  • 1. Data: 2003-04-03 14:40:53
    Temat: Kapitał początkowy
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Otrzymałem niedawno z działu kadr pismo w którym poinformowano mnie, iż do
    30 czerwca zobowiązany jestem dostarczyć do działu kadr druki ZUS RP-7 za
    okres zatrudnienia sprzed 1998 roku. Poinformowano również, że zgodnie z
    ustawą z dnia 17.12.1998r o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych zmuszony jestem przekazać ORYGINAŁY wszystkich świadectw pracy
    do działu kadr. W związku z tym mam kilka pytań:
    1. Kto jest zobowiązany zdobyć informacje na druku RP-7? Pracodawca czy
    pracownik?
    2. Czy fakty przedstawione powyżej mają odzwierciedlenie w prawie i czy
    rzeczywiście pracownik musi dostarczyć w/w dokumenty do działu kadr?
    3. Co zrobić w przypadku, gdy firma się przeniosła na inny adres, którego
    nie znamy lub została zlikwidowana?
    4. Co się dzieje dalej z ORYGINAŁAMI świadectw pracy?

    Za udzielenie rzetelnej informacji z góry dziękuję.