    From: Rex <w...@z...spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik sądowy a drugi wierzyciel
    Date: Fri, 15 Dec 2006 16:53:23 +0100

    Szmul Szmulewicz napisał(a):
    > Rex powiada:

    > [..]
    >
    > Możesz przeprowadzić egzekucję bez udziału drugiego wierzyciela,

    Czyli na wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego mogę podać tylko
    swoje dane, nie podając danych wspólnika. Zgadza się?

    jednak
    > powinieneś przekazać mu przypadającą na niego część wyegzekwowanej kwoty.

    Wspólnik nie zaangażował się w sprawę, więc powiedziałem mu, że jeśli
    wygram proces to pieniądze będą moje. Podczas rozmowy zgodził się na
    takie rozwiązanie. Jednak nie mam na to żadnych papierów, więc z
    prawnego punktu wiedzenia każdy z nas powinien dostać po połowie
    wyegzekwowanej kwoty.

    Chciałbym sprawę rozegrać tak, żeby komornik całą kwotę przelał na mój
    rachunek, nie informując o tym drugiego wierzyciela.
    Czy da się to jakoś zrobić? Jeśli tak, to w jaki sposób? Nigdy wcześniej
    nie miałem do czynienia z komornikiem, więc nie wiem czego mogę sie
    spodziewać.

    Dodam, że na odpisie wyroku nie jest podany adres wspólnika. Jeśli więc
    komornik chciałby przekazać mu połowę wyegzekwowanej kwoty, to w jaki
    sposób go znajdzie?

    > Sprawa się dodatkowo komplikue przy nieśmiałym założeniu, że jesteście
    > wspólnikami spółki cywilnej, a wierzytelność wynika z działalności
    > gospodarczej.

    Wierzytelność nie wynika z DG. Jesteśmy współwłaścicielami nieruchomości.

    Z góry dziękuję za dalsze podpowiedzi i sugestie.
    Pozdrawiam
    Rex