  • 121. Data: 2014-03-11 09:37:15
    Temat: Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > To już jest polemika z Budzikiem.
    > Mnie nie interesują skutki, mnie interesuje skąd wziąłeś argument.

    Ja właśnie usiłuję się dowiedzieć "co poeta miał przez to na myśli".
    Póki co wygląda to, że miał na myśli właśnie 6 miesięcy de facto
    ciągłego zwolnienia - co nie jest zwolnieniem krótkoterminowym i jak
    najbardziej się sumuje, nawet jeśli jest to 180 zwolnień jednodniowych.

  • 122. Data: 2014-03-11 12:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > To już jest polemika z Budzikiem.
    > Mnie nie interesują skutki, mnie interesuje skąd wziąłeś argument.

    Andrzej ma rację. Ja pisałem o zwolnieniu ciągłym ale złożonym z mniejszych
    zwolnień.
    A pisałem, ponieważ nie wiem jak kontroluje to ZUS (czy kontrolouje
    poszczególne L4 czy kontroluje chorującego "jako całośc").

    Ale to juz nie ma znaczenia w kontekscie rozmowy z AL - Andrzej rozmawiajac
    o tym, jak powinno byc, zasłania sie prawem "jakie jest" - a taka dyskusja
    jest IMO mało konstruktywna. Toż po to rozmawiamy jak powinno byc aby wziac
    pod uwage równiez zmiany w prawie.

    Pomijam już ton, bo nie uważam, ze dyskusja powinna nieśc ze soba równiez
    możliwośc dowiedzenia się czegoś. Tymczasem alfa i omega stosuje argumenty
    w stylu "dzieciaku, nie chce mi sie tłumaczyc".
    Tylko czyjej infantylności to dowodzi...

    No i nadal nie wiem ile kolejnych rozpraw odroczonych przez chorobe
    oskarzonego z rzedu zaczyna podpadać pod "podejrzenie naciągania".
    Dla mnie 3 to min, 5 to juz wielkie prawdopodbienstwo.
    Szkoda, bo moze jakby ustalić warunki brzegowe to i o wnioski byłoby
    łatwiej.

  • 123. Data: 2014-03-11 12:08:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2014 12:00, Budzik pisze:

    > No i nadal nie wiem ile kolejnych rozpraw odroczonych przez chorobe
    > oskarzonego z rzedu zaczyna podpadać pod "podejrzenie naciągania".

    Co jest nie codziwne, zważywszy że cała akcja kontrolna to twój pomysł
    więc to ty powinieneś mieć opracowane kryteria, plan oraz budżet kontroli.

    A póki co twoje "pomysły" sprowadzają się do "należy kontrolować!".

    Równie dobrze rzetelnym programem politycznym może być "Ma być lepiej!"
    (innymi słowy: poziom Kononowicz).

  • 124. Data: 2014-03-12 10:33:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > wygląda to, że miał na myśli właśnie 6 miesięcy de facto ciągłego zwolnienia

    A, to wycofuję się rakiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2014-03-12 10:39:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2014, Budzik wrote:

    > A pisałem, ponieważ nie wiem jak kontroluje to ZUS (czy kontrolouje
    > poszczególne L4 czy kontroluje chorującego "jako całośc").

    Utrudnienie w kontroli było, szczególnie jeśli zakład "współpracuje"
    z pracownikiem.
    Całość sprowadza się do terminu przedłożenia stosownego zgłoszenia do
    ZUS - formalnie ZUS nie ma czego kontrolować, jak nie wie czy było
    "przedłużenie" zwolenienia.
    O ile się nie mylę, była taka idea, aby "system" sam generował
    odpowiednie zgłoszenie już w momencie wystawiania zwolnienia przez
    lekarza, ale nie mam pojęcia czy to działa (podejrzewam że nie).

    > Ale to juz nie ma znaczenia w kontekscie rozmowy z AL - Andrzej rozmawiajac
    > o tym, jak powinno byc, zasłania sie prawem "jakie jest"

    Odniosłem wrażenie, że chodziło właśnie wyłącznie o dostosowanie "prawa
    procedur sądowych" do istniejących mechanizmów, a nie demolkę całej
    procedury leczenia pod kątem dopasowania do oskarżonych właśnie ;),
    bo to już jest grubsza sprawa, wymagająca poprzestawiania procedur
    również NFZ.
    JEŚLI zostaną one wdrożone w ww sposób (informacja niezwłocznie
    w momencie wystawiania zwolnienia) to może i kontrolę ułatwią,
    ale na fakt, że takie zwolnienie spowoduje wylot procesu z wokandy
    (w ostatniej chwili) wpływu mieć nie będą.

    pzdr, Gotfryd

  • 126. Data: 2014-03-12 13:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > odpowiednie zgłoszenie już w momencie wystawiania zwolnienia przez
    > lekarza, ale nie mam pojęcia czy to działa (podejrzewam że nie).

    Czyli dobrze mysle.
    Co z tego, ze pracownik choruje 6 miesiecy, skoro chorowanie odbywa sie
    dwutygodniowymi zwolnieniami, pracownik dostaje zwolnienie, wysyła je
    poczta po 5 dniach, zanim to dotrze do ZUS, zwolnienie praktycznie sie
    konczy.

    A system podobno ma dopier zacząć działać.

> [...]
    > procedury leczenia pod kątem dopasowania do oskarżonych właśnie ;),
    > bo to już jest grubsza sprawa, wymagająca poprzestawiania procedur

    Nie łudze się, ze coś da się zmienić w kontekscie istniejącego prawa.
    Zwłaszcza w kontekscie wiekszych obowiązków oskarzonego.
    To zawsze bedzie wymagało mniejszych lub wiekszych zmian.
    Ale raczej ewolucji niż rewolucji.

    Natomiast na pewno da sie wprowadzić kontrolę lekarzy. Wystarczy trochę
    chęci, troche prowokacji i szybko się okaze jak łatwo dostać zwolnienie.

> [...]
    > ale na fakt, że takie zwolnienie spowoduje wylot procesu z wokandy
    > (w ostatniej chwili) wpływu mieć nie będą.

    Zgadza się.
    Ale co się dzieje, jak oskarzonemu udowodni się, ze nie stawił się na
    procesie pod pozorem fałszywego L4?