  • 1. Data: 2006-02-09 01:17:10
    Temat: ewidencja kibiców ;-)
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wczoraj sciągnąłem z Internetu (p2p) film o następującej treści:
    - przeszukanie kibiców przez pracowników ochrony podczas wejścia na stadion
    (sprawdzanie kieszeni itp),
    - (teraz uwaga ;-)): policjanci stojący przed autokarem pełnym kibiców,
    wypuszczający ich pojedyńczo i nagrywający ich wizerunek wraz z imieniem,
    nazwiskiem i dokładnym adresem.

    Pomijam fakt głupoty kogoś, kto to udostępnił, bo teraz kibice drużyny
    przeciwnej mogą im zrobić niezłe kuku, ale czy nie zostało tu gdzieś popełnione
    przestępstwo ? Raz, podczas nagrywania (mogło to służyć łatwiejszej
    identyfikacji kibiców na nagraniach z kamer na stadionie), dwa, ktoś taki
    materiał pełen danych osobowych udostępnił w sieci.

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2006-02-09 21:10:06
    Temat: Re: ewidencja kibiców ;-)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz [###t...@p...onet.pl.###] napisał:

    Jeśli opublikowany w sieci materiał pochodzi z kamery policyjnej, a
    nie został nagrany przez stojącą obok osobę, to jest to naruszeniem
    prawa.

  • 3. Data: 2006-02-10 00:23:28
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Jeśli opublikowany w sieci materiał pochodzi z kamery policyjnej, a
    > nie został nagrany przez stojącą obok osobę, to jest to naruszeniem
    > prawa.

    Trudno powiedzieć, czy osoba trzymające kamerę jest policjantem, ale:
    - wypuszczani pojedynczo z autobusu kibice są wypuszczani przez _policjanta_ i
    kierowani do kamery,
    - kibice stoją na wprost kamery i mówią zdecydowanie do osoby, która tą kamerę
    trzyma, na pewno nie jest to nagrywane z boku,
    - osoba trzymająca kamerę, kieruje nagranych kibiców do następnych
    _policjantów_, np.: "podejdź tam do pana oficera".

    Czy należy to gdzieś zgłosić i czy nie będę miał z tego pwodu więcej kłopotów
    niż zrobię pożytku ;-) ?

    Tomasz.