeczenie pozwoli na
    wszystkie dalsze czynnosci zwiazane z tym majatkiem . A tu sie rozstrzyga
    problem jednej strony a druga ? zasada - wysluchac obie strony , zebrac
    dowody , wydac orzeczenie tak wiec mysle , ze nie nalezy podejmowac
    pochopnych decyzji poki sprawa w toku

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2005-01-13 00:18:17
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 13/01/2005 00:19, sandra wrote :
> [...]
    > czasowo ?
    > mam wlasnosc i mysle , ze mam prawo decydowac o swojej wlasnosci czyz nie?

    Ale przecież meldunek nie jest decyzją o własności. W szczególności fakt
    zameldowania nie rodzi uprawnień do korzystania z lokalu.

> [...]
    > problem jednej strony a druga ? zasada - wysluchac obie strony , zebrac
    > dowody , wydac orzeczenie tak wiec mysle , ze nie nalezy podejmowac

    Ależ to nie jest tak. Stałe zameldowanie, to zameldowanie w tym miejscu
    gdzie dana osoba zamieszkuje z zamiarem stałego przebywania (art. 6
    ustawy o ewidencji ludności). Tak więc, jeśli jestem wyłącznym
    właścicielem domku po babci pod Szczecinem, ale przebywam w samym
    Szczecinie w wynajętym mieszkaniu i tu pracuję i nie zamierzam się
    wyprowadzać ze Szczecina to zameldować się na stałe muszę w Szczecinie.

    Fakt wymeldowania nie oznacza, że osoba niezameldowana, ale będąca
    właścicielem nie może korzystać z danej nieruchomości.

    Inaczej, to że mąż jest wymeldowany/zameldowany nie wpływa w żaden
    sposób na jego uprawnienia do korzystania z mieszkania którego jest
    właścicielem. Zameldowanie jest instytucją prawa administracyjnego, zaś
    własność instytucją prawa cywilnego.

    I jeszcze raz. Z instytucją meldunku nie wiążą się ŻADNE uprawnienia na
    gruncie prawa cywilnego. Fakt zameldowania nie upoważnia do przebywania
    w danej nieruchomości, a fakt niezameldowania nie odbiera prawa do
    przebywania w nieruchomości.
    W szczególności nie oznacza to, że jak ktoś jest zameldowany to na
    podstawie samego zameldowania Policja albo jakikolwiek inny organ
    wprowadzi zameldowanego w posiadanie nieruchomości. (Czyli siłą wpuści
    do mieszkania). Podobnie, Policja ani jakikolwiek inny organ państwa nie
    wyrzuci z mieszkania człowieka tylko dlatego że nie jest zameldowany!

    Temat był wałkowany wielokrotnie na grupie. Proszę się zapoznać z
    archiwami i ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 8. Data: 2005-01-13 01:05:37
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Dnia 13/01/2005 00:19, sandra wrote :

    > Temat był wałkowany wielokrotnie na grupie. Proszę się zapoznać z
    > archiwami i ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    tego jest pewnie duzo :) zgadzam sie z tym co piszesz 6 m-cy nieobecnosci i
    wymeldowanie ale dalej bym sie upierala przy tej wyjatkowej sprawie i nie
    podejmowalabym pochopnych decyzji poczekalabym na rozstrzygniecie tej sprawy
    a co do tego archiwum :) nawet nie wiem gdzie ono jest a i pewnie tego jest
    bardzo duzo wiec pozwole sobie nie spierac sie w tym temacie

    pozdrawiam
    Sandra

  • 9. Data: 2005-01-13 21:09:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    [...]
> [...]
    > + zameldowanego w posiadanie nieruchomości. (Czyli siłą wpuści do mieszkania).

    Powinieneś powiedzieć: "...POWINNA wpuścić...".
    Błędnego domniemania policji wykluczyć nie można :[

    A poza tym to zgoda :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2005-01-13 21:10:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, sandra wrote:
    [..]
    >+ a co do tego archiwum :) nawet nie wiem gdzie ono jest a i pewnie tego jest
    >+ bardzo duzo

    groups.google.pl
    -> zaawansowane (klik)
    wpisać grupę *.podatki