  • 71. Data: 2011-05-03 18:16:46
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.05.2011 19:15, Bydlę pisze:

    > Nie widziałeś nigdy wodociągu?
    > Wiesz, że one (wodociągi) nie ciągną wody od użytkownika do dostawcy?

    Dasz odpowiednie ciśnienie na wlocie i spokojnie możesz wepchnąć coś do
    sieci.

  • 72. Data: 2011-05-03 20:18:37
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestepstwo czy nie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smok Eustachy wrote:
    > Dnia Mon, 02 May 2011 16:12:13 +0200, leon napisał(a):
    > /../
    >>> wpis,karalnosc;korzystania;z;niezabezpieczonej;sieci
    ;wifi,42337.html

    > Ależ nie rozumiesz intencji ustawodawcy. "Uprawnienie" znaczy pisemne
    > zezwolenie.

    czyli przed skorzystaniem z hotspota neleży zawżeć umowę pisemną na
    okoliczność.

  • 73. Data: 2011-05-03 21:07:42
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Raczej nie.
    > Zacznie się podejrzeniem, że to właściciel urządzenia coś zrobił.

    owszem, wystarczy wtedy jego krotkie "to nie ja"

    > Jeśli nie udowodni, że to nie on, to podejrzenie będzie bardzo mocne.
    > Do wyroku włącznie.

    na szczescie to brednia bo jak narazie to dalej trzeba udowodnic wine
    a nie niewinnosc

    > Wiesz jak to się nazywa?
    > Odpowiedzialność za własne czyny.
    > Trudne i w dobie gier komputerowych rzadko spotykane...
    > ;>
    >
    > Że odpowiedzialność spoczywa na tym, kto skonfigurował tak, że wszyscy chętni
    > mogli anonimowo korzystać?
    > Ja...

    oj walnales...
    jak noz zostawisz na lawce w parku i jeden dres nim drugiego zarznie to
    tez pojdziesz z taka checia odsiadywac dozywocie?

    jak narazie dostep do internetu jest legalny, nikt nie ma zakazu
    korzystania badz udostepniania wiec twoje pomysly sa dosyc naciagane

  • 74. Data: 2011-05-03 21:09:56
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ależ nie rozumiesz intencji ustawodawcy. "Uprawnienie" znaczy pisemne
    > zezwolenie.

    pozwalam sobie watpic w taka interpretacje, a juz zwlaszcza w 'pisemne'

  • 75. Data: 2011-05-03 21:55:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-03 20:13:40 +0200, mvoicem <m...@g...com> said:

> [...]
    0110503at721.png>

    > Ten obrazek jest raczej dowodem na to że trzeba jednak świadomie wybrać ...

    Jeśli to włączę (wtedy komputer pyta).
    Jeśli nie, to uzyskuję automatyczny dostęp z najsilniejszej
    niezabezpieczonej sieci.

    --
    Bydlę

  • 76. Data: 2011-05-04 07:03:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.05.2011 23:55), Bydlę wrote:

    > Jeśli to włączę (wtedy komputer pyta).
    > Jeśli nie, to uzyskuję automatyczny dostęp z najsilniejszej
    > niezabezpieczonej sieci.

    Z najsilniejszej niezabezpieczonej *znanej* sieci. Znana sieć to taka do
    której wcześniej się łączyłeś. A więc - taka do której świadomie
    wybrałeś dostęp.

    p. m.

  • 77. Data: 2011-05-04 07:53:32
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 1 May 2011 17:11:12 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A jak się mu włamiesz na router, to niby nie bedzie miał mniejszej
    > przepustowości?

    Przepraszam bardzo, ale jesli chcesz juz byc konkretny to sprobuj chociaz
    taki byc.

    Bo wlasnie zaleciales demagogia az milo.
    Od strony technicznej wlasnie zmieszales dwa kompletnie *ROZNE* pojecia.
    1. Dostep do sieci
    2. Dostep do routera.

    Jedno NIE jest rownowazne z drugim. I o ile sieci bywaja niezabezpieczone i
    ogolnodostepne, to routery *zawsze* sa zabezbpieczone i wymagaja loginu i
    hasla (to ze pewnie polowa wlascicieli nie zmienia wartosci domyslnych
    pomijam, bo na glupote nie ma rady). I tak, nieautoryzowany dostep do
    routera JEST wlamaniem, bo nawet jesli durny wlasciciel zostawi w
    user/password: admin/admin, to te dane trzeba *swiadomie* wpisac.
    Wiedzac po co sie to robi oczywiscie.
    Natomiast ma sie to *NIJAK* do dostepu do sieci, wiec prosilbym uprzejmie
    zeby w ramach dyskusji nie mylic pojec.

    --
    Mark

  • 78. Data: 2011-05-04 08:07:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.05.2011 09:03, mvoicem pisze:

    > Z najsilniejszej niezabezpieczonej *znanej* sieci. Znana sieć to taka do
    > której wcześniej się łączyłeś. A więc - taka do której świadomie
    > wybrałeś dostęp.

    Kwestia konfiguracji urządzenia - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    domyślną konfiguracją było łączenie się z najmocniejszą w okolicy.

  • 79. Data: 2011-05-04 08:23:49
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 01 May 2011 14:38:11 +0000, Wemif napisał(a):

    > 2. jesli siec jest zabezpieczona (wep/itp) lub nie ma dhcp lub musisz
    > zmienic adres MAC na taki jak czyjs aby Cie siec wpuscila, to znaczy, ze
    > musiales najpierw podsluchac transmisje cudza. Jest to scigane na
    > wniosek pokrzywdzonego.

    Rzecz w tym, że jakieś 2 lata temu zmieniły się przepisy i dziś nie ma
    wymogu przełamania zabezpieczenia -- wystarczy sam fakt uzyskania dostępu
    do systemu informatycznego *bez uprawnienia* (art. 267 par. 2 kk).

    W praktyce wiem, że zdarzało się, że organy wszczynały w takiej sprawie
    postępowania: http://olgierd.bblog.pl/wpis,,42337.html

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 80. Data: 2011-05-04 08:43:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.05.2011 10:23, Olgierd pisze:

    > Rzecz w tym, że jakieś 2 lata temu zmieniły się przepisy i dziś nie ma
    > wymogu przełamania zabezpieczenia -- wystarczy sam fakt uzyskania dostępu
    > do systemu informatycznego *bez uprawnienia* (art. 267 par. 2 kk).

    Tak to jest jak prawo tworzą idioci nie mający prawa o sprawach tego
    prawa dotyczących.

    Jak biedy żuczek na odróżnić punkt dostępowy udostępniony celowo od
    punktu dostępowego udostępnionego przez ignorancję właściciela?

    > W praktyce wiem, że zdarzało się, że organy wszczynały w takiej sprawie
    > postępowania: http://olgierd.bblog.pl/wpis,,42337.html

    Cóż, tak się poznaje różnego rodzaju szemrane reżimy - tworzą one
    przepisy pozwalające zamknąć każdego wedle uznania.