  • 11. Data: 2003-06-11 21:10:20
    Temat: Re: Kodeks pracy i pracodawca vs pracownik
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > Kurdelebele ..... Tu jest jasne .... przy pracy powyżej 6 godzin ....
    > przysługuje Ci 15 minut płatnej przerwy. I to chyba
    jasne, że 9 >6 :))))))
    Wiem ale czy po wyżej tych godzi należy się jakaś dodatkowa przerwa lub
    dłuższa?

    > Jasny zielony ludziku ........... tu jest prawdopodobnie porypane wszystko
    > to z winy pracodawcy.
    Wiem ale jeśli tak już pracujemy to czy powinno być to uwzględnione w umowie

> [...]
    > pracodawcy okresie rozliczeniowym, to zapłaci Ci za nadgodziny ....... ale
    > tego wymagać będzie dopiero inspekcja pracy po kontroli lub sąd pracy na
    > rozprawie ..... i prawdopodobnie tutaj wszystko się wyjani co do
    większości
    > punktów

    > pierwszych 6
    >
    > Urlop przysługuje Ci (nabywasz prawa do niego) w przypadku pracy u nowego
    > pracodawcy od razu ... jeśli u poprzedniego, poprzednich, pracodawców
    > przepracowałeś powyżej 6 miesięcy pracy, od pierwszego dnia pracy.
    Czyli jeśli kiedyś przepracowałem w firmie X 7 miesięcy i w firmie y teraz
    pracuje to odrazu mi się należy urlop i ile?
    Gdzie to znajde w kodeksie

    > coś
    > umowie,
    > zasadami
    >
    > Jak udowodnie Ci, jako pracodawca,, że to sabotaż z Twojej strony ...
    > pokrywasz 100 % wartości sprzętu, jaki zepsułeś.
    A jeśli pomyłka, błąd?

    > naliczone odrębniei
    >
    > Nadgodziny, kurnabela, MUSZĄ BYĆ UWIDOCZNIONE W EWIDENCJI CZASU
    PRACY......
    > i dopiero na podstawie ewidencji czasu racy można naliczyć nadgodziny i
    dać
    > ew. premię uznaniową :)))))))))))))))))))
    Ale czy to się potem gdzieś uwzględnia pomijając to że na dzień dzisiejszy
    jestem okradany

    Dzięki serdeczne
    Bartek

  • 12. Data: 2003-06-12 06:16:47
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dzięki ale chodzi mi o to czy w kodeksie jestcoś takiego co pozwala mu na
    > potrącenie mi z pensji i czy zawsze musi być moja zgoda a jeśli nie to co
    > gdzie znaleść to w kodeksie

    Witam,

    Art. 87. § 1. (33) Z wynagrodzenia za pracę - po odliczeniu składek na
    ubezpieczenia społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych -
    podlegają potrąceniu tylko następujące należności:
    1) sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie świadczeń
    alimentacyjnych,
    2) sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie należności
    innych niż świadczenia alimentacyjne,
    3) zaliczki pieniężne udzielone pracownikowi,
    4) kary pieniężne przewidziane w art. 108.
    § 2. Potrąceń dokonuje się w kolejności podanej w § 1.
    § 3. Potrącenia mogą być dokonywane w następujących granicach:
    1) w razie egzekucji świadczeń alimentacyjnych - do wysokości trzech piątych
    wynagrodzenia,
    2) w razie egzekucji innych należności lub potrącania zaliczek pieniężnych -
    do wysokości połowy wynagrodzenia.
    § 4. Potrącenia, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, nie mogą w sumie przekraczać
    połowy wynagrodzenia, a łącznie z potrąceniami, o których mowa w § 1 pkt 1 -
    trzech piątych wynagrodzenia. Niezależnie od tych potrąceń kary pieniężne
    potrąca się w granicach określonych w art. 108.
    § 5. (34) Nagroda z zakładowego funduszu nagród(35), dodatkowe wynagrodzenie
    roczne oraz należności przysługujące pracownikom z tytułu udziału w zysku lub w
    nadwyżce bilansowej podlegają egzekucji na zaspokojenie świadczeń
    alimentacyjnych do pełnej wysokości.
    § 6. Rada Ministrów określa w drodze rozporządzenia kwoty wynagrodzenia wolne
    od potrąceń z tytułów wymienionych w § 1 pkt 2-4.
    § 7. Z wynagrodzenia za pracę odlicza się, w pełnej wysokości, kwoty wypłacone
    w poprzednim terminie płatności za okres nieobecności w pracy, za który
    pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia.

