  • 21. Data: 2014-02-27 01:18:03
    Temat: Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.02.2014 00:44, Budzik pisze:

    > I tak za każdym razem przez rok czy dwa?
    > Czy sąd jest za przeproszeniem guuuuupi?

    Sąd może sobie coś podejrzewać, ale chyba przyznasz, że może się taki
    zbieg okoliczności przytrafić.

    > Ale to nie jest to samo.
    > W sądzie ani fizycznie sie nie pracuje, ani nie obsługuje sie żadnych
    > maszyn etc.

    Podobnie w przypadku większości współczesnej pracy.

    > Kilka postulatów już przedstawiłem.

    Nic konkretnego. Kontynuowanie bez obecności oskarżonego ma sens dopiero
    po przesłuchaniu go przez sąd.

    Rutynowo stosowane wyroki kompletnie zaoczne to cecha raczej dość
    paskudnych dyktatur.

    > W pracy mozesz byc odpowiedzalny za jakis sprzet, ludzi, obsługiwac
    > urządzenia etc.

    W sądzie też odpowiadasz za los ludzi. W szczególności swój. I trzeba
    dojechać. Kierowałeś kiedyś pojazdem ze złamanym palcem lub z wysoką
    gorączką?

    > A lekarz wystawai zaswiadczenie o zdolności do kazdej pracy a nie do
    > konkretnej.

    ??

    > W sadzie masz byc i móc myslec.

    Palec mnie boli i nie mogę się przez to skupić. Plus dostałem
    znieczulenie i myśli mi się mącą. Udowodnij, że nie.

    No i, jak wspomniałem, trzeba dojechać. Poza tym jak grypy nie wyleżysz,
    to możesz mieć potem paskudne komplikacje. Głupia grypa zlekceważona
    może uszkodzić mięsień serca. Chcesz osobiście za to odpowiadać? Narażać
    nawet na śmierć póki co niewinną osobę?

  • 22. Data: 2014-02-27 04:00:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > Sąd może sobie coś podejrzewać, ale chyba przyznasz, że może się taki
    > zbieg okoliczności przytrafić.

    Oczywiście.
    Dlatego nie postuluję karać na wyczucie.
    Postuluje zbadać.

    > Podobnie w przypadku większości współczesnej pracy.

    Zgadza się.
    Ale zaswiadczenie o zdolności wystawia się ogolnie - na kazdy rodzaj pracy.

    > Nic konkretnego. Kontynuowanie bez obecności oskarżonego ma sens dopiero
    > po przesłuchaniu go przez sąd.

    Bo?

    > Rutynowo stosowane wyroki kompletnie zaoczne to cecha raczej dość
    > paskudnych dyktatur.

    Ale przecież nie chodzi o rutynowe?
    Chodzi o nieroutynowe poradzenie sobie z kims kto ewidentnie unika sądu i
    nie chce sie w nim pokazać bedac jednoczesnie z sadem w stałym kontakcie i
    przesyłając regularnie L4.

    > W sądzie też odpowiadasz za los ludzi. W szczególności swój. I trzeba
    > dojechać. Kierowałeś kiedyś pojazdem ze złamanym palcem lub z wysoką
    > gorączką?

    Jak masz złamany palec to mozesz wziąc taksówke.
    Możesz przyjechać komunikacją miejską.
    Nie postuluje przybywania do sądu z wysoką gorączką.
    Ale postuluje sprawdzic, co to za gorączka ktora zdaza sie przez 2 lata
    akurat wtedy kiedy ma byc rozprawa. Może ta gorączka wynika z faktu, ze sie
    oskarżonemu pod dupą pali, za przeproszeniem...

    > ??

    A czego nie rozumiesz?
    Przeciez nie wystawia sie zdolnosci do pracy w biurze.

    > Palec mnie boli i nie mogę się przez to skupić. Plus dostałem
    > znieczulenie i myśli mi się mącą. Udowodnij, że nie.

    Nie ma sprawy.
    Przekładamy rozprawe za 2 tygodnie.
    Znowu palec złamany? Na nowo? Hmm, sprawdzamy czy rzeczywiscie -
    skierowanie do niezaleźnego lekarza.
    Trzebaby być nieźle zdesperowanym, zeby sobie realnie co 2 tygodnie łamać
    palec.
    Ale nawet jeżeli tak by się miało zdarzyć to trudno - trzeba przyjac ze po
    5 złamaniu oskarzony jest juz lekko uodporniony na bol i moze uczestniczyc
    w rozprawie.

