  • 1. Data: 2004-10-17 20:46:34
    Temat: Urlop wychowawczy a wypoczynkowy
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam,
    07.12.2004 koncze trzyletni urlop wychowawczy i mam zamiar złożyć
    wypowiedzenie zgodnie z kodeksem obowiązują mnie 3 miesiące....chciałabym
    jednak wykorzystać w tym czasie wszystkie zaległości.i w związku z tym mam
    pytanie:
    1)urlop wychowawczy rozpoczełam 08.12.2001 po wcześniejszym połrocznym
    macierzyńskim od 08.06.2001 nie wykorzystałam wcześniej wypoczynkowego :(Czy
    on mi teraz przysługuje i w jakim wymiarze?
    2)czy pracodawca po powrocie z wychowawczego 08.12.2004 nie ma prawa mi
    odmowic zaległych świadczen urlopowych?
    Bardzo dziękuje za instrukcje,troszke pogubiłam się w gąszczu paragrafów:)
    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-10-17 23:38:23
    Temat: Re: Urlop wychowawczy a wypoczynkowy
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:KSAcd.3449091$6p.578006@news.easynews.com,
    Ania <a...@N...alpha.net.pl> napisał/a:

    > 1)urlop wychowawczy rozpoczełam 08.12.2001 po wcześniejszym połrocznym
    > macierzyńskim od 08.06.2001 nie wykorzystałam wcześniej
    > wypoczynkowego :(Czy on mi teraz przysługuje i w jakim wymiarze?

    Dziwne, że pracodawca puścił Cię na wychowawczy bez wykorzystania
    wypoczynkowego. We wszystkich znanych mi zakładach pracy wręcz zmuszają do
    wykorzystania wypoczynkowego przed wychowawczym.

    > 2)czy pracodawca po powrocie z wychowawczego 08.12.2004 nie ma prawa
    > mi odmowic zaległych świadczen urlopowych?

    Nie mam bladego pojęcia, czy cos takiego jak urlop sprzed trzech lat się
    przedawnia.
    ;-(

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Najmniej chluby przynosi sława wojenna
    /Tomasz Morus/

  • 3. Data: 2004-10-18 12:01:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Xena wrote:

    >+ In news:KSAcd.3449091$6p.578006@news.easynews.com,
    >+ Ania <a...@N...alpha.net.pl> napisał/a:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nie mam bladego pojęcia, czy cos takiego jak urlop sprzed trzech lat się

    Przedawnia się, ale po 3 latach. Przyjmując do wiadomości że "powinien
    być wykorzystany do końca marca roku następnego" obstawiałbym że się
    NIE przedawnił: proszę o komentarze :)

    A co do odmowy - pracodawca AFAIK ma prawo odmówić (no co, masz ten
    swój urlop ujęty NA PIŚMIE w planie urlopów ? :)) - tyle że z drugiej
    strony może oberwać PIPem ;> "za niezapewnienie pracownikowi urlopu".
    Zaiste, dziwne że ma "niewykorzystany...

    BTW: "przedawnienie" urlopu NIE polega na tym że pracodawca NIE
    może go udzielić (przepadku). Może. Ale "przedawnionego" nie musi :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-19 15:07:24
    Od: "Viktoria" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:ckv0rs$jet$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    >umowy o pracę alternatywnie pracodawca ma obowiązek wypłacić ekwiwalent
    DM

  • 5. Data: 2004-10-20 11:01:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Viktoria wrote:

    [...]
    >+ >Urlop wypoczynkowy nie przedawnia się przez 5 lat

    Mogę poprosić o podstawę prawną ??

    Bo jak dla mnie:
    Art. 291.
    § 1. Roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat
    od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.

    A tak BTW: muszę cofnąć moje poparcie dla zdziwienia że pracodawca
    nie dał urlopu przed macierzyńskim :) - jest regulacja szczegółowa:

    ++++
    Art. 166. Część urlopu nie wykorzystaną z powodu:
    [...]
    4) urlopu macierzyńskiego

    pracodawca jest obowiązany udzielić w terminie późniejszym.
    ----

    Na mój rozum w czasie macierzyńskiego NIE następuje przedawnienie,
    bo jeszcze nie nastąpił "termin późniejszy".
    Czyli... obstawiam że się NIE przedawnił niezależnie ile czasu
    upłynęło "na macierzyńskim" :)

    pozdrowienia, Gotfryd