    Art. 91. Należności inne niż wymienione w art. 87 § 1 i 7 mogą być potrącane z
    wynagrodzenia pracownika tylko za jego zgodą wyrażoną na piśmie.

    Paweł

  • 13. Data: 2003-06-12 06:26:33
    Od: w...@p...onet.pl

    > Tak już to napisałem wcześniej

    Art. 154(1). Do okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i wymiar
    urlopu, wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, bez względu na przerwy w
    zatrudnieniu oraz sposób ustania stosunku pracy.

    > Ale jakie są to zasady gdzie to znaleść w kodeksie

    Tak w skrócie,
    jeżeli nie powierzono Ci mienia z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia się i
    wyrządzisz pracodawcy szkodę to wysokość odszkodowania nie może przekraczać
    Twojego 3 miesięcznego wynagrodzenia. Jeżeli wyrządzisz szkodę umyślnie to
    odpowiadzasz do pełnej wysokości.

    Paweł

  • 14. Data: 2003-06-12 16:25:07
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > jasne, że 9 >6 :))))))
    > Wiem ale czy po wyżej tych godzi należy się jakaś dodatkowa przerwa lub
    > dłuższa?

    Kunamole ..... Bartku ... czy warażam się jasno??????????????
    po sześciu godzinach pracy należy Ci się jedna płatna przerwa .....
    Należy Ci się to jak psu zupa a mnie urlop ......
    Podczas pracy do 6 godzin NIC CI SIĘ NIE NALEŻY .......ZADNEJ PRZERWY
    powyżej sześciu godzin należy Ci się jedna pietnastominutowa płatna przerwa
    Czyli jak pracujesz 7 godzin .. to masz 15 minut płatnej przerwy
    Czyli jak pracujesz 8 godzin .. to masz 15 minut płatnej przerwy
    Czyli jak pracujesz 9 godzin .. to masz 15 minut płatnej przerwy
    Czyli jak pracujesz 10 godzin .. to masz 15 minut płatnej przerwy
    Czyli jak pracujesz 11 godzin .. to masz 15 minut płatnej przerwy
    Czyli jak pracujesz 12 godzin .. to masz 15 minut płatnej przerwy
    oczywiście jeśli harmonogram czasu pracy przewiduje u Ciebie taką pracę i w
    takiej ilości godzin na dobę.
    art. 129^10

    > wpływ
    > Wiem ale jeśli tak już pracujemy to czy powinno być to uwzględnione w
    umowie

    Brak słów ..... jeśli pracodawca przekracza prawo .. to ty liczysz, że on to
    potwierdzi pisemnie ..... a poza tym to Ty zdrowy jestes ? :)))))))))))))))

> [...]
    > Czyli jeśli kiedyś przepracowałem w firmie X 7 miesięcy i w firmie y teraz
    > pracuje to odrazu mi się należy urlop i ile?

    Nie myl pojęcia, że masz prawo do urlopu a samego otrzymania jego :))))
    Urlop należy Ci się ... ale to pracodawca określi kiedy go weźmiesz ...
    jasneeee?
    art. 153 kodeksu pracy

    > jeśli
    > odpowiadasz

    > A jeśli pomyłka, błąd?

    Ty teraz prowadzisz ze mna widze akademicką dyskusję ....kurdefrak.

> [...]
    > dać
    > Ale czy to się potem gdzieś uwzględnia pomijając to że na dzień dzisiejszy

    jeśli jesteś okradany to możesz udać się do sądu pracy lub inspekcji pracy i
    tam się wyjaśni wszystko

    pozdrawiam
    fart