  • 1. Data: 2017-11-17 00:06:22
    Temat: Kiedy prawomocność nakazu w EPU?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    3 miesiące temu wydano nakaz zapłaty. Do dziś nie ma w systemie
    daty prawomocności. Dlaczego? Czy w momencie jej nadania dokument
    otrzymuje też klauzulę wykonalności?
    Nakaz wysłany tradycyjnie dłużnik odebrał parę dni później. Jeśli
    to ma znaczenie. Nie złożył sprzeciwu.

    Znalazłem odpowiedź Liwiusza sprzed 5,5 roku na podobne pytanie.
    Czy nadal nadanie prawomocności trwa miesiącami, "bo tak"?

    Wprawdzie dłużnik oddał potem kwotę główną, ale nie chce oddać
    odsetek za ponad 2 lata. I po to mi klauzula potrzebna.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 2. Data: 2017-11-17 07:22:52
    Temat: Re: Kiedy prawomocność nakazu w EPU?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-17 o 00:06, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    >
    > Wprawdzie dłużnik oddał potem kwotę główną, ale nie chce oddać odsetek
    > za ponad 2 lata. I po to mi klauzula potrzebna.

    Dawno już z EPU nie korzystałem, ale widzę, że nadal nie ma czego żałować :)

    Poczekaj, poczekaj, to się doczekasz :) Ewentualnie złóż tam
    elektronicznie pismo z przypomnieniem, to może sprawa się przesunie na
    górę elektronicznego stosu :)

    --
    Liwiusz