  • 1. Data: 2003-10-31 14:57:40
    Temat: Kodeks Karny - pytanie
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Czy ktoś może mi wyjasnić treść poniżeszgo artykułu KK
    Czy zawartość merytoryczna poniższego atr. oznacza, że
    można byc karanym i nie figurować w Sądzie jako osoba karana ?
    Czy wogóle można zatrzeć ślad po karze ?

    ***
    Art.46.
    §1.Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania, darowania
    lub przedawnienia wykonania kary.

    Slawek

  • 2. Data: 2003-10-31 17:49:25
    Temat: Re: Kodeks Karny - pytanie
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > Art.46.
    > §1.Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania, darowania

    to jest tzw instytucja zatarcia skazania. nie trzeba specjalnie
    interpretowac tego przepisu.. skazanie uwaza sie za niebyle i tyle. znika
    wpis w rejestrze o karze

  • 3. Data: 2003-10-31 18:34:02
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jedna mała uwaga techniczna: zacytowany przepis pochodzi z kodeksu
    wyhroczeń a nie z kodeksu karnego

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-10-31 18:35:32
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jedna mała uwaga techniczna: zacytowany przepis pochodzi z kodeksu
    wykroczeń a nie z kodeksu karnego

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-11-01 08:53:07
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jedna mała uwaga techniczna: zacytowany przepis pochodzi z kodeksu
    > wykroczeń a nie z kodeksu karnego
    Art. 106 KK
    Z chwila zatarcia skazanie uwaza sie za niebyle; wpis o skazaniu usuwa sie z
    rejestru skazanych.

    + art nastepne
    W,

  • 6. Data: 2003-11-01 23:53:24
    Od: "Ela" <u...@W...onet.pl>

> [...]
    > Czy wogóle można zatrzeć ślad po karze ?
    >

    > istnieje coś takiego jak zatarcie skazania , regulują to odpowiednie przepisy
    kk, ale mówiąc szczerze nie wiem w jakim kodeksie ( z którego roku ) znalazłeś
    taki art 46 .

    zerknij do 106 kk z 1997 , z chwilą zatarcia skazania uważa sie je za niebyłe,
    wpis o skazaniu usuwa się z rejestru skazanych

  • 7. Data: 2003-11-02 14:37:57
    Od: Dredd<...@...pl>

    >mówiąc szczerze nie wiem w jakim kodeksie ( z którego roku )
    znalazłeś
    > taki art 46 .

    Już zwracałem na to uwagę ;)
    W kodeksie wykroczeń znalazł