  • 11. Data: 2017-08-30 00:54:18
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 14:35, Shrek pisze:

    > Ale co chcesz poprawiać?

    Kto twierdzi, że chce poprawiać? Chyba dość wyraźnie napisałem co
    rozumiem przez psucie prawa. Porada "zamiast poprawiać" nie tyczyła się
    do mnie, tylko do tych, którzy chcą coś zmienić.

    > Poprzednio twierdziłeś, że prawo jest dobre:P

    Bo jest. Jednym z wyznaczników dobrego prawa jest to, czy jest odporne
    na kombinowanie - zajmowanie tego, co dłużnik ma, i badanie własności
    później, na zarzut właściciela - skutecznie ogranicza kombinowanie "ale
    to nie moje, proszę nie zajmować".

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-08-30 01:08:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 00:54:18 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > skutecznie ogranicza kombinowanie "ale
    > to nie moje, proszę nie zajmować".

    Co nie oznacza, że jest rozwiązaniem idealnym. Konfrontacja z
    rozwiązaniami jak to się robi w innych krajach dopiero upoważnia do
    oceny czy nasze jest dobre czy nie. Bo niewątpliwie wady ma.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-08-30 07:18:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2017 o 00:54, Liwiusz pisze:

    > Porada "zamiast poprawiać" nie tyczyła się
    > do mnie, tylko do tych, którzy chcą coś zmienić.

    Aha;)

> [...]
    > na kombinowanie - zajmowanie tego, co dłużnik ma, i badanie własności
    > później, na zarzut właściciela - skutecznie ogranicza kombinowanie "ale

    Ale wiesz, ze ogólnie prawo nie jest po to, żeby komornikowi było łatwiej?

    Shrek

  • 14. Data: 2017-08-30 08:30:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-30 o 07:18, Shrek pisze:

    > Ale wiesz, ze ogólnie prawo nie jest po to, żeby komornikowi było łatwiej?

    Bo i nie chodzi o to, aby komornikowi było łatwiej, tylko aby wierzyciel
    otrzymywał zasądzone środki.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-08-30 08:38:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2017 o 08:30, Liwiusz pisze:

    > Bo i nie chodzi o to, aby komornikowi było łatwiej, tylko aby wierzyciel
    > otrzymywał zasądzone środki.

    Nie - również nie o to chodzi.

    Shrek

  • 16. Data: 2017-08-30 08:48:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przecież własność jest zbadana i w starym, w nowym prawie.
    Zmiana polega na tym, że niepotrzebny będzie zarzut właściciela.
    Wiesz, ile czasu, nerwów, pieniędzy kosztuje wnoszenie zarzutów?
    I wiesz, że komornik nie zwraca żadnych kosztów spraw przeciw niemu, nawet tych przez
    komornika przegranych?

    -----

  • 17. Data: 2017-08-30 08:49:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-30 o 08:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przecież własność jest zbadana i w starym, w nowym prawie.
    > Zmiana polega na tym, że niepotrzebny będzie zarzut właściciela.

    To, że z dokumentów coś wynika (np. wpis w dowodzie rejestracyjnym) nie
    oznacza, że taki jest stan faktyczny.

    > Wiesz, ile czasu, nerwów, pieniędzy kosztuje wnoszenie zarzutów?

    Rozumiem twoje obawy. Osobie, która nie potrafi się nauczyć nawet
    poprawnie cytować nie można stawiać zbyt wysokich wymagań.

    > I wiesz, że komornik nie zwraca żadnych kosztów spraw przeciw niemu, nawet tych
    przez komornika przegranych?

    No jasne, że nie. Koszty zwraca wierzyciel.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-08-30 10:05:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Taaa, jaaasneee, tylko pokaż orzeczenie zasądzajace na rzecz skarżącego zwrot kosztów
    wniesionej skargi na komornika.

    -----

  • 19. Data: 2017-08-30 10:32:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-30 o 10:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Taaa, jaaasneee, tylko pokaż orzeczenie zasądzajace na rzecz skarżącego zwrot
    kosztów wniesionej skargi na komornika.

    Pewnie znowu nie wiesz o czym piszesz. Nie dyskutujemy o skardze na
    komornika - jego zachowanie jest poprawne i nie ma się na co skarżyć.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-08-31 11:28:43
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 08:30, Liwiusz pisze:

    > Bo i nie chodzi o to, aby komornikowi było łatwiej, tylko aby wierzyciel
    > otrzymywał zasądzone środki.

    i pochodzące wyłącznie od dłużnika oczywiście.

    Pozdrawiam,
    Wojtek