  • 1. Data: 2006-01-31 22:34:34
    Temat: Komornik - ponowne zabezpieczenie przez zaznaczenie w protokole
    Od: "Jacek JJ" <s...@p...pl>

    Witam
    Borykam sie z pewnym problemem. Otoz swego czasu komornik zajal towar
    nalezacy do mnie na poczet zabezpieczenia roszczen wobec poprzedniego
    najemcy pomieszczenia, w ktorym obecnie ja prowadze dzialalnosc.
    Oczywiscie wezwalem tegoz wierzyciela do zwolnienia mojego towaru, a wobec
    braku odpowiedzi zlozylem powodztwo przeciwzabezpieczeniowe. Sprawa jest w
    toku, gdyz wierzyciel stara sie maxymalnie utrudnic zupelnie bezsensowne
    zabezpieczenie majatku kogos innego, jednak kilka dni temu otrzymalem pismo
    od komornika. informuje mnie ze dokonal ponownego zabezpeczenia tego co juz
    zabezpieczyl wczesniej, przez "zaznaczenie w protokole pierwszego zajecia".
    Z tego co udalo mi sie dowiedziec, ten sam wierzyciel ma jeszcze dwa inne
    tytuly wykonawcze i komornik prawdopodobnie dolozyl je do poprzedniego
    protokolu.
    Pytanie co powinienem zrobic i czy wogole cos. Poniewaz komornik
    zabezpieczyl towar nie dluznika lecz moj, na co mam dowody w postaci faktur
    zakupu i oczywiscie zeznan moich dostawcow, wiec zakladam ze toczacy sie
    proces o zdjecie zabezpieczenia wygram. Jednak znajomy prawnik powiedzial mi
    ze musze wytoczyc drugie powodztwo, poniewaz jezeli nawet pierwszy proces
    wygram to komornik bedzie dysponowal drugim zabezpieczeniem. Wydaje mi sie
    to bez sensu, poniewaz jesli Sad orzeknie ze towar nie nalezal do dluznika
    lecz do mnie w pierwszej sprawie, to logicznym jest ze komornik nie powinine
    go zajmowac z oczywistych powodow, rownie dobrze moglby zajac kolumne
    zygmunta.
    Czy mieliscie juz takie przypadek?
    Co powinienem zrobic?
    pozdr
    Jacek JJ

  • 2. Data: 2006-02-01 14:20:29
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek JJ" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    faktur
    > zakupu i oczywiscie zeznan moich dostawcow, wiec zakladam ze toczacy sie

    A czy nie lepiej wystąpić od razu ze skargą na komornika do jego
    przełożonych? Przecież chyba ktoś odpowiada za jego durne czyny? Ja bym tak
    zrobiła, pokserowała dodatkowo dowody, że towar jest mój i już. Może by się
    bez sprawy obyło?

    Mam nadzieje, że ktoś ci doradzi coś sensownego, bo takie sk... aż mierzi.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 3. Data: 2006-02-01 21:09:49
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    Jacek JJ napisał(a):
> [...]
    > go zajmowac z oczywistych powodow, rownie dobrze moglby zajac kolumne

    zloz skarge do prezes sadu( o ile komornik sadowy), z odpowiednimi dowodami