  • 1. Data: 2003-10-31 15:32:02
    Temat: wypowiedzenie na podstawie maila i stron WWW
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Czy pracodawca ma prawo sprawdzać na komputerze danego pracownika bez jego
    zgody oraz wiedzy, jakie
    przeglądał strony internetowe (prywatnie) i czy na tej podstawie może
    wypowiedzieć pracownikowi umowę o pracę? Ta sama rzecz dotyczy sprawdzania
    poczty wysłanej i odebranej.

    Czy wykorzystywanie firmowego łącza internetowego do celów prywatnych jest
    poważnym naruszeniem przepisów?

    Za pomoc dziękuje.
    Piotr
    pkolsut@op@pl

  • 2. Data: 2003-10-31 16:36:11
    Temat: Re: wypowiedzenie na podstawie maila i stron WWW
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-31 16:32 Piotr napisał(a):

    >Czy wykorzystywanie firmowego łącza internetowego do celów prywatnych jest
    >poważnym naruszeniem przepisów?

    Jest to użycie powierzonego narzędzia niezgodnie z przeznaczeniem.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 3. Data: 2003-10-31 17:20:04
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    A co w przypadku gdy jestem kontrolowany i przełorzony sprawdza moją poczte?
    Czy nie jest to tak jak w przypadku kamer w pomieszczeniu roboczym że
    pracodawca jest obowiązany mnie poinformować o ty że będe inwigilowany, i
    musi uzyskać też do tego moją zgodę ?

    Piotr Kołsut
    k...@g...pl
    kom. +48 604 471 476

  • 4. Data: 2003-10-31 18:38:05
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy nie jest to tak jak w przypadku kamer w pomieszczeniu roboczym że
    > pracodawca jest obowiązany mnie poinformować o ty że będe inwigilowany, i

    musi poinformowac, nie musi pytac o zgode.

    tak jak w przypadku kamer - wlasciciel (zarzadca) np. sklepu nie pyta o
    zgode na filmowanie tylko informuje o dozorze CCTV

    przejrzales procedury firmowe? nawet te pod ktorymi nie zlozyles podpisu, a
    ktore sa wymienione np. w regulaminie, ktory to znowu zaakceptowales
    podpisujac umowe?

    W,

  • 5. Data: 2003-10-31 19:11:12
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Piotr" <p...@o...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > pomieszczeniu roboczym że pracodawca jest obowiązany mnie
    > poinformować o ty że będe inwigilowany, i musi uzyskać też do
    Prywatna poczta w pracy? To okradanie pracodawcy,
    a przeglądanie prywatnej poczty - jeżeli była w jakikolwiek sposób
    zabezpieczona...

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-10-31 19:28:05
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Poczta była zabezpieczona ale jak jest to firma informatyczna to
    zabezpieczenia nie dają zadego efektu .
    Wystarczy pokombinowć w plikach
    A co do regulaminu to teraz nie wiem ale nie przypomnam sobie takiego
    zapisu.
    To jużnie chodzi tylko i wyłacznie o prywatną poczte,a le również służbową.
    Ponieważ po owej inspekcji straciłem całą zawartość korspondecji służbowej
    za cały okres zatrudnienia.
    Nikt nie raczył ani poinformować o fakćie przed ani po sprawdzeniu mojego
    komutera ze tak rzecz miała miejsce
    I też nikt mi nie wyjaśnił czemu nie mam poczt na skrzynce. I nie jest to
    wynikiem wirusa bo w zapisach komputeraz istnieje informacja o której to
    było.
    A było po zakończeniu mojej pracy.

    Ale za wszystkie informacje dziekuje

  • 7. Data: 2003-11-01 17:13:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Poczta była zabezpieczona ale jak jest to firma informatyczna to
    > zabezpieczenia nie dają zadego efektu .
    > Wystarczy pokombinowć w plikach
    Ja to widzę tak: korzystałeś ze służbowego komputera w godzinach
    pracy - powinieneś ponieść wszelkie regulaminowe konsekwencje tago
    faktu (ze zwolnieniem włącznie). Pracodawca (upoważniony przez niego)
    pokonał zabezpieczenia w celu zapoznania się z zawartością Twojej
    poczty (nawet "nielegalnej") złamał (jakie konkretnie przepisy-
    prawnicy podadzą) kodeks karny.
    A bywalcy co na to?

    > zawartość korspondecji służbowej za cały okres zatrudnienia.
    > Nikt nie raczył ani poinformować o fakćie przed ani po
    > sprawdzeniu mojego komutera ze tak rzecz miała miejsce
    Wiesz, ja też nie mówię o _każdm_ "zabiegu" na komputerach w firmie.
    Informuję tylko o tym co istotne dla użytkownka.

    > nie jest to wynikiem wirusa bo w zapisach komputeraz istnieje
    > informacja o której to było. A było po zakończeniu mojej pracy.
    Sugerujesz, że robale działają tylko w godzinach urzędowania?
    A wolne soboty mają?

    --
    pozdro
    poreba