1. Data: 2006-02-09 07:48:02
Temat:Jak sprawdzic, czy przelew dotarl .. ?
Od:"Marsjusz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.

Gosc buduje mi kuchnie, popadl w jakies problemy finansowe i nie moze
wykupic od stolarza blatu za spora kase.
Zaczalem sie domagac wykonania kuchni, on ze nie odda bo nie ma blatu, a na
blat nie ma kasy.
Podejrzewam, ze chce wyciagnac ode mnie reszte kasy za kuchnie przed jej
zrobieniem.
Wplacilem juz sporo zaliczek (wiem, wiem jestem stukniety, ale gosc z
polecenia itd.)
Teoretycznie moge zagrozic zerwaniem umowe i isc do sadu, ale zycie bez
kuchni przez 2 iesiace jest trudne, a co dopiero rok, czy dwa.
Uleglem i przelalem (elektronicznie) na jego konto kase za blat (to bylo w
piatek), dzisiaj jest czwartek a on mowi ze nie ma kasy i palcem nie ruszy.
Mam potwierdzenia, ale one tylko0 mnie upewniaja ze wyslalem.

Czy mozna zwrocic sie do banku odbiorcy, lub gdziekolwiek (on odpada) i
zapytac o szczegoly tej transakcji, tzn.
czy kasa dotarła ??

Bank Śląski w Szczecinie mowi mi ze nie udzieli mi takiej informacji i dupa.

Mozna cos z tym zrobic ??

Pozdrawiam
Mariusz

2. Data: 2006-02-09 07:59:48
Temat:Re: Jak sprawdzic, czy przelew dotarl .. ?
Od:jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjusz wrote:

> [...]
> czy kasa dotarła ??
>
> Bank Śląski w Szczecinie mowi mi ze nie udzieli mi takiej informacji i

Procedura jest taka. Dajesz gościowi do podpisania groźnie brzmiące
oświadczenie w stylu: "Ja .... niżej podpisany świadomy
odpowiedzialności karnej, oświadczam, że nie otrzymałem do dnia
dzisiejszego przelewu z dnia .... z rachunku nr .... należacego do ....
na mój rachunek nr .... w odfdziale ... banku ...." Albo gość w tym
momencie mięknie i stwierdza, że jeszcze raz sprawdzi czy przyszedł,
albo podpisuje. Wtedy robisz ksero i dołączasz do reklamacji składanej
w twoim banku. Tak naprawdę odpowiedzialność karna za podpisanie
takiego fałszywego oświadczenia praktycznie nie istnieje.

3. Data: 2006-02-09 08:36:50
Od:"Auguro" <a...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ruszy.
> Mam potwierdzenia, ale one tylko0 mnie upewniaja ze wyslalem.

Stary patent na zwlekanie. Jeśli przelew mial nr NRB to przelew dotarł
napewno w ciągu 48 godzin. Jakby numer się nie zgadzał to by bank nie
przyjął przelewu. Powiedz mu ze masz znajomą w jego banku i ona powiedziała
że przelew dotarł o 17.00 w poniedziałek.
O tej godzinie powinien dotrzeć przelew międzybankowy wysłany do godziny 17
w piątek. Nie ma bata. W jakich bankach macie konta??

pl

4. Data: 2006-02-09 09:02:21
Od:"Marsjusz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Auguro" <a...@w...peel> napisał w wiadomości
> [...]
> 17
> w piątek. Nie ma bata. W jakich bankach macie konta??

Ja BPH, on ING

Dzwonilem do ING i sie zalilem,
podalem konto, kwote i tytul
pani sie usmiechnela i powiedziala ," ze nie moze mi nic powiedziec, ale
wszystko jest OK ;-) "

Jestem pewny, ze kasa dotarla,
dobre jest po pisemko (podpowiedz jurq'a, ze oswiadcza, ze ... do dnia xx
nie otrzymal kasy),
sprobuje mu podsunac do podpisania.

dzieki
Mariusz

5. Data: 2006-02-09 10:36:35
Od:Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjusz" <m...@o...pl> naskrobał/a w

> Mozna cos z tym zrobic?

Niech ci pokaże wyciąg z konta.

6. Data: 2006-02-09 11:28:05
Od:Hikikomori San <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjusz wrote:

> sprobuje mu podsunac do podpisania.

"Prosze Pana, poniewaz musze uruchomic procedure reklamacji, bank wymaga
takiego swistka od osoby, na ktorej konto mialy wplynac pieniadze,
prosze, podpisik, dziekuje, do widzenia (w sadzie) ;)"

________________
Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

7. Data: 2006-02-09 21:05:18
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq [###j...@X...to.z.adresu.Xop.pl.###] napisał:

> [...]
> w twoim banku. Tak naprawdę odpowiedzialność karna za podpisanie
> takiego fałszywego oświadczenia praktycznie nie istnieje.

A zatem jaki jest sens pobierania tego oświadczenia?

8. Data: 2006-02-09 21:08:34
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjusz [###m...@o...pl.###] napisał:

Możesz spokojnie przyjąć, ze prawidłowo wysłany przelew doszedł do
niego. Skoro twierdzi, ze nie to kłamie. Zostałeś oszukany. Wyjaśnij w
krótkich żołnierskich słowach stolarzowi, ze ma załóżmy dwa dni na
zmontowanie kuchni, a potem opóźnienie będzie wyjaśniał prokuratorowi
i sądowi, bowiem wyłudził od Ciebie pieniądze, ale umowy nie wykonał.
Kluczowym tutaj jest nie tyle niewywiązanie się przez niego z umowy,
bo to sprawa cywilna, tylko fakt, ze wypiera się otrzymania należności
i tym tłumaczy, że nie wykona umowy. Myślę, że taka rozmowa powinna
skłonić go do rozwiązania pokojowego problemu.

9. Data: 2006-02-09 21:36:14
Od:Hikikomori San <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik wrote:

> ... pokojowego problemu.

W kwestii formalnej, ten problem jest ... kuchenny ;)

10. Data: 2006-02-09 21:53:00
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hikikomori San [###h...@g...pl.###] napisał:
> W kwestii formalnej, ten problem jest ... kuchenny ;)

powinno być: "pokojowego rozwiązania problemu".