  • 11. Data: 2009-12-10 20:55:08
    Temat: Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Dnia 10-12-2009 o 21:18:35 pmlb <p...@d...com> napisał(a):

    > Jesu... Dobrze, ze goscia nie zabiles o 12zl...
    > W Polsce tak ma kazdy?:)) ze o 12 zl bedzie prowadzic wojne?
    > A swoja droga jak by ci nie dal tych 12 zl to co - poszedl bys do
    > sadu?:)))

    Akurat te parę złotych to najmniej istotne tutaj są. Tylko jak każdy
    machnie ręką na paręnaście złotych, to będą cwaniaczki które to
    wykorzystają mając prawo poniżej pleców. Więc zrobiłem to dla zasady i w
    interesie społecznym :). A koszta sądowe dla takiego nieuczciwego
    sprzedawcy byłyby chyba znacznie bardziej dotkliwe niż zwrot kosztów
    reklamacji.

    > Przy okazji mala ciekawostka na ebay sprzedajcy nie moze wystawic
    > negatywnego konentarza kupujacemu, chyba, ze zostalo zgloszenie o
    > niezaplaceniu czy tym podobne.

    I to jest sensowne. Na allegro kupujący boją się wystawiać negatywa bo w
    odwecie jest zaraz negatyw. A allegro leje na to.

    --
    Marcin Majchrzak

  • 12. Data: 2009-12-10 20:56:29
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Dnia 10-12-2009 o 21:22:08 pmlb <p...@d...com> napisał(a):

    > A czy nie dotyczy to przypadkiem pewnych specyficznych warunkow?

    Ustawa nic o tym nie wspomina, więc nie.

    --
    Marcin Majchrzak

  • 13. Data: 2009-12-10 21:11:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.12.2009 21:55), Marcin Majchrzak wrote:
    > Dnia 10-12-2009 o 21:18:35 pmlb <p...@d...com> napisał(a):
    [...]
    > I to jest sensowne. Na allegro kupujący boją się wystawiać negatywa bo w
    > odwecie jest zaraz negatyw. A allegro leje na to.

    A czy na A nie mieli wprowadzać tajności negatywu/pozytywu drugiej
    strony do czasu wystawienia własnego komentarza?

    Niemożność wystawienia negatywnego komentarza kupującemu jeżeli ten
    zapłacił uważam za głupie. Kupujący może być po prostu np. chamski.

    p. m.

  • 14. Data: 2009-12-10 21:19:42
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Niemożność wystawienia negatywnego komentarza kupującemu jeżeli ten
    > zapłacił uważam za głupie. Kupujący może być po prostu np. chamski.

    Dlaczego glupie. Dzieki temu jako kupujacy nie obawiasz sie wystawic
    negatywnego komentarza.
    Jesli kupujesz to co chcesz i nie masz zamiaru czegos kupic tylko po to by
    wystawic negatywa to w czym problem?:) Jaki to moze byc p[rocent chamski
    kupujacy ktory dla hecy da negatywa?
    Natomiast pozycja kupujacego na ebay wzrosla i to znaczaco. Kupujac cos po
    prostu dasz odpowiedni komentarz, bez obawy o odwet. Bo czym byly negatywne
    komentarze sprzedawcy na negatywny komentarz kupujacego jak nie wylacznie
    odwetem.

  • 15. Data: 2009-12-10 21:27:44
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Dnia 10-12-2009 o 22:11:07 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > [...]
    >
    > A czy na A nie mieli wprowadzać tajności negatywu/pozytywu drugiej
    > strony do czasu wystawienia własnego komentarza?

    Coś słyszałem, ale zdaje się w każdej najdrobniejszej sytuacji spornej
    zakończyłoby się to negatywami. Tym razem nie odwetowymi a prewencyjnymi :)

    > Niemożność wystawienia negatywnego komentarza kupującemu jeżeli ten
    > zapłacił uważam za głupie. Kupujący może być po prostu np. chamski.

    Może masz rację. Może patrzę w tej chwili na system komentarzy allegro
    przez pryzmat negatywa odwetowego jaki dostałem.

    Raczej pewne jest, że nie ma systemu idealnego :)

    --
    Marcin Majchrzak

  • 16. Data: 2009-12-10 21:34:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, Marcin Majchrzak wrote:

    > Zastanawiam się nad tym brakującym paragonem. Widząc jaki stosunek to prawa
    > ma sklep toner_hurt jestem ciekaw, czy paragon w ogóle został wystawiony.

