  • 11. Data: 2004-10-21 17:05:19
    Temat: Re: Korepetycje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cl6ufd$jbv$3@news2.ipartners.pl...

    > Szkodzi. Firma to dodatkowe koszta - niezależnie od tego, czy akurat
    > jest robota, czy nie, na ZUS czy innego syfa trzeba zabulić.

    No pewnie, że dodatkowe koszty. I o to właśnie chodzi.

    > Wg. mnie powinna być całkowita swoboda, czy ktoś chce mieć firmę, czy
    > pozostać osobą fizyczną.

    Gdyby nie konieczność płacenia sobie ubezpieczenia społecznego i
    zdrowotnego, to by na jedno wyszło. Rzecz w tym, że teraz naszej koleżance
    płacimy zdrowotne my wszyscy z naszych podatków. Ustawodawca tak wymyślił,
    ze jak już zacznie pracować, to jednak powinna sobie płacić sama. No i ZUS.
    U nas jest obowiązkowy. Można z tym dyskutować, ale jest. Gdyby była
    zatrudniona gdzieś, to zgłoszenie działalności gospodarczej wcale by nie
    przyniosło takich wielkich kosztów. Problem w tym, że w chwili obecnej jest
    na bezrobociu i my to wszystko za nią płacimy.

  • 12. Data: 2004-10-21 17:07:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jha" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Tysiące nauczycieli przecież tak robi i nie podpisują żadnych umów,
    prawda?

    Rzecz nie jest w podpisywaniu umów, bo jak zgłosisz działalność, to również
    takiego obowiązku nie masz. Umowa ustna jest równie dobra. rzecz jest w
    rozliczaniu podatku. czy jako osoba fizyczna, czy jako przedsiębiorca
    powinieneś płacić podatki.

  • 13. Data: 2004-10-21 18:50:56
    Od: "jha" <a...@a...com>

    Użytkownik "baldhorse" <b...@i...precz.maszyno_irc.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.1be1f1295e5ff92f989847@news.tpi.pl...

    > Je?li kto? daje korepetycje w domu osobie fizycznej (uczniowi) to przecież
    > nie musi pł?cić żadnych podatków ani prowadzić działalno?ci gospodarczej.
    > Tysi?ce nauczycieli przecież tak robi i nie podpisuj? żadnych umów,
    prawda?

    oczywiscie ze nie,
    a ci z nauczycieli ktorzy sie z tego nie rozliczaja robia to "na lewo

    Przecież nie ma obowiązku zakładania firmy aby udzielać lekcji. Każdy może
    dawać lekcje. A poza tym jak ktoś mi udowodni, że je daje. I niby dlaczego
    mam od tego płacić podatki?

  • 14. Data: 2004-10-21 18:58:51
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

> [...]
    > Przecież nie ma obowiązku zakładania firmy aby udzielać lekcji. Każdy
    > może dawać lekcje. A poza tym jak ktoś mi udowodni, że je daje. I niby

    Skoro ktoś zadał pytanie, to chodzi mu o legalnie udzielane korepetycje.
    Nie ujawniając tego faktu mamy do czynienia z "szara strefą".

    --
    Arek

  • 15. Data: 2004-10-21 21:41:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jha wrote:
    > Witam.
    > Podepnę się z pytaniem.
    > Jeśli ktoś daje korepetycje w domu osobie fizycznej (uczniowi) to przecież
    > nie musi płącić żadnych podatków ani prowadzić działalności gospodarczej.
    > Tysiące nauczycieli przecież tak robi i nie podpisują żadnych umów, prawda?

    Jasne, ale robią to nielegalnie :)

    Inna sprawa że chyba nikt tego tak na serio nie ściga... Choć oczywiście
    możliwośc istnieje.

  • 16. Data: 2004-10-21 21:43:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cl9adp$21bg$2@news2.ipartners.pl...

    > Inna sprawa że chyba nikt tego tak na serio nie ściga... Choć oczywiście
    > możliwośc istnieje.

    Ściga, jak przyjdzie rodzic ucznia do Skarbówki. No bo inaczej, to szansy
    nie ma.