> [...]
    > to możesz mieć potem paskudne komplikacje. Głupia grypa zlekceważona
    > może uszkodzić mięsień serca. Chcesz osobiście za to odpowiadać? Narażać

    Sprowadzasz sprawe ad absurdum.
    Ja nie postuluje zeby człowieka z gorączką ciągac po sądach.
    Ja postuluje zeby sprawdzic, cóż to za szczesliwe zbiegi okolicznosci, ze
    człowiek przez 2 lata potrafi chorować za kazdym razem akurat wtedy, kiedy
    ma rozprawe.
    Jak ze sprawdzenia wyjdzie ze naprawde choruje - cóż - pech.
    Ale ile bedzie takich przypadków - 1 na 100?

  • 23. Data: 2014-02-27 07:49:14
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Puszczenie do pracy a przyjscie do sądu to dwie rózne sprawy.

    tak? a ja uważam odwrotnie. Jak taki świadek, oskarżony czy ktokolwiek
    inny będzie na morfinie bo go boli ale tylko mały palec. Czy on jest
    wiarygodny ? Może zapomni? A może chwilowo zamroczony ?

  • 24. Data: 2014-02-27 07:49:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 19:48, Budzik pisze:

    > Myslisz ze ktos zajmie sie tematem? W jaki sposób? Jakas prowokacja?
    > Jest w ogole wola, aby zająć się ta patologią, skoro np. tajemnicą
    > poliszynela jest ze korzystają z tego garsciami słuzby mundurowe ktore maja
    > płacone 100% za chorobowe?

    Na szczęście ta patologia się kończy. Służby też będą miały 80%. Odechce
    im się chorować.

    --
    MN

  • 25. Data: 2014-02-27 07:52:41
    Od: Mruk <t...@g...pl>

> [...]
    > urządzenia etc.
    > A lekarz wystawai zaswiadczenie o zdolności do kazdej pracy a nie do

    interesujące. A w sądzie jesteś odpowiedzialny za swoje zeznania. Nikt
    nie dba o twój interes lepiej niż ty. Więc z zamroczonym umysłem jesteś
    niezdolny.

    Nie bronię systemu bo wymiar niesprawiedliwości działa do dupy.
    Lecznictwo też działa nagannie. Ale jakoś nie widzę rozwiązania, które
    nagle, jak za pomocą różdżki, rozwiązałoby problem.

  • 26. Data: 2014-02-27 07:53:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mruk t...@g...pl ...

    > tak? a ja uważam odwrotnie. Jak taki świadek, oskarżony czy ktokolwiek
    > inny będzie na morfinie bo go boli ale tylko mały palec. Czy on jest
    > wiarygodny ? Może zapomni? A może chwilowo zamroczony ?

    Oczywiscie wszystko można sprowadzić do absurdu...

  • 27. Data: 2014-02-27 07:55:25
    Od: Mruk <t...@g...pl>

> [...]
    > człowiek przez 2 lata potrafi chorować za kazdym razem akurat wtedy, kiedy

    ale tu dochodzimy do sedna sprawy. Nasz system nie dba ani o siebie a
    tym bardziej o obywatela.

    A my nie mamy w genach przestrzegania prawa. Jak system daje się dymać
    to jest dymany. A z racji takiej, że nie ma pewności to lepiej odpuścić
    fałszywie choremu niż niesłusznie skazać prawdziwie chorego i niewinnego

  • 28. Data: 2014-02-27 07:58:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 20:33, Mruk pisze:

    > jakieś 4 lata temu zgłosić się jako oskarżyciel posiłkowy
    >
    > teraz możesz generalnie nic

    Sprawdziłem. 4 lata temu złożyłem wniosek w trybie adhezyjnym.

    Czyli pozostaje czekać na rozpatrzenie tej apelacji.

    Swoją drogą złodziejaszki piwnicowo-garażowe mają niezłego obrońcę,
    skoro 4 lata potrafią unikać wyroku.

    http://joanna.manka-winiecka.znanyprawnik.pl/

    --
    MN

  • 29. Data: 2014-02-27 09:43:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2014 04:00, Budzik pisze:

    > Oczywiście.
    > Dlatego nie postuluję karać na wyczucie.
    > Postuluje zbadać.

    Jak? Kiedy?

    OK, powiedzmy jest rozprawa, sędzia otwiera akta - a tam jest zwolnienie
    lekarskie, co właśnie przyszło.

    I jak to sobie wyobrażasz - sędzia idzie osobiście do strony i bada? Nie
    ma kwalifikacji. Czy wysyła dyżurnego sądowego lekarza? Czegoś takiego
    nie ma. Zresztą jak to sobie wyobrażasz? Osobny dyżurny lekarz do każdej
    sprawy? I to specjalista w każdej dziedzinie?

    [ciach]

    > Zgadza się.
    > Ale zaswiadczenie o zdolności wystawia się ogolnie - na kazdy rodzaj pracy.

    Bo generalnie złamanie palca czy grypa dyskwalifikuje do każdej pracy.

    [ciach]

    > Bo?

    Prawo do obrony.

