    Date: Fri, 7 Apr 2023 01:04:18 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Karetka zatrzymana przez policję

    W dniu 06.04.2023 o 20:43, Shrek pisze:
    > I był potem wywiad z kierowcą?
    > Ja nawet specjalnie nie mam problemu z tym, że ich zatrzymali. Choć jak
    > widzę nagrania z radiowozami na przejściach i potem tłumaczeniem policji
    > to nie mam też problemu z nazwaniem ich hipokrytami.
    > No natomiast jak już się zdarzyło i policjanci stwierdzili, że to tak
    > gruba akcja że nie mogą odpuścić a kierownik twierdzi, ze jednak na
    > akcję jadą, to pewnie dałoby się to załatwić - choćby umówić się na
    > późniejsze odwiedziny, spisać numery i cyknąć fotkę kierowcy, żeby go
    > potem znaleźć.
> [...]

    Sprawdziłem w Google, że z ulicy Mostowej w Krasnymstawie do Krasiczyna
    obecnie w nocy szacowany jest czas dojazdu 17 minut. Gdy kazałem mu
    przeszacować ten czas przejazdu w okolicach 15-tej (bo nie wiemy, kiedy
    to było), to pokazuje mi 18~26 minut. Dziennikarze napisali, że
    pacjentka już czekała 20 minut, bo nie było wolnej karetki. Czyli
    realnie ta karetka miała dotrzeć do pacjentki po 40 minutach od
    zgłoszenia. Czy nie uważasz, że pisanie w takim wypadku o działającej "w
    akcji" karetce, to lekkie nadużycie? Gdyby się tu chwile liczyły, to
    raczej by chyba włączyli sygnały. Oczywiście podnosi to dramaturgię
    wydarzeń, ale mimo wszystko wątpię, by tam się minuty liczyły.

    Jeśli karetka została zatrzymana przez policjantów nieoznakowanego
    radiowozu, to raczej nie chodziło drobnostkę. Kierowca ambulansu nie
    żalił się na sam fakt ukarania mandatem, tylko na "arogancję policjantów
    i brak profesjonalizmu". Czyli generalnie panowie się posprzeczali o to,
    czy kierowca ma rację. Czy policjanci mogli później ukarać kierowcę
    karetki? Pewnie mogli, ale idąc tym tokiem rozumowania można powiedzieć
    o każdym, że gdzieś się spieszy. Przecież, jeśli - jak wynika z artykułu
    - kierowca uważał, że policjanci nie mają racji, to najprościej było
    odmówić przyjęcia mandatu - byłoby szybciej o czas konieczny na jego
    wypisanie. Ale nie zdecydował się na to, tylko na skargę na "arogancję i
    nieprofesjonalizm" policjantów oraz kontakt z dziennikarzami, ze
    zatrzymano karetkę "w akcji".

    --
    Robert Tomasik