  • 1. Data: 2004-10-18 03:32:02
    Temat: Sprzedaz budynku
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Jesli jestem wlascicielem budynku od wielu lat, ale nie jest to budynek
    mieszkalny tylko biurowy, to jaki zaplace podatek przy sprzedazy?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2004-10-18 12:04:29
    Temat: Re: Sprzedaz budynku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Marek wrote:
    [...]
    >+ mieszkalny tylko biurowy, to jaki zaplace podatek przy sprzedazy?

    ...hm... .podatki ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-18 16:25:37
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    > ...hm... .podatki ?

    Slyszalem ze jesli sie sprzeda mieszkanie przed uplywem ilus lat to trzeba
    zaplacic 10% podatku od sprzedazy.... interesuje mnie kwestia czy przy
    innych obiektach przy wieluletniej wlasnosci tez istnieje takie cos.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2004-10-18 18:22:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Marek wrote:

    >+ > ...hm... .podatki ?
    >+
    >+ Slyszalem

    ...ja sugerowałem grupę .prawo.podatki ! :)

    >+ ze jesli sie sprzeda mieszkanie przed uplywem ilus lat to trzeba
    >+ zaplacic 10% podatku od sprzedazy.... interesuje mnie kwestia czy przy
    >+ innych obiektach przy wieluletniej wlasnosci tez istnieje takie cos.

    Patrzymy do ustawy:

    ++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

    b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub
    użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

    c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,

    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem
    pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło
    nabycie lub wybudowanie [...tu o ruchomościach...]
    2. Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    1) na podstawie umowy przewłaszczenia [...]
    2) w formie wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki lub spółdzielni
    [...]
    3) składników majątku [...dotyczących DG...]
    -----

    Jak widzisz jest "nieruchomości" a nie "mieszkania" - może być
    i goła ziemia (nie mylić z rolniczą, leśną itp bo mogą być
    wyjątki !!).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-18 20:15:08
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    > Jak widzisz jest "nieruchomości" a nie "mieszkania" - może być
    > i goła ziemia (nie mylić z rolniczą, leśną itp bo mogą być
    > wyjątki !!).

    Rzeczywiscie. Przeczytalem te przepisy i z tego wynika ze jesli ponad 5 lat
    jest sie wlascicielem to nie ma przychodu.
    BARDZO BARDZO dziekuje. "Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi" ;P

    --
    Pozdrawiam,
    Marek