eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKoszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie] › Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
    Date: Thu, 10 Dec 2009 22:34:54 +0100

    On Thu, 10 Dec 2009, Marcin Majchrzak wrote:

    > Zastanawiam się nad tym brakującym paragonem. Widząc jaki stosunek to prawa
    > ma sklep toner_hurt jestem ciekaw, czy paragon w ogóle został wystawiony.

    To jedno.
    Ale:

    > Na razie zażądałem dostarczenia brakującego paragonu. Na razie nie mam
    > odpowiedzi.

    ...IMO z tym nic nie zrobisz.
    Nie ma regulacji ustanawiającej *nakaz* wysyłania dowodu sprzedaży.
    Oczywiście AFAIK :) (ale temat był nieraz na .prawo.podatki, znany
    jest tylko jeden "dookólny" wyjątek dla umów telekomunikacyjnych).

    Napisz jeszcze, jak płaciłeś.
    Bo jest podejrzenie, że nie miał obowiązku wystawienia paragonu!
    (tak, przy "wiarygodnie archiwizowanym" płaceniu na konto bankowe
    jest zwolnienie z kasy fiskalnej - całkiem sensowne i przedmiotowe,
    znaczy można korzystać nawet jak się ma kasę z innych powodów).

    pzdr, Gotfryd