  • 1. Data: 2006-02-08 23:52:04
    Temat: Darowanie gotówki
    Od: koleszka<s...@a...pl>

    Jeżeli rodzice przelewają synowi co miesiąc kieszonkowe w wysokości 500 pln i
    opłacają za niego czesne na studia w wysokości 6000 pln rocznie to daje nam
    łączną kwote 12000 tyś rocznie przez 5 lat 60000 tyś czy syn powinien
    zapłacić podatek od darowizny ???

    PRZYPADEK Z ŻYCIA...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-09 16:12:02
    Temat: Re: Darowanie gotówki
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A co to jest?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 3. Data: 2006-02-09 16:28:33
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    koleszka wrote:

> [...]
    > to daje nam
    > łączną kwote 12000 tyś rocznie przez 5 lat 60000 tyś czy syn
    > powinien zapłacić podatek od darowizny ???

    to nie jest darowizna

    pozdro

  • 4. Data: 2006-02-09 17:58:37
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > A co to jest?

    alimenty...

  • 5. Data: 2006-02-09 18:01:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    xmarcel napisał(a):

    > to nie jest darowizna

    Jestem ciekawy skąd wiesz? Jak do tego doszedłeś?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 6. Data: 2006-02-09 18:21:46
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jestem ciekawy skąd wiesz? Jak do tego doszedłeś?

    Teoretycznie, przynajmniej w części, mogłaby to być darowizna, ale
    prawdopopodobniej jest to po prostu wypełnianie obowiązków wynikających z
    art. 87, 96 i 133 KRiO. W szczególności 133 w świetle "dobra społecznego"
    wymienionego w art. 133 jest interpretowany tak, że jeśli dziecko chce
    studiować, to dla dobra społecznego rodzice powinni na owe studia łożyć.

    A jeśli nawet student ze względu na własne dochody mógłby się utrzymać sam,
    to i tak w odpowiednio bogatej rodzinie owe świadczenia rodziców byłyby
    wypełnianiem ich obowiązków - np. ze względu na koncepcję równej
    stopy życiowej rodziny.

    Paweł Marcisz

  • 7. Data: 2006-02-09 18:25:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pawel Marcisz napisał(a):

> [...]
    > wymienionego w art. 133 jest interpretowany tak, że jeśli dziecko chce
    > studiować, to dla dobra społecznego rodzice powinni na owe studia łożyć.

    No właśnie - z barku wiedzy - nie sposób powiedzieć czy to w całości
    alimenty czy darowizna.

  • 8. Data: 2006-02-09 18:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > No właśnie - z barku wiedzy - nie sposób powiedzieć czy to w całości
    > alimenty czy darowizna.

    Jeśli studiuje i jest na utrzymaniu rodziców to nie jest to darowizna.
    Jeśli pracuje, a rodzice dopłacają mu do studiów to jest to darowizna.

  • 9. Data: 2006-02-09 18:43:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Jeśli studiuje i jest na utrzymaniu rodziców to nie jest to darowizna.

    Dlaczego? Skąd wiesz jakie są jego usprawiedliwione potrzeby?

    > Jeśli pracuje, a rodzice dopłacają mu do studiów to jest to darowizna.

    Dlaczego? Może mimo że pracuje nie jest w stanie się utrzymać samodzielnie.

  • 10. Data: 2006-02-09 18:54:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > Dlaczego? Skąd wiesz jakie są jego usprawiedliwione potrzeby?

    > Dlaczego? Może mimo że pracuje nie jest w stanie się utrzymać samodzielnie.

    Ba.
    Ja też pracuję i nie jestem w stanie utrzymać się samodzielnie.
    W znaczeniu samodzielnie bardziej miałem na myśli samodzielne
    gospodarstwo domowe.