    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kiedy prawomocność nakazu w EPU?
    Date: Fri, 17 Nov 2017 00:06:22 +0100

    Elo

    3 miesiące temu wydano nakaz zapłaty. Do dziś nie ma w systemie
    daty prawomocności. Dlaczego? Czy w momencie jej nadania dokument
    otrzymuje też klauzulę wykonalności?
    Nakaz wysłany tradycyjnie dłużnik odebrał parę dni później. Jeśli
    to ma znaczenie. Nie złożył sprzeciwu.

    Znalazłem odpowiedź Liwiusza sprzed 5,5 roku na podobne pytanie.
    Czy nadal nadanie prawomocności trwa miesiącami, "bo tak"?

    Wprawdzie dłużnik oddał potem kwotę główną, ale nie chce oddać
    odsetek za ponad 2 lata. I po to mi klauzula potrzebna.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B