  • 1. Data: 2003-06-04 14:51:31
    Temat: cytowanie maila na grupie dyskusyjnej
    Od: "Solos" <s...@o...pl>

    mam takie pytanko. czy jesli ktos wysle do mnie maila to moge tresc tego
    listu zacytowac na grupie dyskusyjnej bez zgody autora maila???

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

  • 2. Data: 2003-06-04 14:56:40
    Temat: Re: cytowanie maila na grupie dyskusyjnej
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > mam takie pytanko. czy jesli ktos wysle do mnie maila to moge tresc tego
    > listu zacytowac na grupie dyskusyjnej bez zgody autora maila???

    A co mówiła Mamusia o prywatnej korespondencji??
    NIE! zdecydownie NIE!

  • 3. Data: 2003-06-04 15:03:44
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > mam takie pytanko. czy jesli ktos wysle do mnie maila to moge tresc tego
    > listu zacytowac na grupie dyskusyjnej bez zgody autora maila???

    Oczywiscie, ze nie.

  • 4. Data: 2003-06-04 15:06:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-06-04 16:51, Solos napisał:
    > mam takie pytanko. czy jesli ktos wysle do mnie maila to moge tresc tego
    > listu zacytowac na grupie dyskusyjnej bez zgody autora maila???

    Tak.
    Prawnie możesz nawet cały list, ale wtedy ocierasz się o skurczysyństwo,
    szczególnie jeśli to był list pisany z przeznaczeniem tylko dla Ciebie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 5. Data: 2003-06-04 15:07:33
    Od: t...@w...pdi.net

    Solos <s...@o...pl> wrote:

    > mam takie pytanko. czy jesli ktos wysle do mnie maila to moge tresc tego
    > listu zacytowac na grupie dyskusyjnej bez zgody autora maila???

    Mysle, ze z listem do ciebie mozesz zrobic co chcesz.

    > --- Michał "Solos" Raczko ---

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 6. Data: 2003-06-04 15:11:28
    Od: "Solos" <s...@o...pl>

    Solos wrote:
    > mam takie pytanko. czy jesli ktos wysle do mnie maila to moge tresc
    > tego listu zacytowac na grupie dyskusyjnej bez zgody autora maila???

    hmmm.... to jak w koncu??? tak czy nie???

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

  • 7. Data: 2003-06-04 15:15:57
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > hmmm.... to jak w koncu??? tak czy nie???
    jest to taki sam list, jak każdy inny; tajemnica korespondencji zawsze była
    u nas szanowana.
    Moim skromnym zdaniem, jeśli nie chcesz się narazić pewnie sporej części
    grupy - uszanuj prywatność korespondencji i bez zgody autora - nie publikuj.
    Ja jestem przeciw.
    pozdrawiam:)
    ewcia

  • 8. Data: 2003-06-04 15:30:27
    Od: "Solos" <s...@o...pl>

    Ewcia wrote:
> [...]
    > Moim skromnym zdaniem, jeśli nie chcesz się narazić pewnie sporej
    > części grupy - uszanuj prywatność korespondencji i bez zgody autora -

    droga Ewo, rozumiem doskonale ze prywatnosc korespondencji jest bardzo
    wazna. nie mam zamiaru narazac sie grupie. chodzi mi o aspekt prawny. czy wg
    prawa wolno takie cos zrobic. pytam poniewaz zakupilem przez internet aparat
    cyfrowy. po przyjsciu przesylki okazalo sie ze nie dostalem instrukcji
    obslugi do tego aparatu a powinienem. napisalem do wlasciciela sklepu w tej
    sprawie maila ale jak na razie nie odpowiada. jak odpisze, ze wysle mi
    brakujaca instrukcje (zapomnial jej wlozyc do paczki czy cos takiego) to
    bedzie wszystko w porzadku. gorzej jak sie wyprze, ze instrukcja na pewno
    byla w paczce z aparatem.

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

  • 9. Data: 2003-06-04 18:39:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W takim razie nie rozumiem, w czym jest problem. Zakaz cytowania otrzymanych
    listów nie jest obwarowany zakazem karnym tylko moralnym. Rozumiem, że
    oferta przesłana mailem nie miała pewnie osobistego charakteru. W dodatku
    pewnie każdy, kto wyraziłby chęć nabycia aparatu, pewnie otrzymałby taki sam
    mail. W tym wypadku uważam, że nie ma przeszkód w upublicznieniu jego
    treści. To podobnie, jak z treścią umowy. Niby jest to umowa pomiędzy dwoma
    podmiotami, ale jak ktoś na grupie zacytuje umowę, by uzyskać poradę, to
    nikt nie może mieć o to do niego pretensji.
    Moim zdaniem powinnaś z cytatu jedynie usunąć nazwy własne oraz ewentualnie
    inne informacje, które pozwalałyby ustalić strony korespondencji.

  • 10. Data: 2003-06-05 00:56:14
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbljao$3gb$5@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > W takim razie nie rozumiem, w czym jest problem. Zakaz cytowania otrzymanych
    > listów nie jest obwarowany zakazem karnym tylko moralnym. Rozumiem, że

    A tak trochę z pozornie innej beczki: czy według art. 82 Prawa
    Autorskiego, tracę możliwość dozpowszechniania własnego utworu, jeśli
    tylko komuś go prywatnie poślę? :)

    --
    Marcin