> [...]
    > nie chce sie w nim pokazać bedac jednoczesnie z sadem w stałym kontakcie i

    A jak odróżnisz kogoś kto rutynowo unika od zbiegu okoliczności?

    [ciach]

    > Jak masz złamany palec to mozesz wziąc taksówke.

    OK, dobrze - ale pod warunkiem że TY osobiście zapłacisz za każdy taki
    transport. I pamiętaj, że może to obejmować dojazd z innego miasta.

    Put your money where your mouth is ;->

    > Możesz przyjechać komunikacją miejską.

    Ty masz jakiś słaby kontakt z rzeczywistością... Pomijając taki drobny
    detal że w komunikacji publicznej sprawne kończyny są bardzo przydatne a
    uszkodzone mocno narażone na pogorszenie kontuzji, zaś zmuszanie chorego
    na coś zakaźnego do zarażania innych jest niewskazane, to komunikacja
    miejsca ma bardzo ograniczony zasięg. Rozumujesz trochę jak jakieś
    wielkomiejskie dziecko, co ledwo ma pojęcie że istnieje coś poza jego
    podwórkiem. W ramach ćwiczenia kontaktu z rzeczywistością - spróbuj
    dojechać "komunikacją miejską" z Młochowa na warszawskie Bemowo na ul.
    Kocjana na 8 rano. Najlepiej jeszcze zimą z zaspami. (to akurat z
    praktyki - ja tak musiałem dojechać jako świadek w sprawie tego
    zamierzchłego zdarzenia drogowego).

    A, no i właśnie - odroczenia mogą się zdarzać także dlatego, że świadek
    zachorował. Albo sędzia.

    Tak na marginesie: rozprawa została w ostatniej chwili przesunięta o
    godzinę a i tak nawet adwokat oskarżonego się nie stawił. Sąd chciał
    odroczyć rozprawę i wezwać mnie ponownie na inny termin, ale zacząłem
    marudzić, że po tylu latach mogę tylko potwierdzić zeznania złożone na
    komisariacie, że mam trudny i daleki dojazd, więc łaskawie się sąd
    zgodził, żebym oficjalnie potwierdził moje zeznania sprzed 6 lat i
    oświadczył, że po tylu latach więcej nie pamiętam.

    Teraz wyobraź sobie mniej asertywnego świadka, który zostałby wezwany na
    następny termin (ponad miesiąc to miał być), który w tym czasie by
    zachorował - i kolejne odroczenie!

> [...]
    > akurat wtedy kiedy ma byc rozprawa. Może ta gorączka wynika z faktu, ze sie
    > oskarżonemu pod dupą pali, za przeproszeniem...

    Może to być też reakcja powiązana ze stresem. Denerwujesz się, nie
    dosypiasz - organizm się osłabia i łapie chorobę.

    > A czego nie rozumiesz?
    > Przeciez nie wystawia sie zdolnosci do pracy w biurze.

    Chory ma siedzieć w domu i się kurować. Kropka.

    > Nie ma sprawy.
    > Przekładamy rozprawe za 2 tygodnie.

    Żartujesz? Nie ma takiego terminu. Miesiąc to absolutnie minimum.

    > Znowu palec złamany? Na nowo? Hmm, sprawdzamy czy rzeczywiscie -
    > skierowanie do niezaleźnego lekarza.
    > Trzebaby być nieźle zdesperowanym, zeby sobie realnie co 2 tygodnie łamać
    > palec.

    Ty już lepiej niż nie powołuj się na rzeczywistość, bo ewidentnie masz z
    nią słaby kontakt.

    > Ale nawet jeżeli tak by się miało zdarzyć to trudno - trzeba przyjac ze po
    > 5 złamaniu oskarzony jest juz lekko uodporniony na bol i moze uczestniczyc
    > w rozprawie.

    Trollujesz?

    > Sprowadzasz sprawe ad absurdum.

    Nie. Po prostu ty nie znasz realiów.

> [...]
    > człowiek przez 2 lata potrafi chorować za kazdym razem akurat wtedy, kiedy

    Sprawdzić... a jak?

    > Jak ze sprawdzenia wyjdzie ze naprawde choruje - cóż - pech.
    > Ale ile bedzie takich przypadków - 1 na 100?

    Popatrz na tę konkretną sprawę: masz 3 oskarżonych, pewnie też jakiś
    świadek się może trafić, biegli, funkcjonariusze. Każdy z nich może być
    zupełnie uczciwie nieosiągalny i powodować w ten sposób konieczność
    odroczenia.

  • 30. Data: 2014-02-27 09:48:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2014 22:15, hikikomorisan pisze:

    > no to pewnie traume mail wielka
    >
    > leczenie u psychiatry
    >
    > lęki
    >
    > nerwice
    >
    > i co tam jeszcze...

    No właśnie chyba coś takiego było. I jeszcze serce, z uwagi na wiek.