  • 11. Data: 2010-08-10 14:57:43
    Temat: Re: Komornik, własność osób trzecich.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.

    Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-08-10 16:13:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.

    docelowo.
    przejsciowo może zajać wszystko co mu się wydaje, że jest we władaniu
    dłużnika lub jest własnością dłużnika, nawet jak nie jest własności
    dłużnika i nawet jeśli komornik zrobił to bezprawnie.

    To ty musisz neistety udowadniać, że nie jesteś wielbłądem i że ten
    telewizor w towim pokoju należy do ciebie, anie do twojego brata,
    którego komornik ściga.

  • 13. Data: 2010-08-10 16:22:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek pisze:

    > Czy może tu chodzi tylko o możliwość udowodnienia, że to nie mienie firmy od
    > ręki (np. gdybym miał dowód zakupu laptopa przy sobie to komornik nie mógłby
    > zająć) ?

    Jakbyś miał w danej chwili dowód własności to komornik winien się zlitować.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2010-08-10 19:52:25
    Temat: Re: Komornik, wlasnosc osób trzecich.
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <4c6165f5$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>,
    m...@g...com says...>
    > (10.08.2010 12:52), Leszek wrote:
    > [...]
    >
    > Wierzyciel czy dluznik?
    >
    > p. m.

    wierzyciel

  • 15. Data: 2010-08-10 19:52:35
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <i3rne5$st3$1@inews.gazeta.pl>, w...@g...pl.invalid
    says...>

    > 30 czy 7-14?
    > Cos mam wrazenie, ze 30 to za duzo.

    miesiac - Art. 841. § 3 KPC

  • 16. Data: 2010-08-12 19:27:38
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.
    > Liwiusz

    Co znaczy we wladaniu dluznika? To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
    (laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie? Mam tez rozumiec
    ze jesli przypadkiem przyjde do firmy w sprawie interesow to jak wpadnie do niej
    komornik to na podstawie takiego samego widzimisie zajmie mi to co mam przy
    sobie? Jakie w takim wypadku jest rozroznienie pomiedzy rzeczami interesanta
    a prywatnymi rzeczami osoby zatrudnionej?
    AM

  • 17. Data: 2010-08-12 19:50:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c644b2b$0$21010$65785112@news.neostrada.pl Hades
    <w...@v...pl> pisze:

    > Co znaczy we wladaniu dluznika?
    W pewnym uproszczeniu to znaczy, że on to ma.

    > To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
    > (laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie?
    To komornika na początek zwykle nie obchodzi.
    Przecież to bydlę, on nie myśli, on zajmuje - za to ma kasę.
    Są jednak pewne ograniczenia.

    > Mam tez
    > rozumiec ze jesli przypadkiem przyjde do firmy w sprawie interesow to
    > jak wpadnie do niej komornik to na podstawie takiego samego widzimisie
    > zajmie mi to co mam przy sobie?
    W bardzo czarnym scenariuszu można się o taką historię pokusić, choc to
    trąci fantazją.

    > Jakie w takim wypadku jest rozroznienie
    > pomiedzy rzeczami interesanta a prywatnymi rzeczami osoby zatrudnionej?
    Na początek rozróżnienie zależy często od oceny łajdaka.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2010-08-12 20:09:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Hades wrote:

    > Co znaczy we wladaniu dluznika?

    Czyli cos czym ma prawo rozporzadzac.

    > To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
    > (laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie?

    Umowy. np. ustnej. użyczyłeś, wypożyczyłeś, oddałeś w leasing.

> [...]
    > do niej
    > komornik to na podstawie takiego samego widzimisie zajmie mi to co mam przy

    dokładnie tak.
    z pewnymi ograniczenia. spodni z ciebie nie zedrze.

    > Jakie w takim wypadku jest rozroznienie pomiedzy rzeczami
    > interesanta a prywatnymi rzeczami osoby zatrudnionej?

    dowód własności. np. rachunek z przed 15 lat na ten telewizor co w
    drugim pokoju u brata stoi.

  • 19. Data: 2010-08-12 20:22:15
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "witek"

    > Czyli cos czym ma prawo rozporzadzac.

    Alez dluznik nie ma prawa dysponowac moja wlasnoscia! Moze wiec
    rozporzadzac moja wlasnosci bez mojego upowaznienia czyli bo tak
    mu sie spodoba? Komornik zayta: No co ma Pan do zajecia? A wie
    pan to, to i to (wskazujac na moj samochod ktorym przyjechalem bo
    w firmie chcialem zlozyc zamowienie). Chyba cos tu jest nie tak

    > Umowy. np. ustnej. użyczyłeś, wypożyczyłeś, oddałeś w leasing.

    Nie ma zadnej umowy uzyczenia itp. Tym samym oswiadczenie
    dluznika: "To, to i to moze pan (komornik) zajac" ze wskazaniem
    na moja wlasnosc jest zgodne z prawem mimo mojego oswiadczenia
    ze te rzeczy nie sa w dyspozycji dluznika?

    > dokładnie tak.
    > z pewnymi ograniczenia. spodni z ciebie nie zedrze.

    > dowód własności. np. rachunek z przed 15 lat na ten telewizor co w drugim
    > pokoju u brata stoi.

    Tyle tylko ze mam dochodzic ich odyskania po zajeciu mimo oswiadczenia
    (udowodnienia) ze jestem ich wlascicielem.
    AM

  • 20. Data: 2010-08-12 20:50:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Hades wrote:

    > Tyle tylko ze mam dochodzic ich odyskania po zajeciu mimo oswiadczenia
    > (udowodnienia) ze jestem ich wlascicielem.

    tak, jeśli komornik nie odstąpił od zajęcia. Pówdztwo przeciwegzekucyjne
    lub skarga na komornika.