  • 1. Data: 2006-02-09 07:54:38
    Temat: Kontrola Policji Drogowej - co im wolno?
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Czy policjantowi podczas zwykłej kontroli drogowej wolno przeszukać kierowce
    i pasażerów, sprawdzić kieszenie itp? Czy jeśli poprosi o opróżnienie
    kieszeni to muszę to zrobić? czy wolno im przeszukać samochód?
    chodzi o zwykłą kontrole drogową, bez policji celnej czy jakiejś większej
    akcji.

    --
    Grzesiex

  • 2. Data: 2006-02-09 15:23:45
    Temat: Re: Kontrola Policji Drogowej - co im wolno?
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    Grzesiex wrote:

    > Witam
    > Czy policjantowi podczas zwykłej kontroli drogowej wolno przeszukać
    > kierowce i pasażerów, sprawdzić kieszenie itp?

    tak

> [...]

    tak

    > czy wolno im przeszukać
    > samochód? chodzi o zwykłą kontrole drogową, bez policji celnej czy

    skad wiesz, ze akurat masz doczynienia ze "zwykla" kontrola, a nie
    "wieksza"??

    pozdro

  • 3. Data: 2006-02-09 18:19:59
    Od: "ghostrider" <g...@a...kick-ass.O_R_G>

    > skad wiesz, ze akurat masz doczynienia ze "zwykla" kontrola, a nie
    > "wieksza"??

    chodzi mu pewnie o to ze nie wywlekli go z samochodu przystawiajac mp5 lub
    glauberyta do skroni ;>

    ghostrider

  • 4. Data: 2006-02-09 19:19:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@c...pl> napisał w wiadomości

    > tak

    A przez przypadek nie w sytuacji uzasadnionego podejrzenia przestepstwa? Bo
    jezeli tak, to powinien przedstawic zarzut.

    > tak

    A moim zdaniem nie musze. Przynajmniej do czasu przedstawienia postanowienia
    o zatrzymaniu.

    Co nie zmienia faktu, ze niespelnienie "zyczenia" jest proszeniem sie o
    klopoty.

    sz.

  • 5. Data: 2006-02-09 19:24:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 20:19:37 +0100, szomiz napisał(a):

    > A przez przypadek nie w sytuacji uzasadnionego podejrzenia przestepstwa? Bo
    > jezeli tak, to powinien przedstawic zarzut.

    Nie. Ustawa o Policji:

    Art. 14. 1. W granicach swych zadań Policja w celu rozpoznawania,
    zapobiegania i wykrywania
    przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności: operacyjno-rozpoznawcze,
    dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe. (...)

    Art. 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo: (...)

    5) dokonywania kontroli osobistej (...)

    > A moim zdaniem nie musze.

    Musisz, patrz wyżej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-02-09 20:16:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > administracyjno-porządkowe. (...)
    >
    > Art. 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają

    I dalej jestes pewien, ze moga to zrobic _bez_ postawienia zarzutu? Przed
    wykonaniem czynnosci, lub - jezeli okolicznosci to uniemozliwiaja -
    bezposrednio po?

    sz.

  • 7. Data: 2006-02-09 20:23:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 21:16:27 +0100, szomiz napisał(a):

    > I dalej jestes pewien, ze moga to zrobic _bez_ postawienia zarzutu? Przed
    > wykonaniem czynnosci, lub - jezeli okolicznosci to uniemozliwiaja -
    > bezposrednio po?

    Oczywiście. Przeczytałeś to co było w moim poście? (chodzi mi o wycinek
    ustawy)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-02-09 20:27:50
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Oczywiście. Przeczytałeś to co było w moim poście? (chodzi mi o wycinek
    > ustawy)

    Nie, nie przeczytalem, cytaty zostawiam losowo.

    sz.

  • 9. Data: 2006-02-09 20:30:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 21:27:50 +0100, szomiz napisał(a):

    > Nie, nie przeczytalem, cytaty zostawiam losowo.

    No wlasnie tak myslalem, bo gdybys przeczytal to nie zadalbys tego
    ostatniego pytania :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-02-10 10:11:46
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > skad wiesz, ze akurat masz doczynienia ze "zwykla" kontrola, a nie
    > "wieksza"??

    no nie chodzi mi o to czy wiem tylko czy mają do tego prawo, nie prosze się
    o kłopoty tylko ostatnio policja przy kontroli podobno (był o tym wątek na
    pl.misc.samochody) prosi o pokazanie tel komórkowego i sprawdza numer IMEI
    czy tel nie jest kradziony no i zastanawiam sie czy jak ktos powie ze nie ma
    telefonu to czy moga go przeszukać.
    Grzesiex