  • 1. Data: 2006-12-15 09:33:01
    Temat: Komornik sądowy a drugi wierzyciel
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    Mam odpis wyroku SO o zapłatę opatrzony klauzulą wykonalności.

    Drugi wierzyciel nie kiwnął palcem przy sprawie, którą pilotowałem
    (poniosłem wszystkie koszty) ale widnieje na odpisie wyroku (sprawa z
    powództwa: ja, drugi wierzyciel). Tu pytanie:

    1. czy na wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego, mogę podać
    tylko siebie jako wierzyciela i czy wystarczy tylko mój podpis?

    2. czy komornik ma obowiązek poinformować drugiego wierzyciela o
    wszczęciu postępowania?

    3. jeśli podam na wniosku tylko swój nr rachunku, czy komornik
    przeleje całą wyegzekwowaną kwotę na ten rachunek, czy też będzie się
    również domagał podania rachunku wspólnika?

    Dodam, że wspólnik nic nie wie, że sprawa już się zakończyła.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Rex

  • 2. Data: 2006-12-15 10:33:47
    Temat: Re: Komornik sądowy a drugi wierzyciel
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Rex powiada:

> [...]

    > (poniosłem wszystkie koszty) ale widnieje na odpisie wyroku (sprawa z
    > powództwa: ja, drugi wierzyciel). Tu pytanie:

    A jak wygląda sformułowanie wyroku zasądzające należność dla Was dwóch?

    Szmul Szmulewicz

  • 3. Data: 2006-12-15 12:52:31
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Szmul Szmulewicz napisał(a):
    > Rex powiada:

    > A jak wygląda sformułowanie wyroku zasądzające należność dla Was dwóch?

    SO ..........
    po rozpoznaniu sprawy z powództwa: (ja, drugi wierzyciel)
    przeciwko: dłużnik
    o zapłatę

    1. zasądza od pozwanego na rzecz powodów solidarnie kwotę ......
    2. .....................
    3. kosztami postępowania obciąża pozwaną i z tego tytułu zasądza od niej
    na rzecz powodów solidarnie kwotę ..... tytułem zwrotu kosztów procesu.

    Rex

  • 4. Data: 2006-12-15 13:26:39
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Rex powiada:

    [..]

    Możesz przeprowadzić egzekucję bez udziału drugiego wierzyciela, jednak
    powinieneś przekazać mu przypadającą na niego część wyegzekwowanej kwoty.
    Inaczej ryzykujesz zarzutem dopuszczenia się przestępstwa przywłaszczenia.

    Sprawa się dodatkowo komplikue przy nieśmiałym założeniu, że jesteście
    wspólnikami spółki cywilnej, a wierzytelność wynika z działalności
    gospodarczej. Wtedy odradzałbym też korzystanie z własnego konta prywatnego
    - bo do tego może jeszcze dojść odpowiedzialność karno - skarbowa.

    Szmul Szmulewicz

  • 5. Data: 2006-12-15 15:53:23
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Szmul Szmulewicz napisał(a):
    > Rex powiada:

    > [..]
    >
    > Możesz przeprowadzić egzekucję bez udziału drugiego wierzyciela,

    Czyli na wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego mogę podać tylko
    swoje dane, nie podając danych wspólnika. Zgadza się?

    jednak
    > powinieneś przekazać mu przypadającą na niego część wyegzekwowanej kwoty.

    Wspólnik nie zaangażował się w sprawę, więc powiedziałem mu, że jeśli
    wygram proces to pieniądze będą moje. Podczas rozmowy zgodził się na
    takie rozwiązanie. Jednak nie mam na to żadnych papierów, więc z
    prawnego punktu wiedzenia każdy z nas powinien dostać po połowie
    wyegzekwowanej kwoty.

    Chciałbym sprawę rozegrać tak, żeby komornik całą kwotę przelał na mój
    rachunek, nie informując o tym drugiego wierzyciela.
    Czy da się to jakoś zrobić? Jeśli tak, to w jaki sposób? Nigdy wcześniej
    nie miałem do czynienia z komornikiem, więc nie wiem czego mogę sie
    spodziewać.

    Dodam, że na odpisie wyroku nie jest podany adres wspólnika. Jeśli więc
    komornik chciałby przekazać mu połowę wyegzekwowanej kwoty, to w jaki
    sposób go znajdzie?

    > Sprawa się dodatkowo komplikue przy nieśmiałym założeniu, że jesteście
    > wspólnikami spółki cywilnej, a wierzytelność wynika z działalności
    > gospodarczej.

    Wierzytelność nie wynika z DG. Jesteśmy współwłaścicielami nieruchomości.

    Z góry dziękuję za dalsze podpowiedzi i sugestie.
    Pozdrawiam
    Rex