    To jedno.
    Ale:

    > Na razie zażądałem dostarczenia brakującego paragonu. Na razie nie mam
    > odpowiedzi.

    ...IMO z tym nic nie zrobisz.
    Nie ma regulacji ustanawiającej *nakaz* wysyłania dowodu sprzedaży.
    Oczywiście AFAIK :) (ale temat był nieraz na .prawo.podatki, znany
    jest tylko jeden "dookólny" wyjątek dla umów telekomunikacyjnych).

    Napisz jeszcze, jak płaciłeś.
    Bo jest podejrzenie, że nie miał obowiązku wystawienia paragonu!
    (tak, przy "wiarygodnie archiwizowanym" płaceniu na konto bankowe
    jest zwolnienie z kasy fiskalnej - całkiem sensowne i przedmiotowe,
    znaczy można korzystać nawet jak się ma kasę z innych powodów).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-12-10 21:48:59
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Dnia 10-12-2009 o 22:34:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście AFAIK :) (ale temat był nieraz na .prawo.podatki, znany
    > jest tylko jeden "dookólny" wyjątek dla umów telekomunikacyjnych).

    OK, poszukam.

    > Napisz jeszcze, jak płaciłeś.

    Przelewem bankowym, przed wysyłką oczywiście.

    > Bo jest podejrzenie, że nie miał obowiązku wystawienia paragonu!

    Na aukcji było, że dołącza paragon lub na życzenie fakturę VAT. Ja
    stwierdzam jedynie, że paragonu nie dostałem (a o fakturę nie prosiłem).

    > (tak, przy "wiarygodnie archiwizowanym" płaceniu na konto bankowe
    > jest zwolnienie z kasy fiskalnej - całkiem sensowne i przedmiotowe,
    > znaczy można korzystać nawet jak się ma kasę z innych powodów).

    Szczerze mówiąc, średnio to rozumiem, a jeszcze mniej się znam -
    sprzedawca może nie fiskalizować sprzedaży a rozliczać się z US przez
    jakieś raporty bankowe? Jak rozróżni wartość sprzedaży od kosztów wysyłki?

    --
    Marcin Majchrzak

  • 18. Data: 2009-12-10 21:49:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    mvoicem napisał(a) :
    > [...]
    >
    > A czy na A nie mieli wprowadzać tajności negatywu/pozytywu drugiej
    > strony do czasu wystawienia własnego komentarza?

    Lepszym wyjściem jest *nakaz* wystawienia komentarza przez osobę,
    której pierwszej zaspokojono roszczenia. Jeśli kupujący robi przelew
    przed zakupem, to sprzedawca musi wystawić komentarz. A tak, to te
    cwaniaczki nie wystawiają i czekają aż kupiec wystawi pierwszy.
    Jeśli negatyw, to w odwecie negatyw. Ja się stosuję z konsekwencją
    do tego. Głównie kupuję. Miałbym już o 30% więcej pozytywów jako
    kupujący, gdybym się łasił o punkty.

    > Niemożność wystawienia negatywnego komentarza kupującemu jeżeli ten
    > zapłacił uważam za głupie. Kupujący może być po prostu np. chamski.

    Częściej sprzedający jest chamski.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 19. Data: 2009-12-10 21:51:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Majchrzak napisał(a) :
    > Szczerze mówiąc, średnio to rozumiem, a jeszcze mniej się znam -
    > sprzedawca może nie fiskalizować sprzedaży a rozliczać się z US przez
    > jakieś raporty bankowe? Jak rozróżni wartość sprzedaży od kosztów wysyłki?

    Ba! I jak wygląda rozróżnienie w VAT, jeśli sprzedawca zarabia
    głównie na bardzo wysokiej cenie za wysyłkę? Są tacy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 20. Data: 2009-12-10 22:27:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > Przy okazji mala ciekawostka na ebay sprzedajcy nie moze wystawic
    > negatywnego konentarza kupujacemu, chyba, ze zostalo zgloszenie o

    zamiast podziekowac gosciowi ze uswiadomił kolejnego ignoranta, wolisz go
    wysmiac. Gratuluje.

    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
    Gabriel Laub