  • 1. Data: 2004-10-18 05:35:00
    Temat: Korepetycje
    Od: "repairman" <r...@o...pl>

    Witam!
    Mam zamiar udzielać korepetycji. Jak ta sprawa wygląda od strony prawnej?
    Jestem zatrudniony w zakładzie pracy. Czy trzeba to jakoś rejestrować ? W
    jakimś urzędzie? Kto może mnie "ścigać" i na jakiej podstawie?
    Z góry dzięki za pomoc
    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-18 18:25:22
    Temat: Re: Korepetycje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "repairman" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wpis do działalności musisz uzyskać. Opłacać zdrowotne. Ubezpieczenie masz
    od pracodawcy. podatek możesz na przykład regulować na zasadzie tzw. karty
    podatkowej. Stały podatek i minimalna ilość papierów.

  • 3. Data: 2004-10-18 20:39:33
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

> [...]
    > od pracodawcy. podatek możesz na przykład regulować na zasadzie tzw. karty
    > podatkowej. Stały podatek i minimalna ilość papierów.

    A nie lepiej na cywilno-prawną umowę zlecenie z korepetytantem?

    --
    Arek

  • 4. Data: 2004-10-19 05:41:42
    Od: "repairman" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Arcady" <a...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
    wiadomości
    karty

    > A nie lepiej na cywilno-prawną umowę zlecenie z korepetytantem?
    >
    > --
    > Arek

    A co US ?

    Marcin

  • 5. Data: 2004-10-20 11:05:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Arcady wrote:

    > + Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    [...]
    > + > Wpis do działalności musisz uzyskać. Opłacać zdrowotne.
    [...]
    > + A nie lepiej na cywilno-prawną umowę zlecenie z korepetytantem?

    Powiadasz że to NIE będzie "prowadzenie działalności gospodarczej" ?
    Nielegalne ? ;)
    Jest taka kategoria jak "umowa osobista". Ale ono jest uregulowana
    tylko dla świadczeń na rzecz przedsiębiorców i "innych podmiotów
    będących osobami prawnymi lub nie posiadających osobowości" czy
    jakoś tak... Sąd może ci coś zlecić - i ani sąd ani ty DG prowadzić
    nie musisz. Ale jak "osoba fizyczna"... to jest problem :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-10-20 13:18:55
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

> [...]
    > jakoś tak... Sąd może ci coś zlecić - i ani sąd ani ty DG prowadzić
    > nie musisz. Ale jak "osoba fizyczna"... to jest problem :(

    W KC jest pojęcie zlecenia jako umowy cywilno-prawnej, więc czemu uważasz,
    że nie może jej zawrzeć dwie osoby fizyczne?
    Oczywiście w grę wchodzi ZUS i podatek, ale to już kwestia finansowa.

    --
    Arek

  • 7. Data: 2004-10-20 21:50:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W KC jest pojęcie zlecenia jako umowy cywilno-prawnej, więc czemu uważasz,
    > że nie może jej zawrzeć dwie osoby fizyczne?
    > Oczywiście w grę wchodzi ZUS i podatek, ale to już kwestia finansowa.

    Z punktu widzenia prawa cywilnego umowa-zlecenie jest oczywiście w porządku.
    Rzecz w tym, ze zawierana notorycznie nadal pozostaje umową cywilną, ale po
    stronie notorycznego zleceniobiorcy rodzi skutek w postaci prowadzenia
    działalności gospodarczej. Przecież nic nie szkodzi na przeszkodzie, by z
    firmą zawierać umowę zlecenie.

  • 8. Data: 2004-10-21 00:05:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > stronie notorycznego zleceniobiorcy rodzi skutek w postaci prowadzenia
    > działalności gospodarczej. Przecież nic nie szkodzi na przeszkodzie, by z

    Szkodzi. Firma to dodatkowe koszta - niezależnie od tego, czy akurat
    jest robota, czy nie, na ZUS czy innego syfa trzeba zabulić.

    Wg. mnie powinna być całkowita swoboda, czy ktoś chce mieć firmę, czy
    pozostać osobą fizyczną.

  • 9. Data: 2004-10-21 12:34:51
    Od: "jha" <a...@a...com>

    Witam.
    Podepnę się z pytaniem.
    Jeśli ktoś daje korepetycje w domu osobie fizycznej (uczniowi) to przecież
    nie musi płącić żadnych podatków ani prowadzić działalności gospodarczej.
    Tysiące nauczycieli przecież tak robi i nie podpisują żadnych umów, prawda?
    pozdr

  • 10. Data: 2004-10-21 15:16:24
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > Je?li kto? daje korepetycje w domu osobie fizycznej (uczniowi) to przecież
    > nie musi pł?cić żadnych podatków ani prowadzić działalno?ci gospodarczej.
    > Tysi?ce nauczycieli przecież tak robi i nie podpisuj? żadnych umów, prawda?

    oczywiscie ze nie,
    a ci z nauczycieli ktorzy sie z tego nie rozliczaja robia to "na lewo"