    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Date: Fri, 17 Jun 2011 13:49:50 +0200

    W dniu 17.06.2011 11:16, Kapsel pisze:
    > Po kolei:
    > - piesi korzystający ze ścieżek jak z chodnika (w większości ścieżki nie są
    > oddzielone od chodnika, więc w ogóle mnie to nie dziwi),

    Są oddzielone kolorystycznie lub liniami, jeżeli pieszy ma z tym problem
    powinien coś z oczami zrobić.

    > - materiał z którego robione są ścieżki Polsce - kostka brukowa (kto
    > jeździł ten rozumie, wrażenie podobne jak jazda samochodem po "kocich
    > łbach")

    Nie zauważam problemu, jak jadę.

    > - często totalny bezsens umiejscowienia (standardem jest 300 m ścieżki
    > znikąd donikąd),

    Ale nie o tym jest ta dyskusja.

    > - przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach - IMO w PL bardziej niebezpieczne
    > niż zwykłe skrzyżowania, bo kierowcy lubią sobie "dojechać" do końca drogi,
    > żeby lepiej widzieć skrzyżowanie, a nie dostrzegają drogi rowerowej.

    A to wina kierowców.

    > Dla kontrastu - w np. Niemczech ścieżki są robione jako wydzielony pas
    > jezdni, albo osobna droga asfaltowa wyraźnie oddzielona (np. pasem zieleni)

    A czy ja mówię, że drogi w PL są idealne? Mówię tylko, że jazda rowerem
    po jezdni ma być ostatecznością i wynika to zarówno z prawa jak i
    bezpieczeństwa oraz wzajemnego poszanowania się na drodze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek