  • 91. Data: 2023-04-08 16:16:01
    Temat: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Moment, oni jechali bez bomb, żeby jechać z bombami wystarczyło je
    > włączyć a nie prosić policję, żeby ci torowali im drogę na bombach.
    > Jakby powiedział Jasi, gdzie sens, gdzie logika.
    > Po drugie jak uważasz, że ktoś robi Cię w uja to dawanie im asysty też
    > nie do końca po lini.

    Moim zdaniem cała sprawa jest wynikiem spięcia się dwóch panów i nie
    dopatrywał bym się tu głębszej merytoryki. Skoro policjanci zdecydowali
    się na zatrzymanie karetki, to przynajmniej w ich oczach musiała po
    prostu przesadzić. Czy to słuszne zdanie, no to już osobna sprawa, ale
    bez filmu tego nie ocenimy. JA osobiście nie przypominam sobie, bym
    słyszał o takim "numerze" w ciągu kilkudziesięciu ostatnich lat, a zatem
    ufam, iż była to naprawdę wyjątkowa i uzasadniona okolicznościami
    interwencja.

    Ratownik będący egzaminatorem kierowców poczuł się osobiście urażony
    imputowaniem mu wykroczenia i pewnie zaczął od zwalniania policjantów
    (bo płaci podatki), potem płynnie przeszedł do cytowania ustaw i innych
    przepisów, by skończyć od krytyki "dzisiejszych policjantów" za
    czepianie się, bo on nie po palcach, a jedynie paznokciach pieszemu
    przejechał. Policjant może by go i pouczył, ale do tego konieczne jest
    przyznanie się do winy (formalnie), a w rzeczywistości przekonany o
    swojej racji postanowił "utrzeć nosa" ratownikowi i zaproponował mandat
    - choćby zanim ten jako płatnik podatków go zwolni.

    To ratownicy zmienili front i zaczęli uderzać po linii "zbawienia
    świata". Być może i faktycznie dyspozytor zadzwonił, a może po prostu
    załoga go o to poprosiła. Musiał sam nie być pewny tego, co mówi, bo
    zdoroworozsądkowo mógł zadzwonić do dyżurnego i poprosić go o
    interwencję. Ja bym na jego meijscu zadzwonił do dyżurnego, a nie załogi
    - dyspozytor Pogotowia Ratunkowego ma Dyżurnego policji po "specjalnej
    linii" pod przyciskiem telefonu, bowiem cześto się w obydwie strony
    współpracuje. Tyle, że albo to nie był dyspozytor, albo zadzwonił po
    prostu zapytać o przyczynę zatrzymania, a nie z tego powodu, że
    pacjentka jakoś szczególnie się pogorszyła. Zresztą nawet dziennikarze
    piszą o tym, że "nie wiadomo było, jaki jest jej stan", a nie
    "potrzebowała pilnej interwencji". Idę o zakład, ze pilność wymyślono
    później, bowiem nie wyobrażam sobie, by poinformowany o zagrożeniu życia
    / zdrowia pacjentki patrol nadal przetrzymywał karetkę.

    Taka linia rozumowania, że karetka ratuje życie i mamy przyzwolenie na
    jeżdżenie po paznokciach pieszych nie wydaje mi się zbyt celna.
    Generalnie pewnie w jakimś tam niewielkim odsetku wypadków wcześniejsze
    dojechanie do celu nawet przez osobę niepowiązana z ratownictwem może
    przyczynić do uratowania czyjegoś życia. Przykładowo mąż wróci z pracy i
    zastanie wykrwawiająca się, nieprzytomną żonę, która dźgnęła się przy
    obieraniu ziemniaków. Ja osobiście o takiej sytuacji nie słyszałem, ale
    nie można tego wykluczyć. Ale przypadków najechana na próbę samobójczą,
    pożar, gdzie fartem dojechał ktoś i miało znaczenie, że nie nastąpiło to
    kilka minut później znam kilka. Stan domowników jadącego przez miasto z
    nadmierną prędkością kierowcy również nie jest znany - ani kierowcy, ani
    zatrzymujących go za nadmierną prędkość policjantów. Jednak mimo tej
    niewiadomej nie ma przyzwolenia na "zapierd...nie" przez miasto z
    nadmierną prędkością, czy rozjeżdżanie pieszych. Tak, to każdy by mógł
    się bronić, że nie wiedział, czy żona nie umiera.

    Ostatecznie ratownik mandat przyjął, czyli formalnie uznał racje
    policjantów. Sprawa merytorycznie została zamknięta, ale ratownik w
    poczuciu "niesprawiedliwości społecznej" postanowił napisać skargę.
    Skoro nie napisał na meritum, tylko na trudną do oceny przez osoby
    postronne "arogancję" policjantów, to wiedział pewnie, że jak zacznie
    ktoś meritum sprawdzać, to się to nie utrzyma. A "arogancja" jest takim
    dobrym tematem, bo w sumie nie wiadomo, w którym miejscu przebiega
    granica pomiędzy "zdecydowaniem", "służbistością", a "arogancją", czy
    brakiem "empatii".
    --
    Robert Tomasik

  • 92. Data: 2023-04-08 16:21:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moim zdaniem cała sprawa jest wynikiem spięcia się dwóch panów i nie
    > dopatrywał bym się tu głębszej merytoryki.

    I prawdopodobnie masz rację - obstawiam zresztą że panowie "dyskutowali"
    nie pierwszy raz;) Czy policja powinna uganiać się za karetkami w imię
    prywatnych animozji kierowców karetki i radiowozu?
    > Skoro policjanci zdecydowali
    > się na zatrzymanie karetki, to przynajmniej w ich oczach musiała po
    > prostu przesadzić. Czy to słuszne zdanie, no to już osobna sprawa, ale
    > bez filmu tego nie ocenimy.

    Oczywiście że ocenimy. Sam fakt że policja twierdzi że film ma ale go
    nie upublicznia oznacza zapewne, że po prostu nic "mocnego" na tym
    filmie nie ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2023-04-08 16:24:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 15:58, Shrek pisze:
    > Takie samo jak psujące się monitoringi na kulsonariatach:P

    Im też? To jakaś plaga, albo wirus kamerowy :-), bo w Policji podobno
    się często psują również. W ogóle monitoring jest przereklamowany.

    Kilka dni temu chciałem skorzystać z zapisu kamery monitoringu
    miejskiego. Gość wypłacał pochodzące z przestępstwa pieniądze z
    bankomatu położonego 10 metrów obok. Kamera pracuje w cyklu obrotowym,
    czyli obraca się wg zaprogramowanej sekwencji co 3 minuty to
    powtarzając. Uwierzysz, że na żadnym ujęciu faceta nie było?

    "Poległ" na kamerze z pobliskiej knajpy, bo ta jest stała i nagrywa
    wszystko - między innymi łapie podejście do położonego obok bankomatu.
    Stąd wiemy, jak wygląda sprawca i mamy absolutną pewność, że nie załapał
    się na kamerze - nawet podchodząc i odchodząc spod bankomatu.
    --
    Robert Tomasik

  • 94. Data: 2023-04-08 16:36:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Im też? To jakaś plaga, albo wirus kamerowy :-), bo w Policji podobno
    > się często psują również. W ogóle monitoring jest przereklamowany.

    Przenikliwość umysłów funkcjonariuszy też - co widać powyżej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2023-04-08 16:39:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 11:10, Shrek pisze:
    > A czemu nie? Dla zabawy, dla jaj, dla tego żeby pokazać, że swoją
    > twórczośc uważasz za bardziej prawdopodobną niż innych:P
    I tu Cie zaskoczę. Wcale ne uważam za bardziej prawdopodobną - w
    przeciwieństwie do Ciebie zresztą. Po prostu próbuję racjonalizować i
    wskazywać, ze równie prawdopodobne są odmienne scenariusze. Przecież
    mnie tam ne było.
    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2023-04-08 16:43:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 11:14, Shrek pisze:

    > Mówisz, że z tymi bombami to jeżdzą bezprawnie bo to wcale pilne nie
    > jest? Umówmy się, że dopóki nie sprostujesz swoich bzdur, że AED nie
    > używa się jak pikawa jeszcze pika a dopiero jak definiytywnie stanie
    > będziesz "sasinem medycyny" i twoje zdanie... w sumie nieważne... :P

    Czyli merytoryczne argumenty Ci się skończyły i wracamy do AED. Zresztą
    ne pisałem, że ratownictwo nie jest pilne, tylko, że jak znaczenie mają
    sekundy (przy krwotoku, zatrzymaniu serca), to nikt nawet na sygnałach
    nei "zapier...la" do szpitala, tylko działa na miejscu.

    > Tu akurat się zgadzamy. To co czekamy na filmik co go policja ma, czy
    > jednak nie zostanie upubliczniony, bo nie ma tam żadnego rozjeżdzania
    > pieszych?

    Policjanci twierdzą, że jest. Ratownik medyczny, który kierował karetką
    też się przyznał i przyjął mandat. Ale Shrek wie lepiej, że nie ma :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 97. Data: 2023-04-08 16:44:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przeciwieństwie do Ciebie zresztą. Po prostu próbuję racjonalizować i
    > wskazywać, ze równie prawdopodobne są odmienne scenariusze. Przecież

    Wcale mnie nie zaskakujesz. Wszyscy widzimy, że wymyślasz mało
    prawdopodobne sceniariusze, które próbują zracjonalizować nieracjonalne
    zachowania policjantów. Zaskakuje mnie jedynie to, że w końcu się do
    tego przyznałeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-04-08 16:46:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli merytoryczne argumenty Ci się skończyły i wracamy do AED.

    Wracamy do AED, bo człowiek który pierdoli o nim takie bzdury że aż zęby
    bolą i następnie przez lata nie potrafi się przyznać że się pomylił po
    prostu nie ma żadnego mandatu żeby się wypowiadać na jakikolwiek temat,
    których choćby stał koło ratownictwa medycznego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-04-08 16:53:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 12:14, Shrek pisze:

    > Mogę ale nie w obsłudze karetki.

    Możesz i w karetce. Nie możesz w karetce systemowej, bo tam musi być
    ratownik medyczny. Co do obsługi pozostałych pojazdów transportu
    medycznego, to już są różne stanowiska i nawet obecnie znam przypadki,
    że jeżdżą tam osoby be KPP. Fakt, że przeważnie takie ogarnięte,
    przykładowo po kursach pierwszej pomocy albo szkołach przykładowo
    opiekunów medycznych.

    > Jeszcze raz - zarówno w kartece transportowej jak i podstawowej co do
    > zasady nie ma lekarza. Wiec pod tym względem niczym się transportowa od
    > podstawowej nie różni.

    Zajrzyj do ustawy, bo mi się nie chce. Lekarzy w karetkach nie ma od
    dawna. Tzn. są, ale w tych bardzo specjalistycznych.

    > Jesteś pewien że dyspozytor trudni się dysponowaniem karetek
    > transportowych do zdarzeń medycznych? Ja jestem w zasadzie pewny że tego
    > nie robi i skoro jechali do "przypadku" to nie była to "T" a "P".

    Znowu coś sobie ubzdurzyłeś i będziesz z tym walczył. Po prostu w części
    firm są karetki systemowe i karetki transportowe. Na jednym placu stoją.
    W zależności od grafiku dziś ta jest taka, a jutro może być taka. Tymi
    systemowymi dysponuje CPR. Rolą dyspozytora jest sprawdzić, czy załoga
    trzeźwa (przykładowo). Coś jak w firmie transportowej, gdzie przecież
    dysponentem ciężarówki jest zlecający transport, który określa skąd i
    dokąd mają jechać.

    wielkortonie udowadniałeś, że na ratownictwie się nie
    > znasz, i nawet jak ci źródełka podać to dalej będziesz się w swoim
    > mylnym błędzie upierać więc...
    > Już ci wyjaśniłem, że raczej to T nie była i dlaczego. Pojedyncze minuty
    > zwykle rzeczywiście dużego znaczenia nie mają, co nie zanaczy że jak się
    > z 15 zrobi 35 porzez upartego kulsona to dalej nie ma znaczenia.

    Gdzieś indziej Ci to "rozbiłem na atomy" i nie chce mi się jeszcze raz
    klepać klawiatury.

    > Tak było. Karetki jeżdzą na bombach po to żeby więcej zarobić. Skąd wy
    > się bierzecie? A kulson jak szybciej wydaje postanowienia o umorzeniu z
    > powodu niewykrycia sprawców to więcej zarabia?

    I znowu żeś sobie coś tam "umyślił".

    > No i się wyjaśniło. Wystarczyło kulsona zatrudnić do problemu i
    > rozwiązanie jak na tacy;)

    I co Ci powiedział?

    > No i wyjaśniło się ostatecznie - powodem był czynnik ludzki, czyli
    > "zapinka"

    Osobiście, na podstawie mojego doświadczenia życiowego, stawiam na to,
    że dokładnie tak, bo przypadki zatrzymywania karetek są incydentalne.

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-04-08 17:07:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > że jeżdżą tam osoby be KPP. Fakt, że przeważnie takie ogarnięte,
    > przykładowo po kursach pierwszej pomocy albo szkołach przykładowo

    Skoro tak twierdzisz... Ok - nie chce mi się sprawdzać. Byłem przekonany
    że karetki T też mają swoje wymagania ale skoro twierdzisz, że może to
    robić zenek z ziutkiem, to ok - nie chce mi się sprawdzać.

    > Zajrzyj do ustawy, bo mi się nie chce. Lekarzy w karetkach nie ma od
    > dawna. Tzn. są, ale w tych bardzo specjalistycznych.

    A co ja wyżej napisałem?

> [...]
    > trzeźwa (przykładowo). Coś jak w firmie transportowej, gdzie przecież
    > dysponentem ciężarówki jest zlecający transport, który określa skąd i

    Jesteś pewny że karetkami "T" poza systemem kieruje dyspozytor CPR? NIe
    widaje mnie się.

    > Osobiście, na podstawie mojego doświadczenia życiowego, stawiam na to,
    > że dokładnie tak, bo przypadki zatrzymywania karetek są incydentalne.

    Więc się z tobą zgadzamy - kulson miał spinkę z kierowcą karetki i z
    tego powodu się za karetką uganiał. No przednie po prostu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!